Dashbord lampjes in 1 kleur... Blauw?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
R19freak
Contacteer:

Ik wil graag al mijn lampjes in het dashboard en de wijzerplaten blauw oplichtend hebben. Dat standaard groen is zo oersaai...

Heb een Renault 19 uit 1994

Is dit mogelijk en waar kan je de spullen hiervoor krijgen? Me very curious!! :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik weet niet of dit te realiseren is dmv alleen lampjes. Zo niet, dan moet je eens kijken of Just The Cook hier nog ergens rondhangt, want die kan zeer mooie tellerplaten maken.

Kijk hier maar eens:

http://www.cockpitdesign.nl
Mrtn
Car: R5GTT

Dat standaard groen heb je omdat je een standaard 19 rijdt. Deze hebben groene verlichting. Ik zou zeggen, pak een klokkenpaneel van een luxere 19 met oranje verlichting. Dat is echt veel mooier. Wel even de stekkerbezettingen aanpassen aan de juiste functie. Blauw vind ik persoonlijk niet mooi, en voor een niet-VW een erg hoog wannabe gehalte hebben. Take the orange-ones :wink:
Mrtn = Maarten
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik heb op r19 world gezien dat iemand leds in zn klok en schakelaars gedaan had,nou heb ik dit zelf ook geprobeerd,maar helaas niet gelukt,als je er een ledje voor doet dan wordt alleen een klein gedeelte van het icoontje verlicht,ik ga nu mn lampies lakken en het oranje laagje achter de schakelaar verwijderen,en dan kijken wat het effect is.

je hoort het nog,met eventueel foto's

of als iemand dit wel heeft dan wil ik graag de instructies weten :D :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Merijn
Über-Spammer

Ga toch eens kijken op http://www.cockpitdesign.nl, want wat JtC maakt is mooi en vooe clubleden ook nog eens een stuk goedkoper!
R19freak
Contacteer:

Chris ik ben benieuwd hoe het afloopt!! ;)
chris-mc
Contacteer:

Ik heb contact weten te leggen met de gene die dat heeft toegepast,die heeft me een aantal tips gegeven die we kunnen toepassen,tis niet makkelijk maar wel te doen.

Het eerste was ik te lezen kreeg is dat je brightleds moet hebben,die moeten op een afstandje van de schakelaar houden,dus je moet het houdertje van het gloeilampje aanpassen.

ik ga deze week die dingen bestellen en dan laat ik het weten hoe het moet,je zit namelijk ook met weerstanden voor de leds.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Er zijn toch ook van die kleine "condoompjes" te krijgen die je over die lampjes kan doen....
Volgens mij is dat het makkelijkste.
Cleaned Style
Projecttopic
chris-mc
Contacteer:

klopt,die heb ik ook in mn handen gehad
voordeel van leds is dat ze niet(of bijna niet)kaduk gaan,en ze geven mooier licht.
R19freak
Contacteer:

Klinkt best interessant!! Ik hoor wel hoe het afloopt!
chris-mc
Contacteer:

R19freak schreef:Klinkt best interessant!! Ik hoor wel hoe het afloopt!
je hoort het wel eerst het resultaat van de geverfde lampies en dan de leds,ik hoop dat die eingenaar van de r19 foto's kan maken van de schakelaars.

kijk hier maar eens http://141.56.15.2/~htw10794/r19world/g ... rico09.jpg

beetje wazig maar wel te zien
Matijs
Contacteer:

En voor de mensen die nog denken dat ze blauwe verlichting willen hebben: Blauwe brightLED's kosten dik 7 euro per stuk, dus dat kan nog een duur grapje worden...
Serge1916V

Merijn schreef:Ga toch eens kijken op http://www.cockpitdesign.nl, want wat JtC maakt is mooi en vooe clubleden ook nog eens een stuk goedkoper!
Dit is echt een slechte site!! Je kan hierop niks vinden!!
Moet je hiervoor echt langsgaan ?
En wat kost het als je echt een supermooie teller wilt hebben ?
Ik heb nu wel witte wijzerplaten maar als je het licht aanzet(savonds) dan wordt het een beetje Oranje. Kan je dat oranje dan weghalen ?
Jasper16v

Serge1916V schreef:
Merijn schreef:Ga toch eens kijken op http://www.cockpitdesign.nl, want wat JtC maakt is mooi en vooe clubleden ook nog eens een stuk goedkoper!
Dit is echt een slechte site!! Je kan hierop niks vinden!!
Moet je hiervoor echt langsgaan ?
En wat kost het als je echt een supermooie teller wilt hebben ?
Ik heb nu wel witte wijzerplaten maar als je het licht aanzet(savonds) dan wordt het een beetje Oranje. Kan je dat oranje dan weghalen ?
er staan prijzen op, er staan plaatjes op, er staat op dat je dingen kan bestellen of je kan langskomen, wat is er dan zo slecht aan ??
Tijn
Contacteer:

ja, precies ...
1.) Tellerplaat(set) standaard wit of alulook met verlichtingskleur rood, groen of blauw

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . vanaf Euro 60,00

2.) Tellerplaat(set) standaard chroom met verlichtingskleur rood, groen of blauw (gelimiteerde oplage!)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . vanaf Euro 72,00

3.) Afwijkende kleuren voorzijde

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Euro 5,00 meerprijs

4.) Afwijkende verlichtingskleuren

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Euro 8,00 meerprijs

5.) Verwerken van tekst

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Euro 3,00 meerprijs

6.) Verwerken van logo

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Euro 3,00 meerprijs
there is no spoon.
Merijn
Über-Spammer

En ook nog eens een korting voor RTC'ers!
Matijs
Contacteer:

Erg nette site hoor... Als je eenmaal de navigatie onder het dashboard hebt gevonden :wink:
Serge1916V

Ja, oke :)
Maar dit is hetzelfde als wat je bij auto style kunt bestellen!!
Ik heb al witte wijzerplaten, dus dan ga ik die niet hier laten maken.
Maar ik dacht dat ze hier hele tellerbakken maakte, van die supermooie!! :) Soms zie je dat het licht van achter-zij-kant komt ofzoiets.
Maar dan pas ik mijn wijzerplaten wel aan, proberen om dat oranje weg te halen ;)
Ik heb toch reserver platen want er was 3x verkeerd geleverd en die man bij automaterialen gaf me de andere met verkeerde platen erbij. Maar ik heb dat setje 3x op de oliedrukmeterplaatje na!! Die heb ik maar 1x!! :D
Martijnberk
Contacteer:

Tijn schreef:ja, precies ...
1.) Tellerplaat(set) standaard wit of alulook met verlichtingskleur rood, groen of blauw

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . vanaf Euro 60,00

2.) Tellerplaat(set) standaard chroom met verlichtingskleur rood, groen of blauw (gelimiteerde oplage!)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . vanaf Euro 72,00

3.) Afwijkende kleuren voorzijde

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Euro 5,00 meerprijs

4.) Afwijkende verlichtingskleuren

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Euro 8,00 meerprijs

5.) Verwerken van tekst

6.) Verwerken van logo

wat is onze korting?

Ben wel iets moois van plan met mijn cabrio....
Marcel dLC

Deze heb ik in mijn 19, deze zijn ook van cockpitdesign:

[img]http://www.madkow-online.com/pics/vakantie/5.jpg[/img]
chris-mc
Contacteer:

Wat voor kleur heb je?rood of oranje?
ik vraag me af of je je wijzer ook anders op kan laten kleuren.
chris-mc
Contacteer:

Afgelopen week heb ik mn lak potje ontvangen,dit bevalt dus echt zwaar k***e
ik heb 10 lagen met lak er over het lampje moeten smeren om goed blauw licht te krijgen,en toen ik hem er in deed zag het er nog wit achtig uit en het brand voor geen metermje ziet niks,komt er ook nog bij dat na een dagje branden de lak weer weg is,dus kan je weer opnieuw beginnen.

Conclusie:de conrad catalogus is besteld,als die binnen is ga ik leds bestellen.
jeroen.k

Dat cockpitdesign is wel leuk, maar als je eenmaal betaald hebt issie oppeens niet meer thuis! :(

Krijg nog steeds een sticker van hem (sinds september!!!)

Beetje jammer, want heb gehoord dat hij wel goed is in wat ie doet...
chris-mc
Contacteer:

Gewoon blijven proberen en ze de oren van de koppen zeuren,mischien krijg je ze dan of anders geld terug.

Als er goeie leds te bestellen zijn ga ik het eerst zelf proberen,dan zoek ik iets anders.
R19freak
Contacteer:

Dus lakken wordt hem niet!!

Ik zal denk ik ook maar eens een kijkje gaan nemen in de conrad katalogus...
Marcel dLC

chris-r19 schreef:Wat voor kleur heb je?rood of oranje?
Rood.
Als je je wijzer rood op wilt laten lichten:
Eerst de verf van de onderkant van de naald er voorzichtig met een stanleymesje afkrabben, en dan vervolgens rood verfen, werkt prima!
cliomaniac

even wat duidelijkheid:

alles wat er te koop is via de officiele manier is rotzooi te vaag of te slechte kleur cockpit design is wel goed daarintegen.

ikzelf heb de verflaag achter de platen er afgekrast en er groene folie op geplakt werkt perfect

ik heb een blacklightgemonteerd achter de wijzers en alleen bij de wijzers laat die licht door de wijzers kaatsen het naar het getal door waar het naar wijst super effect: helgroen dashbord met felwitte wijzers

nog een keer kousjes zijn flut en die autostyle tellerplaten ook
if it isn't possible it is not impossible
chris-mc
Contacteer:

Marcel dLC schreef:
chris-r19 schreef:Wat voor kleur heb je?rood of oranje?
Rood.
Als je je wijzer rood op wilt laten lichten:
Eerst de verf van de onderkant van de naald er voorzichtig met een stanleymesje afkrabben, en dan vervolgens rood verfen, werkt prima!
heyy thx.. :D

als ik er witte platen is doe kan ik dat meteen mee doen.
ed_pret

ff omhoog dan maar

wie weet waar ik deze platen kan krijgen in NL??

kheb het bedrijf al gemaild of ze kunne leveren voor de r5gtt ma als iemand een importeur in NL weet is het makkelijker :)
dag
[img]http://www.autotintdesign.com/plazma%20 ... hot-wh.jpg[/img]

nacht:
[img]http://www.autotintdesign.com/plazma%20 ... hot-bl.jpg[/img]

http://www.autotintdesign.com/

ziet er wel cool uit!
Tijn
Contacteer:

cliomaniac schreef: nog een keer kousjes zijn flut en die autostyle tellerplaten ook
blauw en groen zijn flut inderdaad, wordt flauw-witblauw of flauw witgroenig licht, rood en oranje geven wel het gewenste effect.
there is no spoon.
Twingo Sport

Kijk eens op http://www.blauertacho.de kunnen verschillende kleuren lampjes leveren :wink:
ed_pret

hmm misschien had ik een nieuw topic moeten openen ma wat dat plasma plaat is toch een wat uitgebreider kitje dan andere lampjes.

je kan namelijk de set instellen van blauw-groen en er zit een dimmer op

dit zou een top keuze zijn tov blauwe condoompjes of blauwe ledjes.

laatstgenoemde zou wel in de verwarming etc. gebouwd moeten wordne om een mooi geheel te verkrijgen
Plaats reactie