en hoeveel heb je er dan nodig voor een clio 16V?? 8 of 16 klepstotersZeeuw schreef: Nieuwe klepstoters kosten 25 euro/stuk!
johan
Met een lange schroevedraaier tegen het blok aanhouden en het aan andere eind je oor tegenaan leggen, kom je ook al een heel eind om het tikken te lokaliseren.Zeeuw schreef:Je kunt ook een stethoscoop (hoe schrijf je dat???) pakken en goed luisteren. Je kunt de tikkende(n) dan globaal lokaliseren en hetgeen er dichtbij zit ook vervangen. Het scheelt je weer geld iig maar of het verstandig is, weet ik niet.
kan t niet gewoon een kwestie zijn dat de olie soort van doorgespoeld moet worden en dat dat t probleem veroorzaakt???Merijn schreef:Zo... effe een oud topic omhoog halen, want het is een beetje onzinnig om er nog 1 aan te maken die over hetzelfde onderwerp gaat.
Ik heb een Clio Williams, zoals jullie misschien al weten. Sinds vorige week heb ik nieuwe olie in het blok zitten. Er zat 5w30 olie in en ik heb deze laten vervangen door 10w40. Nu is het zo dat bij koude motor de kleppen, beter gezegd een klein aantal kleppen flink tikt. Wat mij zorgen baart is dat het redelijk lang duurt voordat het weg is. Paar kilometer rijden is geen overbodige luxe. Ik rijd onder de 80 graden (olietemperatuur) nooit boven de 2500 toeren en ben gewoon zuinig op mijn wagen.
Nu ik die switch gemaakt heb, ben ik erg geneigd terug te gaan naar 5w30, maar wat vinden jullie daarvan? Door blijven rijden met deze olie? Is er niks ernstigs aan de hand?
Wat is de beste optie?
Alvast bedankt!
hoe noem je dat....zeg maar net als dat je eerst altijd 95 hebt getankt en dan 98 gaat tanken, dat duurt ook ff voor alle 95 eruit is zeg maar, snappie? Als ze je olie vervangen kunnen ze nooit alle olie eruit halen, er blijft altijd wel wat zitten, dus als je er nieuwe olie inkiepert heb je dus eigenlijk een mengelmoesje. Maar nogmaals, ik weet niet of dit het is hoor, ben nog niet zo technisch begaafd...Merijn schreef:Wat bedoel je met doorspoelen?
als je van 10w40 naar 5w40 gaat gaan meestal de keerringen lek. omdat 5w40 dat randje om de keerring wat de 10w40 olie heeft aangemaakt weer verwijderd.( makkelijke uitleg mode)Is dat zo?
Er hoort namelijk 10w40 olie in te zitten en als ik dat hier op het forum lees dan schijnt dunnere olie slecht te zijn voor je blok. Dus daarom heb ik die switch gemaakt...