[GTT] koppaking vervangen!
Nou ben van plan om me koppakking toch maar ff snel te gaan vervangen.
Wat voor speciaal gereedschap heb ik hier voor nodig?
die dikkere koppakking is die alleen bij jl te krijgen? Wat kost deze precies?
kon op site verslagje niet meer vinden maar die stond er toch op voor het vervangen van koppakking?
stonden ook allemaal foto's bij
Wat voor speciaal gereedschap heb ik hier voor nodig?
die dikkere koppakking is die alleen bij jl te krijgen? Wat kost deze precies?
kon op site verslagje niet meer vinden maar die stond er toch op voor het vervangen van koppakking?
stonden ook allemaal foto's bij
Laatst gewijzigd door red_Turbo op za 22 feb 2003 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Je hebt alleen een momentsleutel en klepstelplaatjes nodig. Voor de rest het gebruikelijke gereedschap.
Dikkere koppakking kun je op meerdere plaatsen halen o.a. bij Achterberg R'dam.
Dikkere koppakking kun je op meerdere plaatsen halen o.a. bij Achterberg R'dam.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Je hebt in ieder geval een momentsleutel nodig voor het aantrekken van je kopbouten.
lees dit topic eens door
Ik heb ook mijn koppakking vervangen, daar staan de vorderingen.
Tip: Als je dadelijk toch heel veel ruimte hebt onder je kap, kun je het beste gelijk eens goed bekijken of er nog meer zaken aan vervanging toe zijn.
lees dit topic eens door
Ik heb ook mijn koppakking vervangen, daar staan de vorderingen.
Tip: Als je dadelijk toch heel veel ruimte hebt onder je kap, kun je het beste gelijk eens goed bekijken of er nog meer zaken aan vervanging toe zijn.
belangrijk:
- volgorde en moment kopbouten (eerst 30Nm dan 65Nm)van het midden uit in een spiraal naar buiten werken.
- kop vlakken
- 10 bussen remmenreiniger om je blokkie helemaal schoon te maken
- idd voelermaatjes om je kleppen te stellen
- geduld en bier!!!!!!!11
- volgorde en moment kopbouten (eerst 30Nm dan 65Nm)van het midden uit in een spiraal naar buiten werken.
- kop vlakken
- 10 bussen remmenreiniger om je blokkie helemaal schoon te maken
- idd voelermaatjes om je kleppen te stellen
- geduld en bier!!!!!!!11
nou net is ff geinformeerd. kan ik nergens op zaterdag koppakking halen
. geen 1 filiaal van ferwerda heeft hem op voorraad. en novatech ook al niet.
nou moet ik dus ff momentsleutel regelen denk dat ik er gewoon een 1,9 mm tussen doe. kost me 69 euro en zo'n dikkere?????????? iets van 120 toch?
nou straks is ff de kop eraf halen is ff kijken hoe die eruit ziet.
je kunt kop met turbo er in 1x af halen of niet??

nou moet ik dus ff momentsleutel regelen denk dat ik er gewoon een 1,9 mm tussen doe. kost me 69 euro en zo'n dikkere?????????? iets van 120 toch?
nou straks is ff de kop eraf halen is ff kijken hoe die eruit ziet.
je kunt kop met turbo er in 1x af halen of niet??
Ik heb het ook niet gedaan. Nog steeds loopt mijn auto als een zonnetje. Als ik nu mijn koppakking zou vervangen zou ik overigens wel mijn kop laten vlakken.
Waarom zou je trouwens een dikkere koppakking nemen? Of bedoel je dat het matreriaal van de koppakking sterker is?
Waarom zou je trouwens een dikkere koppakking nemen? Of bedoel je dat het matreriaal van de koppakking sterker is?
o das mooi dan doe ik het waarschijnlijk ook niet of de kop moet er slecht uitzien.
ze zeggen dat die koppakking beter is en er niet zo snel tussen uit blaast. maar denk niet dat ik die er tussen doe gewoon de originele van 1,9 mm.
straks ff bestellen bij novatech is ie maandag binnen als ie bij leverancier op voorraad is en dan kan ie er tussen.
ze zeggen dat die koppakking beter is en er niet zo snel tussen uit blaast. maar denk niet dat ik die er tussen doe gewoon de originele van 1,9 mm.
straks ff bestellen bij novatech is ie maandag binnen als ie bij leverancier op voorraad is en dan kan ie er tussen.
Echt een dikkere koppakking is volgens mij alleen zinvol als je met ++1.4bar gaat rijden.
Als je met drukken tot 1.2 bar rijdt, kun je beter 1.9mm nemen. Je kunt zelfs wat meer vermogen krijgen door een 1.6mm te monteren.
Als je met drukken tot 1.2 bar rijdt, kun je beter 1.9mm nemen. Je kunt zelfs wat meer vermogen krijgen door een 1.6mm te monteren.
ik haal gewoon een 1,9 mm op en zie wel hoe lang die het vol houd.
waar kan ik die het beste halen? las in ander topic dat ie bij de dealer 56 euro kost? klopt dat?
nog ff vraagje ik kan toch de kop met in en uitlaat in 1x eraf halen toch?
ff kijken of ik het goed heb:
alle bouten los behalve die bij de verdelerkap.
dan draaien zodat bussen blijven zitten en dan de laatste bout er ook helemaal uit.
als het niet klopt dan lees ik het zometeen wel.
waar kan ik die het beste halen? las in ander topic dat ie bij de dealer 56 euro kost? klopt dat?
nog ff vraagje ik kan toch de kop met in en uitlaat in 1x eraf halen toch?
ff kijken of ik het goed heb:
alle bouten los behalve die bij de verdelerkap.
dan draaien zodat bussen blijven zitten en dan de laatste bout er ook helemaal uit.
als het niet klopt dan lees ik het zometeen wel.
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=20 leuk setje. als je toch bezig bent.
kun je zo'n setje ook bij de reno dealer halen?
kun je zo'n setje ook bij de reno dealer halen?
nee, maar wel bij jl tuning.
En met die procedure heb je idd gelijk.
Er zit trouwens ook een steun bij je startmotor die onderblok en bovenblok met elkaar verbind. Die had ik in eerste instantie niet gezien.
En met die procedure heb je idd gelijk.
Er zit trouwens ook een steun bij je startmotor die onderblok en bovenblok met elkaar verbind. Die had ik in eerste instantie niet gezien.
Ik weet dat de meningen erover verdeeld zijn, maar ik heb geleerd dat je de kop ALTIJD moet vlakken als je hem los haalt. In ieder geval zou ik wel, als je daar iemand voor weet, de kop even laten na kijken of ie nog recht is.
Dan zijn de meningen inderdaad verdeeld, want mij is altijd verteld dat je de kop van een GT juist nooit mag vlakken.maurice schreef:Ik weet dat de meningen erover verdeeld zijn, maar ik heb geleerd dat je de kop ALTIJD moet vlakken als je hem los haalt. In ieder geval zou ik wel, als je daar iemand voor weet, de kop even laten na kijken of ie nog recht is.
zoals mij toen ook is verteld.
De kop mag van Renault niet worden gevlakt omdat bij een hogere compressie de motor warmer wordt en de kans op schade in principe toeneemt. Bovendien neemt de kans op pingelen theoretisch toe. Daarom zou de garantie vervallen.
Het gaat echter om zulke kleine verschillen dat het haast niet merkbaar is en wel aan te raden. Zeker een kop die er al 200.000km ofzo op heeft zitten, die is zo verschrikkelijk vaak warm en koud geweest dat je er vergif op kunt innemen dat de kop een beetje is kromgetrokken.
Daarom zou ik het nu bij mijn eigen auto wel doen.
De kop mag van Renault niet worden gevlakt omdat bij een hogere compressie de motor warmer wordt en de kans op schade in principe toeneemt. Bovendien neemt de kans op pingelen theoretisch toe. Daarom zou de garantie vervallen.
Het gaat echter om zulke kleine verschillen dat het haast niet merkbaar is en wel aan te raden. Zeker een kop die er al 200.000km ofzo op heeft zitten, die is zo verschrikkelijk vaak warm en koud geweest dat je er vergif op kunt innemen dat de kop een beetje is kromgetrokken.
Daarom zou ik het nu bij mijn eigen auto wel doen.
Vlakken is het geld niet hé... Pak je gewoon ergens een rechte liniaal ofzo en dan leg je die onderlangs de kop, zie je zo of ie krom is. Anders moet je 'm maar wat harder aandraaien 

Inderdaad. Lineaal, voelermaatjes, klaar. Meten is weten.
Mag maximaal 0,05 mm zijn.
Mag maximaal 0,05 mm zijn.
nou denk niet dat ik je koppakking nodig heb. ga er van uit dat de dealer hem morgen binnen krijgt. maar dat zie ik morgen wel weer.
kan nu mooi de auto van de baas meenemen dus er is niet zo heel veel haast bij. kan ik ook even kijken naar een turbo want de huidige lekte olie. dus ff kijken naar andere wil nu watergekoelde erop.
kan nu mooi de auto van de baas meenemen dus er is niet zo heel veel haast bij. kan ik ook even kijken naar een turbo want de huidige lekte olie. dus ff kijken naar andere wil nu watergekoelde erop.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Die Crossa??red_Turbo schreef: kan nu mooi de auto van de baas meenemen

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Contacteer:
Heb bij mij de kop er af gehaald met in ,en uitlaat collector er nog op, scheel een hoop in wonden aan je handen,
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 12_IMG.JPG[/img]
Proper maken is meestal genoeg, (al moet je dit vertellen als je er gens gaat solisiteren in een garage)
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 08_IMG.JPG[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 07_IMG.JPG[/img]
Succes, zou ik zeggen!
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 12_IMG.JPG[/img]
Proper maken is meestal genoeg, (al moet je dit vertellen als je er gens gaat solisiteren in een garage)

[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 08_IMG.JPG[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 07_IMG.JPG[/img]
Succes, zou ik zeggen!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Enig idee waarom 3 zuigers vochtig/vies zijn en de vierde niet?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
jep in de crossa en vandaag in de leenauto. citroen is naar de garage.
ga vandaag eerst kop wegbrengen om hem te laten afpersen ff kijken of die niet lek is in de kop want de koppakking vertoont niet echt dikke scheur ofzo.
ga vandaag eerst kop wegbrengen om hem te laten afpersen ff kijken of die niet lek is in de kop want de koppakking vertoont niet echt dikke scheur ofzo.
Wat zit er allemaal bij dan?
maar ook de kop voor het vlakken op druk laten testenmaurice schreef:Ik weet dat de meningen erover verdeeld zijn, maar ik heb geleerd dat je de kop ALTIJD moet vlakken als je hem los haalt. In ieder geval zou ik wel, als je daar iemand voor weet, de kop even laten na kijken of ie nog recht is.
zeker niet onbelangrijk!
ik laat de kop niet afpersen ik gok erop dat ie dicht is. als ie lek is ben ik 50 euro lichter kan. zet nu afgeflakte kop er op en dan merk ik vanzelf of die dicht is. zo niet dan kan ik die 50 euro in andere kop steken.
die pakkingset bevat:
koppakking
uit- inlaat pakking
klepdeksel
klepdeksel ringetjes
waterpomp
afdekklepje
en dat voor 68 euro valt me super mee.
heb je wel pieces d'origine Renault
die pakkingset bevat:
koppakking
uit- inlaat pakking
klepdeksel
klepdeksel ringetjes
waterpomp
afdekklepje
en dat voor 68 euro valt me super mee.
heb je wel pieces d'origine Renault
+ weer een pakkingset.red_Turbo schreef: zo niet dan kan ik die 50 euro in andere kop steken.