het gaat natuurlijk GOED aflopen, zoals alles wat ik doe!

:-* :-*
Maar goed ik ben weer verder:
Ik heb vandaag het turboblok uit elkaar geschroefd, niet helemaal:
-1 cilinderkop gedemonteerd
-1 zuiger met drijfstang gedemonteerd
Om deze zaken eens te vergelijken met de onderdelen van de atmosferische motor.
1 ding is al zeker:
een 25 V6 turbo heeft GEEN zuigerbodemkoeling, helaas helaas
maar niet getreurd, een GT heeft dat ook niet, en die zijn ook snel
VERDER:
-de drijfstangen van beide motoren zijn EXACT GELIJK
-de cilinderkoppen zijn BIJNA gelijk:
Hooguit heeft de atmosferische cil.kop een IETS grotere verbrandingskamer, maar dat scheelt haast niks. D.m.v uitliteren zou ik daar achter kunnen komen, maar dat hoeft niet, want de turbo kop heeft op het oog en met een schuifmaat gemeten een IETS kleinere verbrandingskamer, dus die gebruik ik toch niet.
Ik wil een LAGERE compressie, dus de verbr.kamer moet zo groot mogelijk zijn.
-de zuigers verschillen dag en nacht:
de turbo zuiger is veel hoger, vanaf de zuigerpen tot de bovenkant. Ook de totale lengte is iets langer.
Ook hier geldt dus:
Ik wil een LAGERE compressie, dus de zuiger moet zo laag mogelijk zijn.
Ik ga de turbo zuigers dus niet gebruiken.
-de zuigerpennen zijn ook exact gelijk van beide motoren.
-de koppakkingen verschillen: de turbo pakkingen zijn iets dikker(gemeten met een schuifmaat, dus niet heel nauwkeurig)), maar is maar een paar tiende milimeter. Ik probeer nog na te gaan via leveranciers hoeveel precies.
de nokkenassen en tuimelaars heb ik nog niet opgemeten/vergeleken, maar op het oog lijken de nokkenassen van het turbo blok wat minder lift te hebben, wat was verwacht.
Wat ga ik nu dus gebruiken van het draaiende gedeelte van het turbo blok????:
haast NIETS dus.
geen krukas, geen cilinderkop, geen drijfstangen, geen zuigerpennen, geen zuigers/bussen en geen cilinderkoppen.
Waarschijnlijk ga ik WEL de turbo-nokkenassen gebruiken, op advies van enkele forumbezoekers
Ook de turbo koppakkingen waarschijnlijk, omdat die ietsiepietsie dikker zijn.
Wat er nu dus op het programma staat:
-zuigers van het atmosferisch blok afdraaien
-informeren naar koppakkingdiktes
-een extra blok scoren voor 3 goede zuigers en bussen
Hoeveel ik de zuigers laat afdraaien weet ik nog niet, daar ga ik nog eens effe op mn gemak aan rekenen. Ook moet ik daar de koppakkingdiktes voor weten.
Dat was het weer, als ik weer meer weet horen jullie het!
groeten!