italiaans handmade uitlaat voor GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

KORTWEG gezegd:

het inlaatspruitstuk/carburateur van een GTT SUCKS!!!!!!










en het uitlaatspruitstuk, en de ontsteking, en de roestbestendigheid, en de kleppenbediening.......



er is in ieder geval ZAT aan te verbeteren!!!!!!! :D
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

canonballman schreef: -op de snelle atmosferische versie van de C1J (ik geloof 5GTS) zit een dubbele carburateur.
-vervolgens maken ze een turboversie en denken ze VOLGENS MIJ:
"als we er een turbo opschroeven, dan heeft dat ding al vermogen ZAT, daar is geen dubbele carb voor nodig!"
R5 GTS is inderdaad een 1397cc C2J, oftewel een C1J met een snellere nokkenas en een progressieve Weber 32 DRT, toch al goed voor 70pk.

En Blue Thunder heeft eens de theorie geopperd dat mr. Reno bewust een te kleine carburateur op de GT Turbo heeft gezet om zo de vermogenswinst door het verhogen van de turbodruk beperkt te houden, zodat niet elke Sjappie met een draai aan de actuator 200pk tot zijn beschikking kan hebben.
Vond ik ook wel een goed klinkende verklaring.
Logisch is het in ieder geval niet. Ze hadden best die Turbo-Weber van de maserati biturbo erop kunnen knallen (Zoals Sander dus heeft gedaan).
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

robert schreef:
Maik (WOOFER) schreef:
robert schreef:kees.vanbree@hetnet.nl
is dat het email adres van degene die hem al heeft ?
nee, deze heb ik blind uit mn adresbook geprikt :lol:
ik zou zeggen mail em es.
hahaha oke dan, maar volgens K-tec heeft nog niemand in nederland dit spruitstuk.

behalve degene die besteld zijn door JL-tuning (en die komen deze week ergens aan :D )
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
robert schreef:
Maik (WOOFER) schreef:
robert schreef:kees.vanbree@hetnet.nl
is dat het email adres van degene die hem al heeft ?
nee, deze heb ik blind uit mn adresbook geprikt :lol:
ik zou zeggen mail em es.
hahaha oke dan, maar volgens K-tec heeft nog niemand in nederland dit spruitstuk.

behalve degene die besteld zijn door JL-tuning (en die komen deze week ergens aan :D )
Dit is niet waar. Een vriend [Kees van bree] van mij heeft er ook een. :lol: Ik ga er ook een bestellen, maar dat is afhankelijk van een ander project dat ik misschien koop. Die komt van Reichhard-motorsport af, en daar haalt Dave van K-tec die dingen ook. Als je die bij Reichhard koopt is hij ook iets goedkoper! (dacht ik?)

S :D nder
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

behalve degene die besteld zijn door JL-tuning (en die komen deze week ergens aan :D )
Wat kost hij dan? ben zeer benieuwt!

S :D nder
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

€658,- bij K-tec.
en
reighard weet ik niet.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:€658,- bij K-tec.
en
reighard weet ik niet.
Ik dacht +/-640 maar dat weet ik niet op de euro, dat is wel thuis bezorgt!

S :D nder
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Sander schreef:
Maik (WOOFER) schreef:€658,- bij K-tec.
en
reighard weet ik niet.
Ik dacht +/-640 maar dat weet ik niet op de euro, dat is wel thuis bezorgt!

S :D nder
de meeste spullen bij reighard motorsport zijn stuk duurder en dan moet je ze nog thuis laten bezorgen ook. mzz :(

heeft die gozer het al op zijn auto zitten?? en wat is het resultaat?
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Maik (WOOFER) wrote:
€658,- bij K-tec.
en
reighard weet ik niet.
Ik dacht +/-640 maar dat weet ik niet op de euro, dat is wel thuis bezorgt!

S :D nder

en 588 euro bij de pfingstreffen in gronau bij de reichhard stand. En in emmen rijd er iemand rond met dit spruitstuk.
There will be plenty of time to rest when your dead
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

catrinus schreef:
en 588 euro bij de pfingstreffen in gronau bij de reichhard stand. En in emmen rijd er iemand rond met dit spruitstuk.
Mzz das nou nog eens interessant zou ik zo zeggen.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
Sander schreef:
Maik (WOOFER) schreef:€658,- bij K-tec.
en
reighard weet ik niet.
Ik dacht +/-640 maar dat weet ik niet op de euro, dat is wel thuis bezorgt!

S :D nder
de meeste spullen bij reighard motorsport zijn stuk duurder en dan moet je ze nog thuis laten bezorgen ook. mzz :(

heeft die gozer het al op zijn auto zitten?? en wat is het resultaat?
Nee zit er niet op want er moet nog eerst een andere koppakking tussen zijn blok. En dat blok is bij Achterberg is gebouwd, en ligt nog in de schuur. Dus is het toch moeilijk te vergelijken! En het blok zal dit jaar er nog wel in gaan, maar er moeten nog wat dingen binnen komen en gemaakt worden.

S :D nder
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

aha goed bezig i.i.g :D :wink:
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

canonballman schreef:Ik geloof dat een Renault 5 Turbo 1 en 2 ook een spagetti spruitstuk hebben. Is voor Pulsdrukvulling en dat schijnt toch een stuk beter te zijn als gewoon alle pijpen zomaar bij elkaar voegen. Had ergens gelezen dat je dan nog het beste ervoor kon zorgen dat de pijpen gescheiden de turbo ingaan. Dat je dus aan de ingang van de turbine een ingegoten schot zou moeten hebben. Dit schot zou echter niet heel lang heel blijven, vanwege de veel te hoge temperaturen.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_R5TURBO3.jpg[/img]
canonballman schreef:En ik denk ook wel degelijk dat je met zon Ktec spagettischotel wel degelijk vermogenswinst kunt boeken, maar ben het ook met Speedline eens dat als je het goed wilt doen je moet beginnen bij de carb.
JA dat weet ik! :lol:

S :D nder
Laatst gewijzigd door Sander op di 11 feb 2003 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Sander schreef:
canonballman schreef:En ik denk ook wel degelijk dat je met zon Ktec spagettischotel wel degelijk vermogenswinst kunt boeken, maar ben het ook met Speedline eens dat als je het goed wilt doen je moet beginnen bij de carb.
JA dat weet ik! :lol:

S :D nder[/img]
Idd. Daarom heb ik ook maar een Groep A carb met natuurlijk Groep A benzine pomp. enz enz.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Mooie foto van die turbo 1!

Als je er goed naar kijkt dan lijkt het dat de 'bovenbak' van de tussenkoeler al 4 uitgangen heeft, voor elke cilinder 1.

Als dat zo is dan vindt ik dat toch een HEEL mooi stukje denkwerk! :)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
Sander schreef:
canonballman schreef:En ik denk ook wel degelijk dat je met zon Ktec spagettischotel wel degelijk vermogenswinst kunt boeken, maar ben het ook met Speedline eens dat als je het goed wilt doen je moet beginnen bij de carb.
JA dat weet ik! :lol:

S :D nder[/img]
Idd. Daarom heb ik ook maar een Groep A carb met natuurlijk Groep A benzine pomp. enz enz.
Groep A carb en 'goed doen' zijn niet hetzelfde, maar die discussie heb ik al vaker gevoerd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

ok ok , maar je begrijpt wat ik bedoel :)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Matijs schreef:Groep A carb en 'goed doen' zijn niet hetzelfde, maar die discussie heb ik al vaker gevoerd.
Nou ik kan je vertellen dat het best meevalt :)
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

KORTWEG gezegd:

het inlaatspruitstuk/carburateur van een GTT SUCKS!!!!!!
Ja maar is er al iemand die een ander inlaatspruitstuk gemaakt heeft?
Er is een amerikaans merk dat een heel mooi en compact inlaat spruitstuk heeft. Zeker voor een motor met carb.

Derby
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik denk dat Fastchip ook een ander inlaatspruitstuk heeft gemaakt. Als ie dat niet heeft gedaan dan is het een enorme klojo, wat ik me niet voor kan stellen.
Als je toch zover gaat om injectie op een GTT te bouwen, dan stelt een ander inlaatspruitstuk, met precies even lange inlaatbuizen en een flinke 60 of 70 mm gasklep, toch niet veel voor lijkt me.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

volgens de site zit daar gewoon het standaard inlaatspruitstuk op.
there is no spoon.
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

volgens de site zit daar gewoon het standaard inlaatspruitstuk op.
Dat bedoel ik. Is waarschijnlijk toch iets moeilijker als gedacht.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

volgens de site zit daar gewoon het standaard inlaatspruitstuk op.

Dan is dat toch goed leip, want het standaard inlaatspruitstuk heeft een doorgang van ongeveer 32 milimeter, en das nie veel!
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Heb even gekeken op die site, maar hij heeft het over een 63 procent grotere gasklep. Dus wel degelijk iets veranderd.

Zo te zien is het gat in het inlaatspruitstuk uitgekotterd d.w.z. groter gemaakt.
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Maar hoeveel heeft het hem opgeleverd qua doorstroom doorsnee?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

dit past hier ook wel in het topic denk ik ?

[img]http://www.r5turbo.org/images/weber-1.jpg[/img]

kant en klaar te koop
there is no spoon.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Is al vaker besproken hier. Kost 1000 euro maar werkt niet goed ofzo.
5 GT Turbo '88 GT5
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

buizen zijn ook niet even lang. Schiet je dus weinig mee op
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

canonballman schreef:Heb even gekeken op die site, maar hij heeft het over een 63 procent grotere gasklep. Dus wel degelijk iets veranderd.

Zo te zien is het gat in het inlaatspruitstuk uitgekotterd d.w.z. groter gemaakt.
Dat zegt hij ja 63% Maar dat is gebaseerd op dat je dan geen venturie meer hebt, maar vervolgens gebruikt hij de org. gasklep van de org. carb.! :lol: Dus qua doorlaat ga je van 25 mm venturie naar een 32 mm gasklep. Ik heb vorige week een setje gezien van fastchip, maar je schiet er niet veel mee op. (25mm>32mm=28% groter) En dat je dan geen carb. meer hebt maar injectie. Zijn vermogens winst zit in dus in die vergroting van doorlaat en Turbodruk natuurlijk.

S :D nder
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Hoeveel kost dat systeem van Fastchip eigenlijk?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, inderdaad Sander, dat heb ik nou ook gelezen.

Hij zegt inderdaad dat je op die RVS bocht die op de gasklep komt, een flens moet lassen dat de diameter van 44 naar 32 wordt terug gebracht.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Had ie beter nog iets meer tijd erin kunnen steken en een ander spruitstuk kunnen maken. MET een ECHT grote gasklep >-)


maar wat kost dat setje nou????
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Dat weet ik niet precies maar hij levert alleen de chip! Dus je neemt een pjoeter mee, hij bouwt hem om, klaar is hij. Ja gaat dan vervolgens met de tekeningen aan de gang. Je moet het allemaal zelf maken of laten maken. Inlaat bocht met verloop, inlaat spruitstuk, brandstof rail, draadboom,enz. Je moet zelf ook de op nemers kopen, mapping, gasklep, injectoren, benzine druk regelaar, enz. Maar de chip kost iets van een paar honderd euro dacht ik. Die jongen waar ik het setje van heb gezien wist het zo niet meer. Want hij is al een jaar bezig met alles maken en zo. ( geeft niet zo veel tijd!) Je moet anders even mailen voor de prijs.

S :D nder
Plaats reactie