speedline schreef:
De Engelse presentator Jeremy Clarkson vergeleek deze auto met het fly-by-wire gestuurde gevechtsvliegtuig; Eurofighter. Je geeft de auto een commando en de computers doen de rest
Jeremy was zelfs ZO onder de indruk van dit BEEST dat hij er zijn Ferrari voor heeft gedumpt!
Dat zegt toch wel iets geloof ik.
Helemaal uit de mond van een behooorlijk kritische autokenner als Mr. Clarkson...
Oh nee wacht...dat was een SL55AMG geloof ik...
EXCUSE ME.
Ik denk dat ik DIE ook nog veel vetter vind dan de 'E'!
[img]
http://www.canadiandriver.com/articles/ ... sl55_3.jpg[/img]
Ain't she a BEAUTY?!
....stilte van mijn kant...........
Maar annyhoe...Speedline...I LIKE YOU'RE STYLE!
ALLE auto's die je in dit, wederom mooie, verhaal de revue laat passeren staan bij mij ook hoog aangeschreven.
Brabus maakt in mijn opzicht van een al heeeel behoorlijke basis een prachtwagen die de perfectie wel heel dicht benaderd.
Ongeacht welk negatief "image" de wagens hebben.
En dan kom je ook nog met de 190E 2.5 16v Evo II AMG!!! Een hele mondvol, maar dat is deze wagen volgens mij ook waard!
Die mag niet zomaar even tussen neus en lippen door genoemd worden. Nee. Daar moet je bij stilstaan elke keer dat je zn naam noemt!
Ik was ook heeeerlijk verrast met zijn aanwezigheid in het Xbox spelletje Sega GT2002!
FUK THE IMAGE!
DRIVE THE CAR!!
Al heb ik nooit het genoegen gehad achter het stuur te mogen kruipen van zo'n prachtbak....
maar goed.
Wat niet is kan nog komen.
En als we het toch over "Raw-Power"hebben....
[img]
http://www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/159om7zy2l8pe[/img]
1000 PK MAYBACH-NACHTMERRIE VAN CADILLAC
06-januari-2003
Cadillac heeft het grote gebaar niet geschuwd voor de show van Detroit. Maybach en Rolls-Royce worden op de korrel genomen met de gigantische Sixteen.
[img]
http://www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/159om7zy2l8pp[/img]
Er was een tijd dat Cadillac prominent aanwezig was in het luxe topsegment van de automarkt. Bijvoorbeeld in de jaren dertig. Ook de tijd dat Cadillac als allereerste autofabrikant met een V16 kwam. Cadillac verlangt terug naar die tijd. Wil weer serieus genomen worden als producent van toplimo's. Om dat te onderstrepen liet vice-president Bob Lutz een nieuwe, moderne V16 ontwerpen. 1000 pk was het uitgangspunt. En dat werd gehaald.
Zonder turbo of compressor. De nieuwe V16 heeft een cilinderinhoud van niet minder dan
13,6 liter en een koppel van liefst 1355 Nm!!!!. Dankzij displacement on demand, waarbij naar believen cilinders worden uitgeschakeld (de auto kan op vier cilinders cruisen!) , zou het gemiddeld verbruik niet hoger zijn dan 1 op 8,5. De nieuwe top-Caddy, Sixteen gedoopt, is als het ware om deze motor heengebouwd. 5,7 meter lang (even lang als de Maybach 57), 2 meter breed en slechts 1,4 meter hoog. Bovendien is de Sixteen zo'n 500 kg lichter dan de Duitse mastodont. Daar staat tegenover dat de Maybach voor de happy few gewoon te koop is, terwijl de Sixteen niet meer is dan een proefballon. In de wandelgangen van het beurscomplex in Detroit gaat het gerucht dat de Sixteen over een jaar of drie in productie zal gaan. Met V12...
Zie ook:
http://www.cardesignnews.com/autoshows/ ... xteen.html
En er zitten wielen onder van...JAWEL!
24 INCH!!!
mazzl.