[R5GTT] mishandeld weesje geadopteerd(Foto's)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
canonballman

Nou, omdat je eigenlijk geen pomp kwijt kunt. Ik ga niet zeggen dat ik het zeker weet, want dat weet ik niet, maar ik ben wel HEEL benieuwd! Heb je fotos van onder de motorkap?

en als je meer weet, vertel, vertel!!
jeroen.k

sur5all schreef:He Maarten,

Allereerst gefeliciteerd met de "zeldzaam harde" GTT.

Ik lees in je verhaal dat je een 1.7 turbo wil inbouwen, wat zijn de specificaties van de 1.7 turbo ? en dan bedoel ik met name de PK's en de Nm.
Heb jij er wat aan laten doen ?

Ik wil zelf in de toekomst ook zoiets ondernemen, heb nu een 1.7 mpi ( GTE ) maar dat is bij lange na niet snel genoeg.
Ik zat zelf te denken om er gewoon een standaard 1.4 turbo in te zetten maar zo'n 1.7 klinkt ook erg leuk.
Moet het wel sneller zijn natuurlijk.
Heej Sur5al...Ik heb ook een 1.7 mpi en idd, ze zijn niet snel genoeg...de volvo 1.7 turbo motor is hetzelfde blok met een paar kleine aanpassingen. Wat deze aanpassingen precies zijn ben ik ook nog aan het uitzoeken. Volgens Maarten wordt de ombouw moeilijk, omdat je geen externe olieleidingen hebt voor de turbo...

De 1.7 turbo van volvo heeft net zoveel pk al de GTT en 10 Nm meer koppel. Dit komt ook omdat de turbo van volvo een low boost turbo is. Hij draait maar op 0,28 Bar. De opdracht van porsche (die heeft het blok turboklaar gemaakt) was ook om de 1.7 van Renault pitteger te maken maar hij moest ook zuinig zijn. Als je de turbodruk dus opvoert is er een veel hoger aantal pk's/Nm's te halen. Die van Maarten is lichtjes gechipt naar 140 pk, maar dat kan ook nog wel verder, alleen of dat nog betrouwbaar is...? Het blokje is niet gemaakt voor een turbo, dus echt hoge drukken zul je nooit kunnen rijden denk ik (zonder problemen.)

O ja, de verschillen van de blokkken zit hem puur in de kop en inlaat/uitlaatspruitstukken (en de turbo uiteraard). Het is op zich dus zo over te bouwen, maar je zit dus met de olieleiding voor de turbo (misschien apart circuitje inbouwen? :p ) Als je dan alles ingebouwt heb zit je nog met de chip. Weet niet of je die van volvo zo kunt pakken of dat er een nieuwe voor geschreven moet worden...
Anonymous

Jeroen,

Bedankt voor je antwoordt, dus als ik het goed begrijp kan je beter een volledig Volvo 1.7 Turbo blok overbouwen, als je echt de 1.7 turbo wil.
Dan heb je gelijk alles goed.

En dan komt er ook nog bij dat het vermogensverschil niet echt groot is :(

Is het aan te raden of kan je gewoon beter een 1.4 GTT motor inbouwen ?
Riël
Über-Spammer

sur5all PM
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Riël,....PM terug
Anonymous

Zou ook kunnen dat het stuurhuisje van de baccara erop gezet is...
canonballman

Ja stuurhuisje okee, maar waar laat je/ze in godsnaam dan de stuurbekrachtigingspomp???
Mrtn
Car: R5GTT

Ik hoop dat ik morgen antwoord kan geven :)
Mrtn = Maarten
canonballman

ben benieuwd.........
Mrtn

Nog even een vraagje.

De auto loopt niet, tenminste de motor. De auto moet dus gesleept worden, maar omdat de auto stuurbekrachtiging heeft en doordat de motor de pomp niet aandrijft, hoe zit Žt dan met sturen????
Mrtn = Maarten
Marcel (mlg)
Contacteer:

Dan stuurt ie meestal flink zwaar .
Dus ff naar de sport school :lol:
Mrtn

:lol: :lol: ben al druk bezig met Kippie 2x in de week :lol: :lol:

Mooi, dan kan ik Žm ophalen morgen.
Thanx Marcel
Mrtn = Maarten
Matijs
Contacteer:

Stuurbekrachtiging?
Eerst zien, dan geloven...
Ben

stuur bekrachtiging past makkelijk ik ga het ook inbouwen mijn pa wil dat omdat hij een hekel aan zwaar sturen heeft en regelmatig mijn auto leent en ik ben ook lui :)
Matijs
Contacteer:

Zwaar sturen met een GTT? Dan zou ik hem maar eens na laten kijken! Moet je eens een gewone 5 zonder stuurbekrachtiging pakken, dan voel je het verschil.
jeroen.k

Matijs schreef:Zwaar sturen met een GTT? Dan zou ik hem maar eens na laten kijken! Moet je eens een gewone 5 zonder stuurbekrachtiging pakken, dan voel je het verschil.
Maar als jij een auto hebt waar stuurbekrachtiging op zit en die momenteel dus niet werkt...dan stuurt ie wel zwaar! Wel ff lezen he. Een GTT zonder stuurbekrachtiging zal niet zwaar sturen, maar eentje met stuurbekrachtiging dus wel...

Moet je voor de gein maar eens proberen, met een auto met stuurbekrachtiging gaan rijden op een open stuk (lege parkkerplaats ofzo) en dan de motor uitzetten als je rolt (zeg 20 km/u) en dan lekker sturen, wedden dat dat zwaar gaat? ;) Vergeet dan trouwens niet dat je remmen ook niet optimaal functioneren! :lol:
Mrtn

Hij staat nu voor de deur, inderdaad zonder stuurbekrachtiging, de stuurbekrachtiging ligt met stuurhuis en pomp in de auto, net als heel veel andere troep :(

Maar hij is er, dus nu langzaam aan beginnen met uitzoeken, bewaren en weggooien :)
Mrtn = Maarten
Matijs
Contacteer:

jeroen.k schreef:
Matijs schreef:Zwaar sturen met een GTT? Dan zou ik hem maar eens na laten kijken! Moet je eens een gewone 5 zonder stuurbekrachtiging pakken, dan voel je het verschil.
Maar als jij een auto hebt waar stuurbekrachtiging op zit en die momenteel dus niet werkt...dan stuurt ie wel zwaar! Wel ff lezen he.
Ik heb het echt wel goed gelezen hoor. Ben zegt dat hij stuurbekrachtiging wil inbouwen omdat zijn vader het zo zwaar sturen vindt.
jeroen.k schreef: Een GTT zonder stuurbekrachtiging zal niet zwaar sturen, maar eentje met stuurbekrachtiging dus wel...

Moet je voor de gein maar eens proberen, met een auto met stuurbekrachtiging gaan rijden op een open stuk (lege parkkerplaats ofzo) en dan de motor uitzetten als je rolt (zeg 20 km/u) en dan lekker sturen, wedden dat dat zwaar gaat? ;) Vergeet dan trouwens niet dat je remmen ook niet optimaal functioneren! :lol:
This I know. Een moderne auto is dan onbestuurbaar. Mijn vorige baas heeft zo eens iemand aangereden op een parkeerterrein. Geen stuur meer, geen remmen... BOEM! (Was nog een dikke amerikaan ook, dus dan kan je het echt wel shaken zonder rem- en stuurbekrachtiging.
jeroen.k

Matijs schreef:Ik heb het echt wel goed gelezen hoor. Ben zegt dat hij stuurbekrachtiging wil inbouwen omdat zijn vader het zo zwaar sturen vindt.

Okeej, dan had ik jou post verkeerd begrepen ;)
Matijs
Contacteer:

keedan. Don't make me come over and kick your ass :wink: :lol:
Ben

Matijs schreef:
jeroen.k schreef:
Maar als jij een auto hebt waar stuurbekrachtiging op zit en die momenteel dus niet werkt...dan stuurt ie wel zwaar! Wel ff lezen he.
Ik heb het echt wel goed gelezen hoor. Ben zegt dat hij stuurbekrachtiging wil inbouwen omdat zijn vader het zo zwaar sturen vindt.
Ik heb in een aantal gtt's gereden en van velgen geswitched en daar lag het probleem in mijn banden sturen zwaar. Ik heb ook een renault 5 tl en die stuurd idd licht :) Maar die heeft ook een groter stuur. Ik heb 14" met 45 banden, leg ik er 15" met 45 banden onder stuurd hij weer licht. Of als ik de originele phase 1 velgen er onder leg stuurd hij ook licht alleen met die rot clio 16v velgen stuurd hij zwaar. Aangezien ik die mooi vind komt er gewoon stuurbekrachtiging op :) Mij maakt het niet uit.
Abel
Über-Spammer

Ben ik beb nu ook clio 16V velgen en die wil ik onder mijn auto plakken.

Wat voor banden zitten er onder de jouwe?

195X45Xr14 is toch even hoog als 195X55Xr13???
Ben

welke type clio 16v velgen bedoel je ik heb nog de oude stalen velgen, Jelmer heeft de schoep velgen LM.
Ik heb er 45/14/195 onder liggen en jelmer 45/15/195.
Plaats reactie