[img]http://www.sandersonsales.com/images/ca ... C01358.jpg[/img]
[img]http://www.sandersonsales.com/images/ca ... C01367.jpg[/img]
[img]http://www.sandersonsales.com/images/ca ... C01351.jpg[/img]
Ik ben absoluut geen fan van amerikanen en zeker niet van Fords maar dit is de uitzondering:

De Ford Mustang 1967 Fastback Shelby G.T.500E(leanor

Sommigen van jullie zullen de auto herkennen uit de moderne versie van de cult klassieker uit 1974; Gone In 60 Seconds.
Een tweetal bedrijven bouwt met toestemming van Carrol Shelby deze officiele nieuwe Shelbys op basis van 67 en 68-er Mustang Fastbacks. De auto heeft een complete revisie gehad van al zijn systemen. Er zit een moderne airco op, moderne brede banden en velgen, betere (Kyb of Koni) dempers en veren, een beter koelsysteem, een hi-fi audio installatie, een Tremec T56a 6 bak van een Viper/ Corvette/ Lotus Omega, etcetera. Werkelijk teveel om op te noemen.
Ik zal jullie de "standaard" uitvoering besparen maar meteen tot zaken komen...

De topversie, de GT500E met Super Snake package heeft een aluminium 427cid (cubic inch displacement) 7-liter V8 met een Vortech compressor die er 750pk uitpompt. Dit wordt overgebracht door een Tremec hi-torque 5-bak van vrachtwagenspecificatie.
Er is ook nog een NoS NOx "injectiesysteem" aanwezig voor de momenten dat het geleverde koppel niet geheel naar wens is


Maar hiervoor heb ik dit topic niet in wegligging gezet.
De firma http://www.totalcontrolproducts.com heeft een prachtige wielophanging ontwikkeld voor oudere Fords. Het betreft een veer over demper systeem. Ook de achteras heeft er aan moeten geloven. Met deze maatregelen hebben ze het weggedrag van deze auto's naar een modern niveau getild. Ff wachten voor dat je het aan je klassieke Fords rijdende suikeroom voorstelt. Alleen de voorwielophanging kost al 2200 US Dollar. De achterwielophanging kost maar liefst 4200 US Dollar. De echte techneut zal inzien waarom !

De precisie rijders van de film hebben er iig veel aan gehad. Enkele van de 12 film auto's waren voorzien van het gehele pretpakket.
[img]http://www.totalcontrolproducts.com/sup ... talled.jpg[/img]
De auto's hebben allemaal ingelaste versterkingen om de carrosserie stijver te maken. Dit met de nodige positieve gevolgen op het weggedrag en de stuurprecisie.
[img]http://www.totalcontrolproducts.com/sup ... _large.gif[/img] Ook onder de motorkap is het nodige framewerk aangebracht om de stijfheid te vergroten.
[img]http://www.totalcontrolproducts.com/sup ... ection.jpg[/img]
Speciale stijvere motorsteunen ondersteunen een sportieve rijstijl

[img]http://www.totalcontrolproducts.com/sup ... _large.jpg[/img]
Voor een precieze reactie op het gaspedaal.
[img]http://www.totalcontrolproducts.com/sup ... manual.jpg[/img]
Op dit gaspedaal om precies te zijn. Nog te zien in de film ook !
[img]http://www.totalcontrolproducts.com/sup ... k_both.jpg[/img]
Een kroon en pignon stuurhuis met snellere overbrenging en veel minder speling zorgt voor meer stuurgevoel en feedback.
[img]http://www.totalcontrolproducts.com/sup ... actory.jpg[/img]
De standaard draagarm. Bwleurgh... :-*
[img]http://www.totalcontrolproducts.com/sup ... lay_lg.jpg[/img]
Dan liever deze veer over demper constructie, met een driehoekige bovenste draagarm en een enkele onderste draagarm. Dat dit tijdens inveren een veel beter wielstandverloop kent, daar hoeft niemand aan te twijfelen. Tevens wordt er met extra negatief camber gewerkt tov de standaard wielgeometrie.
[img]http://www.totalcontrolproducts.com/sup ... _angle.jpg[/img]
De achterwielophanging is ook voorzien van een veer over demper constructie. Deze vervangen de bladveren. :-* Er is een rijhoogte instelling mogelijk over 75mm ! Een watt's stangenstelsel houdt de achteras gecentreerd tov het rolpunt van de auto. Dit voor optimale feedback. Een reactiestang voorkomt het springen van de achteras. Een prachtontwerp wat in mijn ogen elke dollar waard is.
De bussen in deze ophanging zijn van kevlar en de scharnierpunten zijn uni-bolts !!!
Erg mooi spul. Nu maar ff doorsparen...
