Vermogens explosie in autoindustrie...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Via een vicieuze cirkel komt de auto industrie weer terug bij bruut vermogen als marketing instrument. De Duitse fabrkant Mercedes neemt in mijn ogen hier de koppositie. Dit is puur gebaseerd op de introductie van de met een, 476pk/ 700Nm sterke, V8 kompressor motor uitgeruste E55 AMG.

De Engelse presentator Jeremy Clarkson vergeleek deze auto met het fly-by-wire gestuurde gevechtsvliegtuig; Eurofighter. Je geeft de auto een commando en de computers doen de rest :D

[img]http://www.ultimatecarpage.com/large/1430-3.jpg[/img]

[img]http://www.ultimatecarpage.com/large/1430-5.jpg[/img]

[img]http://www.ultimatecarpage.com/large/1430-4.jpg[/img]

[img]http://www.ultimatecarpage.com/large/1430-2.jpg[/img]

Voor de techno-leken. Dit is veruit de meest moderne en veilige snelle auto als je de som der delen bekijkt. De remmen worden elektronisch gestuurd en bediend. Je geeft alleen "input" aan de SBC (Sensotronic Brake Control) computers met je voet.

Alleen de vierwielaangedreven 4-matic modellen voegen nog wat toe aan de rijveiligheid.

Een topper. Alleen de vanafprijs vanaf €50.000,- is minder... :p

[img]http://www.imagepark.de/efpublic/html/p ... 011664.jpg[/img]
:lol:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

De Duitse tuner Brabus heeft al een getunede variant ontwikkeld van de M285 V12 biturbo motor. De cilinderinhoud is vergroot naar 6233cm³. Bij een compressieverhouding van 9:1 !, levert deze driekleps V12 464kW/ 630pk en 1000Nm. >-)

[img]http://mb.mercedes-galerie.de/Brabus/Ga ... 11_007.jpg[/img]

Dit is in een E klasse goed voor een topsnelheid van 340km/h. Dit zal wel meer afhankelijk zijn van de leverbare banden heb ik het idee. De 100km/ wordt bereikt in 4.2 seconden. De 200 in 12.9 seconden. Ter illustratie een McLaren F1 heeft 9.9 seonden nodig voor dit huzarenstukje. Nu is 3 seconden wel erg veel bij dit soort onderdelen maar toch :D

[img]http://mb.mercedes-galerie.de/Brabus/Ga ... 11_006.jpg[/img]

Nog een prachtige foto van dit stuk ontwikkelingswerk. Echt vakmanschap. :p

[img]http://mb.mercedes-galerie.de/Brabus/Ga ... us_033.jpg[/img]

Hier zijn duidelijk de koppel- en vermogenskromme te zien en is ook overduidelijk aan de kromme te zien dat het maximum koppel gedrosseld is om de transmissie en de resterende aandrijflijn te ontzien.

De transmissiefabrikanten hebben namelijk de grootste moeite een dit soort eisen te voldoen. Al kan ik mij slechtere problemen bedenken. >-)

Voor de Brabus haters: Mercedes huistuner AMG komt dit voorjaar ook met meer als 600pk sterke 6,3-liter metende varianten. 8)
Laatst gewijzigd door speedline op zo 9 feb 2003 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Fokkie fokkie fokkie.............oei oei oei wat zal dat hard gaan!! :p :p :p :p :p


Ben ook wel een beetje Merc liefhebber.
Niet zo Brabus, alhoewel dat ik wel dikke gouden kettingen heb 8) 8) 8) 8) :wink:


Maar ja 630 peekaatjes...............
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Vind Mercs echt :-* Lillek en pretentieus, maar dit functioneerd wel ja :) En die gasten van Brabus zijn allemaal van de pot gerukt! Wat die allemaal op de weg durven te brengen is echt verbijsterend snel >-)
Doe mij dan persoonlijk toch maar BMW en Alpina. Maarja ik ben dan ook geen pure tech-nerd, maar iemand die graag ook een beetje stijl heeft 8)
Anonymous

Als ik zou mogen kiezen, dan toch liever een Audi RS6, met een V8 Biturbo, 450 pk's. Minder opzichtig en vind mercedes persoonlijk voor een bepaald slag volk...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ex-akt
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

of een europacupje 8)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

maar aardig soort volk of nie,een AMG wil ikwel
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

speedline schreef: De Engelse presentator Jeremy Clarkson vergeleek deze auto met het fly-by-wire gestuurde gevechtsvliegtuig; Eurofighter. Je geeft de auto een commando en de computers doen de rest :D



Voor de techno-leken. Dit is veruit de meest moderne en veilige snelle auto als je de som der delen bekijkt. De remmen worden elektronisch gestuurd en bediend. Je geeft alleen "input" aan de SBC (Sensotronic Brake Control) computers met je voet.



Jaja, dat zeiden ze ook van de Airbush A340 bij zijn introductie begin jaren negentig.
Totdat het toestel bij de Parijse luchtshow voor de ogen van het publiek
met 6 bemanningsleden een dennebos binnenvloog.
Alle 6 dood. Later bleek uit onderzoek dat de piloot het toestel nog op wilde trekken,
alleen de computers dachten daar anders over: "nee hoor, we moeten hier écht naar beneden"

Er is ergens een filmpje van, zal ik eens ff zoeken...
Laatst gewijzigd door Rudo op zo 9 feb 2003 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

gille (mountainbike) schreef:maar aardig soort volk of nie,een AMG wil ikwel
HEb het ook over een keuze, als ik zou mogen kiezen... Willen doe ik ze allemaal wel. :p
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Matijs schreef:Doe mij dan persoonlijk toch maar BMW en Alpina. Maarja ik ben dan ook geen pure tech-nerd, maar iemand die graag ook een beetje stijl heeft 8)
:lol:

Nou het gaat mij meer om het model zelf als om het merk. Ik vindt de nieuwe 7-serie eigenlijk verre van geslaagd. Maar dat is smaak, ik ga er voorlopig vanuit dat het toch wel weer een zeer competente rijmachine zal zijn.

Nu we het over stijl hebben. Rebeleren is ook lekker. Dus ik steun kapitalisme en Osama Bin Laden met deze SUV: (Nog meer mensen dit belachelijke nieuwsitem over suv's gehoord of gelezen ?)

[img]http://www.auto-news.de/grosbild/images ... kla_1g.jpg[/img]

De Mercedes Benz G400 CDI LANG...

[img]http://www.auto-news.de/grosbild/images ... kla_4g.jpg[/img]

Met de 250pk en 560Nm sterke V8 onder de kap de enige echte professionele terreinwagen. Hij is namelijk voorzien van een shift-on-the-fly lage gearing en drie 100% sperren.

Verder is met een fijn stukje software 310pk en 650Nm mogelijk. Een beul van een auto en mijn persoolijke "humvee".

[img]http://www.auto-news.de/grosbild/images ... kla_5g.jpg[/img]

Aan bedieningscomfort moet je niets meer inleveren tegenwoordig. :D
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Zeeuw schreef:Als ik zou mogen kiezen, dan toch liever een Audi RS6, met een V8 Biturbo, 450 pk's. Minder opzichtig en vind mercedes persoonlijk voor een bepaald slag volk...
Deze Audi's zijn bijzondere auto's, en staan bij mij ook hoog in mijn persoonlijke Top 250. Zal ik die 'ns posten ?! :lol:

Kijk mij interesseert die zogenaamde "klantenkring" niet. Een persoonlijke favoriet van mij is bijvoorbeeld de Merc 190E 2.5-16 Evo II AMG. Alleen de minute dat je 190 in je mond neemt... :( Dan moet je de reakties eens horen. Ik vind het van jaloezie getuigen op bepaalde etnische minderheden om een auto een etnisch stempel te geven. Zij hebben nu eenmaal wel begrepen hoe je voor een habbekrats lang kunt rijden. :lol:

Mij gaat het er puur om dat het een competente rijmachine is. Als je dat dan probeert uit te leggen blijkt maar weer eens dat sommige mensen hun "prejudice" niet uit kunnen schakelen om helder te denken.

Ik bedoel als we zo beginnen; ik rij een GT Turbo. Een Super 5 is ook niet bepaald de hotste auto maar in bepaalde "kenners"kringen met diep respect genoemd ( :lol: ), alleen door de massa als een auto voor "een bepaald slag" mensen omschreven. Net als die 190.

Want als ik mijn mening niet onder stoelen of banken zou schuiven heren zou ik iedereen wel tegen zijn of haar schenen kunnen schoppen. Want het is "my way or the highway" wat auto's betreft.

En om op die Merc terug te komen. Mijn voorkeur gaat uit naar een M5 V8 omdat dat de meest pure rijmachine is. En dus niet omdat het een Bmw is. Figuren die in hun 525i met M5 pakket de bink gaan uithangen lach ik midden in zijn of haar gezicht uit. Of the real thing of niets. Geen halfslachtige compromissen.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Matijs schreef:Vind Mercs echt :-* Lillek en pretentieus, maar dit functioneerd wel ja :)

Doe mij dan persoonlijk toch maar BMW en Alpina. Maarja ik ben dan ook geen pure tech-nerd, maar iemand die graag ook een beetje stijl heeft 8)
Ik vindt een E65 7-serie pretentieus en lelijk. Maar het gaat hier over techniek niet over design. Dus stick to the topic please ?!

Bmw Alpina ? Graag ! Maar dan wel een klassiek vormgegeven D10 Biturbo touring. Geen Chris Bangle E65 7-serie. Vergeleken daarbij is een A8 of S-klasse een verademing...

Die 7-serie roept bij mij namelijk beelden op van een aangespoelde walvis. :-*
[img]http://www.sap-wuppertal.de/carlos/e65schraeg.jpg[/img]
[img]http://www.sap-wuppertal.de/carlos/e65cockpit.jpg[/img]
Over het interieur nog niet gesproken.
[img]http://www.sap-wuppertal.de/carlos/e65heck.jpg[/img]

Dan liever dit...
[img]http://www.fan-gallerie.de/Galerie/Luxu ... _F_044.jpg[/img]
[img]http://www.fan-gallerie.de/Galerie/Luxu ... _F_049.jpg[/img]
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Speedy ,geef mij maar die van mijn schoonbroer(TVR GRIFFITH)en die is nog met 45 pk bijgekieteld
0-100 rond de 3.8sec top 295km.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Rudo schreef:
speedline schreef: De Engelse presentator Jeremy Clarkson vergeleek deze auto met het fly-by-wire gestuurde gevechtsvliegtuig; Eurofighter. Je geeft de auto een commando en de computers doen de rest :D



Voor de techno-leken. Dit is veruit de meest moderne en veilige snelle auto als je de som der delen bekijkt. De remmen worden elektronisch gestuurd en bediend. Je geeft alleen "input" aan de SBC (Sensotronic Brake Control) computers met je voet.





Jaja, dat zeiden ze ook van de Airbush A320 bij zijn introductie begin jaren negentig.
Totdat het toestel bij de Parijse luchtshow voor de ogen van het publiek
met 6 bemanningsleden een dennebos binnenvloog.
Alle 6 dood. Later bleek uit onderzoek dat de piloot het toestel nog op wilde trekken,
alleen de computers dachten daar anders over: "nee hoor, we moeten hier écht naar beneden"

Er is ergens een filmpje van, zal ik eens ff zoeken...

Gevonden

Wordt dit de toekomst?:

http://www.airdisaster.com/download/af320.shtml
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Rudo schreef:
Rudo schreef:
speedline schreef: De Engelse presentator Jeremy Clarkson vergeleek deze auto met het fly-by-wire gestuurde gevechtsvliegtuig; Eurofighter. Je geeft de auto een commando en de computers doen de rest :D



Voor de techno-leken. Dit is veruit de meest moderne en veilige snelle auto als je de som der delen bekijkt. De remmen worden elektronisch gestuurd en bediend. Je geeft alleen "input" aan de SBC (Sensotronic Brake Control) computers met je voet.





Jaja, dat zeiden ze ook van de Airbush A320 bij zijn introductie begin jaren negentig.
Totdat het toestel bij de Parijse luchtshow voor de ogen van het publiek
met 6 bemanningsleden een dennebos binnenvloog.
Alle 6 dood. Later bleek uit onderzoek dat de piloot het toestel nog op wilde trekken,
alleen de computers dachten daar anders over: "nee hoor, we moeten hier écht naar beneden"

Er is ergens een filmpje van, zal ik eens ff zoeken...

Gevonden

Wordt dit de toekomst?:

http://www.airdisaster.com/download/af320.shtml
Beetje partijdige nieuwsgaring dit. Die mannen van Airbus waren de eerste die dit systeem toepasten en er zijn enorm veel problemen mee geweest maar besef dan toch allemaal dat we al in die toekomst zitten. 99,9% van de middelgrote en grote lijntoestellen is voorzien van fly-by-wire met meestal een drievoudige back up. En ik hoef toch zeker niet weer te vermelden dat je statistisch gezien meer kans hebt om door de bliksem geraakt te worden alsom te overlijden bij een vliegtuigongeluk. En autoverkeer is vele malen gevaarlijker.

En het veelgeprezen ABS komt ook uit de luchtvaart. Luchtvaarttechnologie is cutting edge op veel gebieden en waar entrepreneurswerk gedaan wordt worden fouten gemaakt.

Zo simpel is het.
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

speedline schreef:
Matijs schreef:Doe mij dan persoonlijk toch maar BMW en Alpina. Maarja ik ben dan ook geen pure tech-nerd, maar iemand die graag ook een beetje stijl heeft 8)
:lol:

Nou het gaat mij meer om het model zelf als om het merk. Ik vindt de nieuwe 7-serie eigenlijk verre van geslaagd. Maar dat is smaak, ik ga er voorlopig vanuit dat het toch wel weer een zeer competente rijmachine zal zijn.

Nu we het over stijl hebben. Rebeleren is ook lekker. Dus ik steun kapitalisme en Osama Bin Laden met deze SUV: (Nog meer mensen dit belachelijke nieuwsitem over suv's gehoord of gelezen ?)

[img]http://www.auto-news.de/grosbild/images ... kla_1g.jpg[/img]

De Mercedes Benz G400 CDI LANG...

[img]http://www.auto-news.de/grosbild/images ... kla_4g.jpg[/img]

Met de 250pk en 560Nm sterke V8 onder de kap de enige echte professionele terreinwagen. Hij is namelijk voorzien van een shift-on-the-fly lage gearing en drie 100% sperren.

Verder is met een fijn stukje software 310pk en 650Nm mogelijk. Een beul van een auto en mijn persoolijke "humvee".

[img]http://www.auto-news.de/grosbild/images ... kla_5g.jpg[/img]

Aan bedieningscomfort moet je niets meer inleveren tegenwoordig. :D
Vette bak he! Dat is pas een terrein wagen! Zoals je al zei: 3 diff. sloten ( 100 % sper ). Je komt er echt super ver mee! Niet dat je in Nederland zoveel off road terreinen hebt, maar een brug op aan de zijkant heeft ongeveer hetzelfde effect :p
Een maat van me heeft een 300 GD ( 3 liter diesel, 113 pk). Super sloom, maar wel bij 1000 toeren 180 nm koppen zo uit mijn hoofd.. en daar gaat het om in het terrein :)

Even een plaatje hoor, kan het niet laten ;)

op de maasvlakte
[img]http://www.benzworld.org/gallery/pics/3 ... 3444AM.jpg[/img]

6 cylinder in lijn >:)
[img]http://www.benzworld.org/gallery/pics/3 ... 5909PM.jpg[/img]
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Op de autorai kwam ik een leuk model tegen van MG
welke dit is weet ik niet maar hier zijn de links voor de foto,dit model wordt met NOS geleverd :D :D :D

http://home.planet.nl/~vrien324/raimg1.jpg

http://home.planet.nl/~vrien324/raimg2.jpg

http://home.planet.nl/~vrien324/raimg3.jpg

http://home.planet.nl/~vrien324/raimg4.jpg

voor meer foto's kijk op http://www.renault4ever.com onder autorai
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Anonymous

Kewl SpeedLine........ mag ik ff opscheppen :p :lol:..... heb hem al zien rijden 1,5 week geleden...... man groette vriendelijk :) vond de uitlaatjes wel wijs en apart......verder is ie toch stoer, voor zo'n Benz val ik toch wel.... sorry jongens :)

BTW bel je binnenkort wel weer ff

Greetzzzzzzz,
Matthijs
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Nu we het over stijl hebben. Rebeleren is ook lekker. Dus ik steun kapitalisme en Osama Bin Laden met deze SUV: (Nog meer mensen dit belachelijke nieuwsitem over suv's gehoord of gelezen ?)
@speedline. Zeker. ik heb in een scheur gelegen. Een groep (bestaande uit waarschijnlijk 1 persoon) Begint kritiek te uiten op de suv en het lawine efect is begonnen. Als of je met de suv's van tegenwoordig verder als honderd meter ver komt in mul zand(Afghanistan). En dan komt de vraag wat is een suv. De nieuwe land rover, en suv of ras terrein wagen.

Ik ben zelf ook van mening dat het een gevaarlijke auto is. Het is al zo verleidelijk om voorrang tenemen maar een lage auto schiet er zo onder door. En dan moeten vrachtwagens een onder rij beveiliging hebben.

Heb jij trouwens nog extra info over de nieuwe di 12 cil van bmw. Nu ze op de rai niet aanwezig zijn, kan ik ze daar niet om info vragen. Iets van pictures ofzo. Specs zijn nog interessanter.

Derby
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Voor de techno-leken. Dit is veruit de meest moderne en veilige snelle auto als je de som der delen bekijkt. De remmen worden elektronisch gestuurd en bediend. Je geeft alleen "input" aan de SBC (Sensotronic Brake Control) computers met je voet.
Ik vind het niet zo'n leuke ontwikkeling al die elektronica. Ik voorzie dat er straks meer ongelukken gebeuren door een technische mankement.
Want drie back-up systemen in de auto...
Ik zie het niet gebeuren. De auto industrie is niet zo begaan met het lot van de koper. Al lijkt het heel wat tegenwoordig. Toen ABS net uit was voor de gewone auto in de hogere klasse werd en onderzoek gedaan naar de rijstijl van de eigenaar. Het bleek dat de eigenaar zich een stuk veiliger voelde en daardoor harder ging rijden. Onder het mom van "er zit toch ABS op". Ik zie dit ook gebeuren met alle elektronica die nu ontwikkeld wordt.

En daarbij hoe meer er in een auto zit hoe meer er kan kapot gaan. En wat kan je als zelfklusser dan met al die elektronica...?

Derby
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

speedline schreef: De Engelse presentator Jeremy Clarkson vergeleek deze auto met het fly-by-wire gestuurde gevechtsvliegtuig; Eurofighter. Je geeft de auto een commando en de computers doen de rest :D
Jeremy was zelfs ZO onder de indruk van dit BEEST dat hij er zijn Ferrari voor heeft gedumpt!
Dat zegt toch wel iets geloof ik.
Helemaal uit de mond van een behooorlijk kritische autokenner als Mr. Clarkson... :)

Oh nee wacht...dat was een SL55AMG geloof ik...
EXCUSE ME.
Ik denk dat ik DIE ook nog veel vetter vind dan de 'E'!

[img]http://www.canadiandriver.com/articles/ ... sl55_3.jpg[/img]

Ain't she a BEAUTY?!

....stilte van mijn kant...........


Maar annyhoe...Speedline...I LIKE YOU'RE STYLE!
ALLE auto's die je in dit, wederom mooie, verhaal de revue laat passeren staan bij mij ook hoog aangeschreven.
Brabus maakt in mijn opzicht van een al heeeel behoorlijke basis een prachtwagen die de perfectie wel heel dicht benaderd.
Ongeacht welk negatief "image" de wagens hebben.

En dan kom je ook nog met de 190E 2.5 16v Evo II AMG!!! Een hele mondvol, maar dat is deze wagen volgens mij ook waard!
Die mag niet zomaar even tussen neus en lippen door genoemd worden. Nee. Daar moet je bij stilstaan elke keer dat je zn naam noemt!
Ik was ook heeeerlijk verrast met zijn aanwezigheid in het Xbox spelletje Sega GT2002!

FUK THE IMAGE!
DRIVE THE CAR!!


Al heb ik nooit het genoegen gehad achter het stuur te mogen kruipen van zo'n prachtbak....
maar goed.
Wat niet is kan nog komen.

En als we het toch over "Raw-Power"hebben....

[img]http://www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/159om7zy2l8pe[/img]

1000 PK MAYBACH-NACHTMERRIE VAN CADILLAC
06-januari-2003
Cadillac heeft het grote gebaar niet geschuwd voor de show van Detroit. Maybach en Rolls-Royce worden op de korrel genomen met de gigantische Sixteen.

[img]http://www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/159om7zy2l8pp[/img]

Er was een tijd dat Cadillac prominent aanwezig was in het luxe topsegment van de automarkt. Bijvoorbeeld in de jaren dertig. Ook de tijd dat Cadillac als allereerste autofabrikant met een V16 kwam. Cadillac verlangt terug naar die tijd. Wil weer serieus genomen worden als producent van toplimo's. Om dat te onderstrepen liet vice-president Bob Lutz een nieuwe, moderne V16 ontwerpen. 1000 pk was het uitgangspunt. En dat werd gehaald. Zonder turbo of compressor. De nieuwe V16 heeft een cilinderinhoud van niet minder dan 13,6 liter en een koppel van liefst 1355 Nm!!!!. Dankzij displacement on demand, waarbij naar believen cilinders worden uitgeschakeld (de auto kan op vier cilinders cruisen!) , zou het gemiddeld verbruik niet hoger zijn dan 1 op 8,5. De nieuwe top-Caddy, Sixteen gedoopt, is als het ware om deze motor heengebouwd. 5,7 meter lang (even lang als de Maybach 57), 2 meter breed en slechts 1,4 meter hoog. Bovendien is de Sixteen zo'n 500 kg lichter dan de Duitse mastodont. Daar staat tegenover dat de Maybach voor de happy few gewoon te koop is, terwijl de Sixteen niet meer is dan een proefballon. In de wandelgangen van het beurscomplex in Detroit gaat het gerucht dat de Sixteen over een jaar of drie in productie zal gaan. Met V12...


Zie ook: http://www.cardesignnews.com/autoshows/ ... xteen.html

En er zitten wielen onder van...JAWEL! 24 INCH!!!


mazzl.
Anonymous

[beetje offtopic]
en wederom zijn dit auto's die niet veilig genoeg zijn voor de voetganger (aldus anwb etc) ;)


ja ook hier was een artikel over, dat de anwb en nog zo'n organisatie vond dat de autoindustrie niets heeft gedaan met hun bezwaren etc. om er voor te zorgen dat de voetganger minder letsel op loopt bij een aanrijding.

Dit zelfde punt wordt gebruikt in de 'strijd' tegen de SUV's.
Die naar mijn mening wordt gevoerd door autohaters, natuurfreaks en meer van de gespuis. :evil:

Ja ze zouden ook te veel zuipen etc. en gewoon puur machtsvertoon(?) zijn van de bestuurders.

Volgens mij zijn vrachtwagens, bussen en trams even gevaarlijk maar goed... om over het energieverbruik maar te zwijgen.

[/beetje offtopic]
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Stienus schreef: Vette bak he! Dat is pas een terrein wagen! Zoals je al zei: 3 diff. sloten ( 100 % sper ). Je komt er echt super ver mee! Niet dat je in Nederland zoveel off road terreinen hebt, maar een brug op aan de zijkant heeft ongeveer hetzelfde effect :p
Een maat van me heeft een 300 GD ( 3 liter diesel, 113 pk). Super sloom, maar wel bij 1000 toeren 180 nm koppen zo uit mijn hoofd.. en daar gaat het om in het terrein :)
Uit je verhaal maak ik op dat je "maat" een Gelandewagen rijdt uit de 463 baureihe. Het model met permanente vierwielaandrijving en drie elektrohydraulisch inschakelbare 100% sperren op het dashboard ?!

De Landmacht rijdt met 290GD Turbodiesels uit de 461 baureihe. Dit is het model met twee sperren en shift-on-the-fly inschakelbare terreinreductie en vierwielaandrijving.

Veruit de beste terreinwagen en de enige die meteen geschikt is voor professionele inzet. LaRo en moddercruiser bezitters die denken dat ze de beste terreinwagen/ suv bezitten ? Ignorance = bliss... :lol:

Superieure auto, kan niet anders zeggen... En apart daarom waardeer ik hem zo !
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

chris-r19 schreef:Op de autorai kwam ik een leuk model tegen van MG
Het is de MG XPower.

Deze auto is ontworpen door Peter Stevens, de man die ook de McLaren F1 vormgaf.

Deze auto is evenals alle andere MG's walgelijk om naar te kijken. Ofdat ze je lokale Halfords vestiging voor accesoires hebben geplunderd en het willekeurig over alle modellen hebben gestrooid. :-*

Al schijnen het zeer goede chassis te zijn en uitzonderlijk goed om mee te rijden. Maar ja je moet ook wel hard kunnen, dan wordt je niet door iedereen die je voorbij rijdt uitgelachen...
Plaats reactie