Hij wil niet meer starten. Als ik de sleutel omdraai dan hoor ik m misschien een halve slag of zo maken, maybe een hele (so!) en dan hoor ik "TIKTIKTIKTIKTIK" zolang ik de sleutel omgedraaid houd.
De accu is het iig niet want ik heb geprobeerd met accukabels te starten.
De startmotor ter ziele? Ik heb al zeker 2 jaar dat de startmotor af en toe flink reutelt bij het starten, zou ie nu uitgestreden zijn?
De motor is overigens een paar weken niet gestart, dus dan zal ie zowieso wat taaier zijn.
[GTT] start niet meer
Ik heb tzelfde gehad. T was bij mij de kabel die van de accu rechtstreeks naar de startmotor loopt. Die loopt door een huls heel van ijzer, en daar was ie op stukgeschuurt zodat ie massa maakte. Haal je rechterwiel eraf, dan kan je er goed bij en dan moet je dat ff checken, ff de kabel volgen dus. Succes.
- Geert Claes
ja ik zou zeggen, kijk eens alle contacten na, te beginnen aan de batterij. En ook de massakabel kan wel eens slecht contact geven. Verder zou ik het ook niet weten, dan vrees ik voor de starter.
Ik heb nog een gereviseerde startmotor liggen 2x gebruikt en toen was het tandwiel beschadigd doordat de vorige kapotte startmotor de starterskrans verne-ukt had.
Zijn die tandwieltjes los te koop ofzo en erop te zetten wel zonde zo'n nieuwe startmotor die nix ligt te doen.
Zijn die tandwieltjes los te koop ofzo en erop te zetten wel zonde zo'n nieuwe startmotor die nix ligt te doen.
Op de startmotor zit een tweetal draadjes, het kan dat deze los zijn geschud, en dan komen ze tegen je uitlaat aan, dan maakt de boel kortsluiting (tiktiktik), misschien daar even naar kijken..