einde productie Avantime

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
canonballman

Ik lees net op de site van de telegraaf dat na anderhalf jaar de productie van de Avantime wordt stopgezet. Producent Matra sluit namelijk de fabriek.

Wie weet er meer over?

Kunnen ze bij Reno nou NOOIT iets goed organiseren........???????? Die autos van ze zijn wel snel maar zitten ook al zo onlogisch in elkaar!! :wink:
Jasper16v

bruno @af
Contacteer:

het is en blijft een lelijke kwal ... misschien heeft het daar iets mee te maken :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
canonballman

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja, mee eens!

En nou lees ik in dat autoweek artikel dat de Vel Satis ook een onzekere toekomst tegemoet gaat.
Is toch vreemd he? Ze maken Clios,Meganes en Lagunas die ECHT ALS WARME BROODJES OVER DE TOONBANK GAAN, waar mensen een nummertje voor trekken om er 1 te MOGEN kopen, en in de hogere prijsklasse krijgen ze maar geen voet aan de wal.

Safrane was ook geen succes.

Tja, die goeie ouwe tijd van die 25s he......die was nog eens mooi, en die verkocht nog eens goed, en dat het toenmalige topmodel, de V6 turbo, wat een auto wat een auto........... :wink: :wink: :p :p
Jan-Geert (Momentsleutel)

vel satis , die is gaaf , wil ik nog wel eens hebben.... maar idd leve de 25
Vos

canonballman schreef: Die autos van ze zijn wel snel maar zitten ook al zo onlogisch in elkaar!! :wink:
Onlogisch dat is het goede woord! :D
Clio 16v.....
Stefijn

ik kan er niet van wakker liggen, het design van renault op dit moment sluit niet aan bij mijn smaak zeg maar.

En sja, in het hogere segment wil men ook niet zoŽn "opvallend" gelijnde auto, en al zeker niet als er Renault op staat.

Weg drmee :)
Anonymous

erg jammer

ik vind de avantime echt de vetste renault van het moment (op de clio v6 na dan) Echt super vet design zo mooi transparant en open, ik was al gelijk verkocht ne de eerste pers foto's.
Riël
Über-Spammer

Inderdaad, ik vind die avantime ook heel apart. Ziet er wel bruut uit. Is daar een beetje snelle van te krijgen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Car: M536

3,5 V6 van Nissan dacht ik
speedline

canonballman schreef:Ze maken Clios,Meganes en Lagunas die ECHT ALS WARME BROODJES OVER DE TOONBANK GAAN, waar mensen een nummertje voor trekken om er 1 te MOGEN kopen, en in de hogere prijsklasse krijgen ze maar geen voet aan de wal.

Safrane was ook geen succes.
De sluiting van de Matra fabriek brengt nog een gigantisch probleem voor enkelen van ons met zich mee. Het Matra onderdelen centrum wordt ook gesloten... :( En omdat de wettelijke termijn van 10 jaar onderdelenvoorziening al lang verstreken is, betekent dat het eind voor alle Matra coupe en competitiespullen... :evil:

De Safrane heeft zijn omzet prognose wel degelijk gehaald. Je moet de Nederlands situatie niet afzetten tegen die in de rest van Europa.

Alleen de prijspolitiek van de toppers was niet zo'n succes. Als je beseft dat een volgeladen 25 Baccara V6 Turbo voor 85.000,- gulden van eigenaar verwisselde, en zijn opvolger de Safrane Baccara Biturbo maar liefst 175.000,- gulden moest kosten, is het niet zo vreemd dat de duurste modellen maar mondjesmaat in trek waren. Wat niet wil zeggen dat het geen uitzonderlijk goede auto was, die Safrane Biturbo :p

Maar de Avantime was denk ik een te grote gok en het ergste is dat het geen uitzonderlijke snelle stuurmansauto is. Het is een log onderstuurd kunstwerk. De Vel Satis productie draait ook op 1/3 dus dat belooft ook weinig goeds.

Het eerste grote probleem is dat Franse limousines nooit goed zijn voor hoge verkopen omdat het zonder uitzondering altijd voorwielaandrijvers zijn. Verder is het design nogal apart. Cadillac is ook al zo'n dwars merk wat denkt dat voorwielaangedreven topsedans met 300pk garant staan voor succes. Ze worden steevast neergesabeld en afgebrand in de pers wat het rijeigenschappen betreft.

Kopers in dit topsegment hebben een duidelijk beeld van wat ze willen en dat is een Bmw of Mercedes kloon qua lay out en packaging. Deze merken zijn toonaangevend of je dat nu leuk vindt of niet. Audi moet ook concessies doen in deze richting.

Achterwielaandrijving is the way to go in dit marktsegment. Vierwielaangedreven varianten zijn ook een must. Sterke Dieselmotoren heeft Renault in de vorm van de Isuzu/ GM V6 Dieselmotor dus dat is in principe geen probleem.

Renault zou denk ik een goede zet doen om een achterwielaangedreven topsedan te introduceren op de bodemplaat van de nieuwe Skyline sedan. Uitgerust met de, ook door Renault gebruikte, Nissan 3.5l V6 met 280pk en achterwielaangedreven ! En de mogelijkheid voor een 4x4 variant. Dan is meteen het startschot gegeven voor een mogelijke nieuwe (achterwielaangedreven) ALPINE !, dit op basis van bijvoorbeeld de 350Z of Skyline.
Matijs
Contacteer:

De sluiting van Matra is ook de reden dat de nieuwe Espace geen kunststof carrosserie heeft. Renault heeft deze kennis zelf niet in huis.
Het verlies van de Avantime is natuurlijk geen ramp. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit iemand bij Renault is geweest die serieus heeft gedacht dat dit model een verkooptopper zou worden. De avantime was volgens mij niet meer dan een zeer geraffineerde (en dure!) reclamecampagne om het publiek te laten wennen aan het nieuwe gewaagde design.
Ik weet wel dat als ik het geld zou hebben, ik er nu een zou kopen en in opslag gooien, want zeldzaam zijn ze zeker! Maarja, ik heb altijd al een zwak gehad voor underdogs :p
En wat betreft de Vel Satis heb ik juist begrepen dat de verkoop de verwachtingen overtreft, tenminste, in Nederland. Ik blijf me er ook over verbazen hoeveel van die dingen je hier ziet. Het kan zijn dat ik als Renault-liefhebber meer let op de Vel Satis, maar ik zie er veel meer van dan bijvoorbeeld van de BMW 7-serie. Het zou echter goed kunnen dat de verkopen wereldwijd achter blijven bij de verwachting, daar heb ik geen gegevens van.
Beire

@ speedline: stuur uw voorstellen eens naar Frankrijk :D !!! Klinkt allemaal héél mooi 8)

Ivm met de Vel Satis. Hoe het in Nederland staat weet ik niet, maar in België voldoet hij hélemaal niet aan de verwachtingen hoor !! Renault stuurt nu naar alle eigenaars van een Saf een 'kaart' waarmee ze bij de dealer nog eens extra korting krijgen op een nieuwe !! Zegt genoeg zeker, ze geraken er niet vanaf.
Eerlijk gezegd, als ik het geld had om een wagen uit die klasse te kopen, zou ik toch ook kiezen voor een véél knappere en sportievere BMW hoor ...
Anonymous

Jammer, die wagen wordt vast en zeker een collectors-item over een paar jaar, zeker als er maar 5000 van geproduceerd zijn.

En het is een opvallende en comfortabele auto, net als mijn XM :p
Anonymous

hmmz mij pa heeft net zijn 25 weg gedaan en heeft nu een safraan.

Ik moet zeggen ik vind de 25 lekkerder in het totaal

ik heb nu een twingo maar wil hierna of een vel satis of een v70

2e hands natuurlijk
Smasher
Contacteer:

idd die avantime vind ik nou echt spuug en spuuglelijk :-* . Vel Satis gaat nog wel, maar ben echt nie kapot van de nieuwste modellen van renault.

mzl
the power of goodbye
KennyGTT

Wel tof als je nu zo'n Avantime in je bezit hebt. Exclusieve Renault. $$$ :wink:
Peter @ Malta
Contacteer:

Wat jammer, zeg. In Parijs zag ik er een 'in het wild' rondrijden en er stonden er twee in het Atelier Renault.

De vormgeving is zeker apart, maar ik vind het een wondermooie auto. Heel jammer.

- Peter
Ben

Dat gaat toch altijd zo bij renault hebben ze iets moois wat net een tikkie te duur is nou ja te duur als ik onder de rijker bedeelde pesonen viel wist ik het wel gave bak man.

Of zou de motor/ prijs verhouding nogal te ver uit een lopen?

Moet wel een v6 in liggen natuurlijk of een turbo blok en achterwiel of 4x4 aangedreven. (ben het met je eens speedline)

Vel satis is veel en veel lelijker als je naar design en perspectief kijkt.

Ik vind de avantime de beste design ooit in zijn soort. Ook al is het een 2 deurs achter heb je zat ruimte. Maar ja denk dat het design net iets te door is gedreven voor onze nogal stijfkoppen in europa en abrought ;)
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.

Zonde dat renault stopt met de produktie van deze exclusieve auto, zeldzaam in zijn klasse. Wordt zeer zeker een klassieker zo`n Avantime.
jef

Patrick L. schreef:Zonde dat renault stopt met de produktie van deze exclusieve auto, zeldzaam in zijn klasse. Wordt zeer zeker een klassieker zo`n Avantime.
nu aanschraffen die auto!!

over 20jaar is dit een hele dure klassieker!!!

dan krijg je je nieuwwaarde er 3x uit!
:lol: :lol:
Patrick L.

jef schreef:
Patrick L. schreef:Zonde dat renault stopt met de produktie van deze exclusieve auto, zeldzaam in zijn klasse. Wordt zeer zeker een klassieker zo`n Avantime.

Ja tuurlijk! Ik heb een boom in de tuin en daar groeien Euro`s aan, helaas staat die boom op het moment niet in bloei... :lol:
martin rs

dan moet je eens wat beter vor je boompje gaan zorgen lijkt me koop zonodig een kas dan kan ie vaker bloeeien. p.s. mag ik een stekje ervan? :p :)
Remco_Rs
Contacteer:

[img]http://www.autototaal.nl/car-img/760708.jpg[/img]

Deze is van mijn baas ,,,en die mag ik gelukkig regelmatig op zaterdag,s uitlaten :) :)
Serge1916V

Ben schreef:Dat gaat toch altijd zo bij renault hebben ze iets moois wat net een tikkie te duur is nou ja te duur als ik onder de rijker bedeelde pesonen viel wist ik het wel gave bak man.

Of zou de motor/ prijs verhouding nogal te ver uit een lopen?

Moet wel een v6 in liggen natuurlijk of een turbo blok en achterwiel of 4x4 aangedreven. (ben het met je eens speedline)

Vel satis is veel en veel lelijker als je naar design en perspectief kijkt.

Ik vind de avantime de beste design ooit in zijn soort. Ook al is het een 2 deurs achter heb je zat ruimte. Maar ja denk dat het design net iets te door is gedreven voor onze nogal stijfkoppen in europa en abrought ;)
Ben ik helemaal mee eens!! Vel Satis --> niet zo mooi
Avant Time ---> :) Wel mooi!!
Ik had eerder verwacht dat ze de Vel Satis uit de collectie zouden nemen, want het is echt een veel te zware lompe auto. Avantime ziet er mooi gestroomlijnd uit.
Als ik mocht kiezen zou ik tochwel de megane 2.0 T kopen die aan hetr einde van dit jaar uitkomt. :D
Anonymous

Echt wel jammer dat ze gekapt zijn met dit bijzondere bakkie :( !
Ik wist dat de verkopen nou niet echt denderend waren, maar ik had nou niet verwacht dat ze er na anderhalf jaar al de brui aan zouden geven...
Matra zou toch zelf ook n eigen auto gaan bouwen weer??
greetz!
Anonymous

Echt zonde dat de Avantime er nu uit gaat...
Wat mij betreft alle lof voor Renault, dat keer op keer bewijst dat het ook anders kan.
En dan bedoel ik geen laffe concept cars waarbij eerst eventjes gepeild kan worden of het modelletje wel helemaal in smaak valt, maar een zeer gedurfd ontwerp waarbij het uiteindelijke model slechts in details afwijkt.
Als je 'm écht lelijk vind is het te begrijpen, maar het blijft jammer dat er potentiële kopers zijn die er vanwege het imago of de vormgeving niet in willen rijden.
Als ik het geld had dan wist ik het wel... een Avantime of een Vel Satis.
da-goof
Contacteer:

jef schreef:

Nee, niet nu aanschaffen, maar over een jaar of 4 à 5, want dan wil helemaal niemand die bak meer en is de waarde gezakt tot bijna onder nul. Dan kun je zo'n wagen echt voor een appel en een ei kopen.
Plaats reactie