jagen zou ik nog niet doen met een nieuwe koppakkingred_Turbo schreef:nou de pakkingset is binnen hehe. en straks nog is even kijken of de kop goed is en dan misschien morgen wel weer jagen. ik hoop het.
[GTT] koppaking vervangen!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
als ik kop erop heb zitten en blijkt dat ie lek is dan kan ik wel weer de zelfde pakking gebruiken. ik ga er niet mee rijden eerst kijken of die lek is. maar ik heb net kop opgehaald en die ziet er weer piek fijn uit. maar nu hebben ze mijn pingelsensor eruit gedraaid.
hoe strak moet die er in moet je toch ook met moment aan draaien?
heb trouwens geen beschrijving bij pakking gekregen.
wie kan er ff mooi lijstje typen hoe precies de bouten vast moeten en hoe strak.
hoe strak moet die er in moet je toch ook met moment aan draaien?
heb trouwens geen beschrijving bij pakking gekregen.
wie kan er ff mooi lijstje typen hoe precies de bouten vast moeten en hoe strak.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Heb je geen vraagbaak? Ik wil mijne wel ff komen brengen!?red_Turbo schreef:als ik kop erop heb zitten en blijkt dat ie lek is dan kan ik wel weer de zelfde pakking gebruiken. ik ga er niet mee rijden eerst kijken of die lek is. maar ik heb net kop opgehaald en die ziet er weer piek fijn uit. maar nu hebben ze mijn pingelsensor eruit gedraaid.
hoe strak moet die er in moet je toch ook met moment aan draaien?
heb trouwens geen beschrijving bij pakking gekregen.
wie kan er ff mooi lijstje typen hoe precies de bouten vast moeten en hoe strak.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Op de pakking staat iest van up side ofzo... deze kant moet dus niet naar beneden 
voor de rest wijst het zich vanzelf toch?
kop pakking erop vast draaien met 65 NM motorlaten lopen. 2X moet de fan aanslaan
Motor uit 2 uur laten afkoelen. kop bouten slag los en opnieuw aantrekken met 65MN.
Zo hoord het volgens mij.

voor de rest wijst het zich vanzelf toch?
kop pakking erop vast draaien met 65 NM motorlaten lopen. 2X moet de fan aanslaan
Motor uit 2 uur laten afkoelen. kop bouten slag los en opnieuw aantrekken met 65MN.
Zo hoord het volgens mij.
nou kop zit erop. heb ff goed in de vraagbaak gekeken (dank je wel martijn) en gekeken hoe de pakking erop zat en dat was met het rare vormpje bij het olie gaatje voor omhoog. dus zo zit ie erop.
nou ff kijken of die deed............. starten lopen. liep perfect. maandag even het koel en olie systeem schoon maken en dan afwachten of alles in orde is.
ik hoop het maar. bubbelt nog niet in expansie vatje maar zit wel vol met drap maar dat kan komen door de drap die nog in de slangen zat.
kreeg je er echt niet uit.
nou ff kijken of die deed............. starten lopen. liep perfect. maandag even het koel en olie systeem schoon maken en dan afwachten of alles in orde is.
ik hoop het maar. bubbelt nog niet in expansie vatje maar zit wel vol met drap maar dat kan komen door de drap die nog in de slangen zat.
kreeg je er echt niet uit.
Goedkoop is altijd duurkoop. Bezuiningen op afpersen enzo is tuurlijk nooit slim! Nou ja, succes verder; Hoop dat het uiteindelijk toch allemaal mee valt!! Tis en blijft zonde van de koppakking. Mijn advies: als je "het" doet, doe het dan in 1 keer goed!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
mooi dat het goed gaat.
nou ik denk toch dat het niet goed is gegaan. omdat het koelvloeistof nog steeds beetje olie achtig is. maar ik wacht het maar af.
zodra het echt dikke drap wordt dan weet ik genoeg.
Is het dan zeker de kop die kapot is of kan het probleem zich dan ook in het onderblok bevinden.
zodra het echt dikke drap wordt dan weet ik genoeg.
Is het dan zeker de kop die kapot is of kan het probleem zich dan ook in het onderblok bevinden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Pascal, heb je m'n vraagbaak nog nodig? Kan ik hem vanavond op komen halen?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Onderblok is van ijzer. Die gaat niet snel stuk hoor.
Wat zou kunnen gebeuren is dat je kop krom trekt en dat er water in de olie kanalen terecht komt. Dat is erg slecht voor de olie.. Maar ik denk dat dat niet het geval is.
Wat zou kunnen gebeuren is dat je kop krom trekt en dat er water in de olie kanalen terecht komt. Dat is erg slecht voor de olie.. Maar ik denk dat dat niet het geval is.

-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Dan zit er hoogstwaarschijlijk een scheurtje in je kop ja.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
50 euro bespaard inderdaad.
Aan de andere kant moet je officieel (:D) je kopbouten elke keer vervangen..dus die 50 pleuro ben je daar weer zo kwijt. Zelfde geldt trouwens in principe ook voor de koppakking.
Prijs van een goede kop weet ik zo niet. Maar er is vast wel iemand op het forum die je aan een kop kan helpen denk ik.
Succes in ieder geval.
Aan de andere kant moet je officieel (:D) je kopbouten elke keer vervangen..dus die 50 pleuro ben je daar weer zo kwijt. Zelfde geldt trouwens in principe ook voor de koppakking.
Prijs van een goede kop weet ik zo niet. Maar er is vast wel iemand op het forum die je aan een kop kan helpen denk ik.
Succes in ieder geval.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Voor zover ik weet worden de kopbouten nagetrokken tot bijna aan de vloeigrens.
Daardoor zijn ze maar 1 keer bruikbaar.
Maar ik ben geen monteur...dus ik kan het mishebben.
Daardoor zijn ze maar 1 keer bruikbaar.
Maar ik ben geen monteur...dus ik kan het mishebben.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
nou het is weer 1 grote zooi onder de motorkap. de waterslangen kunnen dus niet tegen teveel olie.
scheuren 1 voor 1. het is weer 1 dikke drap.
toch maar een ander blokje erin takelen. en dan het huidige blokje reparen en dan heb ik een goed reserve blokje.
scheuren 1 voor 1. het is weer 1 dikke drap.
toch maar een ander blokje erin takelen. en dan het huidige blokje reparen en dan heb ik een goed reserve blokje.