[GTT] start niet meer

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Stefijn

Hij wil niet meer starten. Als ik de sleutel omdraai dan hoor ik m misschien een halve slag of zo maken, maybe een hele (so!) en dan hoor ik "TIKTIKTIKTIKTIK" zolang ik de sleutel omgedraaid houd.

De accu is het iig niet want ik heb geprobeerd met accukabels te starten.

De startmotor ter ziele? Ik heb al zeker 2 jaar dat de startmotor af en toe flink reutelt bij het starten, zou ie nu uitgestreden zijn?
De motor is overigens een paar weken niet gestart, dus dan zal ie zowieso wat taaier zijn.
Laatst gewijzigd door Stefijn op za 8 feb 2003 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Ik heb tzelfde gehad. T was bij mij de kabel die van de accu rechtstreeks naar de startmotor loopt. Die loopt door een huls heel van ijzer, en daar was ie op stukgeschuurt zodat ie massa maakte. Haal je rechterwiel eraf, dan kan je er goed bij en dan moet je dat ff checken, ff de kabel volgen dus. Succes.
Geert Claes

ja ik zou zeggen, kijk eens alle contacten na, te beginnen aan de batterij. En ook de massakabel kan wel eens slecht contact geven. Verder zou ik het ook niet weten, dan vrees ik voor de starter.
Steven
Car: M536

Ram op de startmotor, als ie het dan weer doet ligt het daaraan (dan kan ie het soms wee rmegalang doen trouwens!)

Maargoed ff de bekabeling nalopen is ook geen slecht idee, das altijd beroerd bij een GT :)
Rudo

Steven (Fiets) schreef:Ram op de startmotor,
Precies, een tik met een hamer wil nog wel eens effect hebben (meestal maar tijdelijk helaas).
Ben

Ik heb nog een gereviseerde startmotor liggen 2x gebruikt en toen was het tandwiel beschadigd doordat de vorige kapotte startmotor de starterskrans verne-ukt had.

Zijn die tandwieltjes los te koop ofzo en erop te zetten wel zonde zo'n nieuwe startmotor die nix ligt te doen.
marco

dan is inderdaad je startmoter kaduuk,ik heb hetzelfde probleempje gehad,gewoon ff vervangen door een nieuwe of gereviseerde,is trouwens een leuk werkje :D

greetz marco
Stefijn

Ik zal zo eens met de hamer aan het werk gaan eerst ;)
Steven
Car: M536

En check die bekabeling ff, die wil ook nog wel eens de etter uithangen.
Anonymous

Op de startmotor zit een tweetal draadjes, het kan dat deze los zijn geschud, en dan komen ze tegen je uitlaat aan, dan maakt de boel kortsluiting (tiktiktik), misschien daar even naar kijken..
Stefijn

duh HET WAS DE ACCU! :(

Ik had gisteren nog met de express en kabels geprobeerd te starten, en dat lukte niet, vandaar dat ik d8 dat het niet de accu was dan...maar dus toch :lol:
Plaats reactie