ik sta op het punt om een gt turbo te kopen (kmstnd 200 dkm)met een lekke kopppakking. De huidige eigenaar zegt er 500 km mee doorgereden te hebben.
Heeft het blok nu al ernstige schade opgelopen ? dus kan ik beter naar een ander blok zoeken of valt het wel mee.
en kan ik makkelijk zien (aan bv "uitlaat dampen") hoe het met het blokje gestelt is...
Arjen
gtt lekke koppakking en doorrijden
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Lijkt me dan niet echt een liefhebber... Weet wat je doet 
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Het kan inderdaad wel, als je elke keer tijdig koelvloeistof bijvult. Alleen zul je vaak zien dat er dan gewoon water wordt gebruikt (roestvorming). En je moet dan natuurlijk wel echt heel goed je temperatuur in de gaten houden.Ahameter schreef:ik sta op het punt om een gt turbo te kopen (kmstnd 200 dkm)met een lekke kopppakking. De huidige eigenaar zegt er 500 km mee doorgereden te hebben.
Heeft het blok nu al ernstige schade opgelopen ? dus kan ik beter naar een ander blok zoeken of valt het wel mee.
en kan ik makkelijk zien (aan bv "uitlaat dampen") hoe het met het blokje gestelt is...
Arjen
De kans bestaat dus dat de kop intussen krom getrokken is.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: di 18 feb 2003 12:06
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
laten we ervan uitgaan
dat de kop krom is,
kan ik deze zelf vlakken ? of is vlakken zelf niet genoeg ?
als ik het laat doen ben ik, neem ik aan, veel pleuros kwijt.... :-*
kan ik deze zelf vlakken ? of is vlakken zelf niet genoeg ?
als ik het laat doen ben ik, neem ik aan, veel pleuros kwijt.... :-*
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
PIOT [Pain is only temporary]
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Ik zou hem laten staan, of voor heel weinig meenemen.
Mijn ervaring met door rijden met een lekke koppakking is dat de kop zover krom is of zoveel scheuren vertoond dat deze niet meer is te gebruiken.
In hele erge gevallen is het onderblok zelfs krom!!
Dus wees voorbereid op een dure reparatie!
Mijn ervaring met door rijden met een lekke koppakking is dat de kop zover krom is of zoveel scheuren vertoond dat deze niet meer is te gebruiken.
In hele erge gevallen is het onderblok zelfs krom!!
Dus wees voorbereid op een dure reparatie!
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: di 18 feb 2003 12:06
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
hmmm das niet zo mooi, er zit nog een blok bij, ook 1.4 turbo die nog wel goed is, dus waarschijnlijk koop ik em wel..
is er een bepaald verschijnsel dat je kunt waarnemen waaraan je kunt zien dat het blok naar zn grootje is ??
is er een bepaald verschijnsel dat je kunt waarnemen waaraan je kunt zien dat het blok naar zn grootje is ??
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
PIOT [Pain is only temporary]
De rest van de auto is, vind ik, 10x zo belangrijk als de motor. Een motorblok is goed uit te halen, en beter repareerbaar als een slechte carroserie. Als de auto nog (goed) loopt lijkt het me sterk dat er erg veel schade is. Als de kop zo enorm slecht is kan er een andere kop op. Laten vlakken kost iets van 25 euro hoor, die 200 gulden vind ik erg veel.
Al is het blok harstikke verrot, een goede carroserie is 90% van de auto waard. Vind ik. Heb ook een gtt gekocht met een vastgelopen motor, maar harde carroserie. Lelijke gtt met goede motor erbij gekocht, even (...) sleutelen en klaar!
Al is het blok harstikke verrot, een goede carroserie is 90% van de auto waard. Vind ik. Heb ook een gtt gekocht met een vastgelopen motor, maar harde carroserie. Lelijke gtt met goede motor erbij gekocht, even (...) sleutelen en klaar!
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: di 18 feb 2003 12:06
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
top, dan weet ik wat me te doen staat.
Hij ZEGT dat dat andere blok goedis , maar dat moet ik nog zien ?? even van te voren checken wat je te wachten staat in het ergste geval kan toch nooit kwaad ?
maar als de carosserie ok is doe ik zeker, hij vraagt +/ 1000 euro
dit is em.
[img]http://www.hameter.nl/arjen/750pleuro.jpg[/img]
Hij ZEGT dat dat andere blok goedis , maar dat moet ik nog zien ?? even van te voren checken wat je te wachten staat in het ergste geval kan toch nooit kwaad ?
maar als de carosserie ok is doe ik zeker, hij vraagt +/ 1000 euro
dit is em.
[img]http://www.hameter.nl/arjen/750pleuro.jpg[/img]
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
PIOT [Pain is only temporary]
Waaw wat een mooie kleur. Maar echt, check de carroserie goed dan hé! En een niet-ingebouwd blok is moeilijk testen, da's dan wel op goed geluk... daarbij, een nieuwe motor kost 1000 euro mocht 't nodig zijn, en dan heb je een toppie 5 voor nog altijd niet teveel... Wel veel werk ff dan, maar liever motor ombouwen als lassen en spuiten :-*
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: di 18 feb 2003 12:06
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
ik was eigenlijk toch van plan om em opnieuw te gaan spuiten... dus als ik roest tegen kom gelijk lassen maar, maar goed, ik check em van voor tot achter, en we zien wel..
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
PIOT [Pain is only temporary]
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Een nieuwe motor? Is dat incl turbo en zo? Das fckng cheap zeg!Riël schreef:Waaw wat een mooie kleur. Maar echt, check de carroserie goed dan hé! En een niet-ingebouwd blok is moeilijk testen, da's dan wel op goed geluk... daarbij, een nieuwe motor kost 1000 euro mocht 't nodig zijn, en dan heb je een toppie 5 voor nog altijd niet teveel... Wel veel werk ff dan, maar liever motor ombouwen als lassen en spuiten :-*