het inlaatspruitstuk/carburateur van een GTT SUCKS!!!!!!
en het uitlaatspruitstuk, en de ontsteking, en de roestbestendigheid, en de kleppenbediening.......
er is in ieder geval ZAT aan te verbeteren!!!!!!!

R5 GTS is inderdaad een 1397cc C2J, oftewel een C1J met een snellere nokkenas en een progressieve Weber 32 DRT, toch al goed voor 70pk.canonballman schreef: -op de snelle atmosferische versie van de C1J (ik geloof 5GTS) zit een dubbele carburateur.
-vervolgens maken ze een turboversie en denken ze VOLGENS MIJ:
"als we er een turbo opschroeven, dan heeft dat ding al vermogen ZAT, daar is geen dubbele carb voor nodig!"
hahaha oke dan, maar volgens K-tec heeft nog niemand in nederland dit spruitstuk.robert schreef:nee, deze heb ik blind uit mn adresbook gepriktMaik (WOOFER) schreef:is dat het email adres van degene die hem al heeft ?robert schreef:kees.vanbree@hetnet.nl
ik zou zeggen mail em es.
Dit is niet waar. Een vriend [Kees van bree] van mij heeft er ook een.Maik (WOOFER) schreef:hahaha oke dan, maar volgens K-tec heeft nog niemand in nederland dit spruitstuk.robert schreef:nee, deze heb ik blind uit mn adresbook gepriktMaik (WOOFER) schreef:is dat het email adres van degene die hem al heeft ?robert schreef:kees.vanbree@hetnet.nl
ik zou zeggen mail em es.
behalve degene die besteld zijn door JL-tuning (en die komen deze week ergens aan)
Wat kost hij dan? ben zeer benieuwt!behalve degene die besteld zijn door JL-tuning (en die komen deze week ergens aan)
Ik dacht +/-640 maar dat weet ik niet op de euro, dat is wel thuis bezorgt!Maik (WOOFER) schreef:€658,- bij K-tec.
en
reighard weet ik niet.
de meeste spullen bij reighard motorsport zijn stuk duurder en dan moet je ze nog thuis laten bezorgen ook. mzzSander schreef:Ik dacht +/-640 maar dat weet ik niet op de euro, dat is wel thuis bezorgt!Maik (WOOFER) schreef:€658,- bij K-tec.
en
reighard weet ik niet.
Snder
Maik (WOOFER) wrote:
€658,- bij K-tec.
en
reighard weet ik niet.
Ik dacht +/-640 maar dat weet ik niet op de euro, dat is wel thuis bezorgt!
Snder
Mzz das nou nog eens interessant zou ik zo zeggen.catrinus schreef:
en 588 euro bij de pfingstreffen in gronau bij de reichhard stand. En in emmen rijd er iemand rond met dit spruitstuk.
Nee zit er niet op want er moet nog eerst een andere koppakking tussen zijn blok. En dat blok is bij Achterberg is gebouwd, en ligt nog in de schuur. Dus is het toch moeilijk te vergelijken! En het blok zal dit jaar er nog wel in gaan, maar er moeten nog wat dingen binnen komen en gemaakt worden.Maik (WOOFER) schreef:de meeste spullen bij reighard motorsport zijn stuk duurder en dan moet je ze nog thuis laten bezorgen ook. mzzSander schreef:Ik dacht +/-640 maar dat weet ik niet op de euro, dat is wel thuis bezorgt!Maik (WOOFER) schreef:€658,- bij K-tec.
en
reighard weet ik niet.
Snder
heeft die gozer het al op zijn auto zitten?? en wat is het resultaat?
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_R5TURBO3.jpg[/img]canonballman schreef:Ik geloof dat een Renault 5 Turbo 1 en 2 ook een spagetti spruitstuk hebben. Is voor Pulsdrukvulling en dat schijnt toch een stuk beter te zijn als gewoon alle pijpen zomaar bij elkaar voegen. Had ergens gelezen dat je dan nog het beste ervoor kon zorgen dat de pijpen gescheiden de turbo ingaan. Dat je dus aan de ingang van de turbine een ingegoten schot zou moeten hebben. Dit schot zou echter niet heel lang heel blijven, vanwege de veel te hoge temperaturen.
JA dat weet ik!canonballman schreef:En ik denk ook wel degelijk dat je met zon Ktec spagettischotel wel degelijk vermogenswinst kunt boeken, maar ben het ook met Speedline eens dat als je het goed wilt doen je moet beginnen bij de carb.
Idd. Daarom heb ik ook maar een Groep A carb met natuurlijk Groep A benzine pomp. enz enz.Sander schreef:JA dat weet ik!canonballman schreef:En ik denk ook wel degelijk dat je met zon Ktec spagettischotel wel degelijk vermogenswinst kunt boeken, maar ben het ook met Speedline eens dat als je het goed wilt doen je moet beginnen bij de carb.![]()
Snder[/img]
Groep A carb en 'goed doen' zijn niet hetzelfde, maar die discussie heb ik al vaker gevoerd.Maik (WOOFER) schreef:Idd. Daarom heb ik ook maar een Groep A carb met natuurlijk Groep A benzine pomp. enz enz.Sander schreef:JA dat weet ik!canonballman schreef:En ik denk ook wel degelijk dat je met zon Ktec spagettischotel wel degelijk vermogenswinst kunt boeken, maar ben het ook met Speedline eens dat als je het goed wilt doen je moet beginnen bij de carb.![]()
Snder[/img]
Ja maar is er al iemand die een ander inlaatspruitstuk gemaakt heeft?KORTWEG gezegd:
het inlaatspruitstuk/carburateur van een GTT SUCKS!!!!!!
volgens de site zit daar gewoon het standaard inlaatspruitstuk op.
Dat zegt hij ja 63% Maar dat is gebaseerd op dat je dan geen venturie meer hebt, maar vervolgens gebruikt hij de org. gasklep van de org. carb.!canonballman schreef:Heb even gekeken op die site, maar hij heeft het over een 63 procent grotere gasklep. Dus wel degelijk iets veranderd.
Zo te zien is het gat in het inlaatspruitstuk uitgekotterd d.w.z. groter gemaakt.