Nou, omdat je eigenlijk geen pomp kwijt kunt. Ik ga niet zeggen dat ik het zeker weet, want dat weet ik niet, maar ik ben wel HEEL benieuwd! Heb je fotos van onder de motorkap?
en als je meer weet, vertel, vertel!!
[R5GTT] mishandeld weesje geadopteerd(Foto's)
Heej Sur5al...Ik heb ook een 1.7 mpi en idd, ze zijn niet snel genoeg...de volvo 1.7 turbo motor is hetzelfde blok met een paar kleine aanpassingen. Wat deze aanpassingen precies zijn ben ik ook nog aan het uitzoeken. Volgens Maarten wordt de ombouw moeilijk, omdat je geen externe olieleidingen hebt voor de turbo...sur5all schreef:He Maarten,
Allereerst gefeliciteerd met de "zeldzaam harde" GTT.
Ik lees in je verhaal dat je een 1.7 turbo wil inbouwen, wat zijn de specificaties van de 1.7 turbo ? en dan bedoel ik met name de PK's en de Nm.
Heb jij er wat aan laten doen ?
Ik wil zelf in de toekomst ook zoiets ondernemen, heb nu een 1.7 mpi ( GTE ) maar dat is bij lange na niet snel genoeg.
Ik zat zelf te denken om er gewoon een standaard 1.4 turbo in te zetten maar zo'n 1.7 klinkt ook erg leuk.
Moet het wel sneller zijn natuurlijk.
De 1.7 turbo van volvo heeft net zoveel pk al de GTT en 10 Nm meer koppel. Dit komt ook omdat de turbo van volvo een low boost turbo is. Hij draait maar op 0,28 Bar. De opdracht van porsche (die heeft het blok turboklaar gemaakt) was ook om de 1.7 van Renault pitteger te maken maar hij moest ook zuinig zijn. Als je de turbodruk dus opvoert is er een veel hoger aantal pk's/Nm's te halen. Die van Maarten is lichtjes gechipt naar 140 pk, maar dat kan ook nog wel verder, alleen of dat nog betrouwbaar is...? Het blokje is niet gemaakt voor een turbo, dus echt hoge drukken zul je nooit kunnen rijden denk ik (zonder problemen.)
O ja, de verschillen van de blokkken zit hem puur in de kop en inlaat/uitlaatspruitstukken (en de turbo uiteraard). Het is op zich dus zo over te bouwen, maar je zit dus met de olieleiding voor de turbo (misschien apart circuitje inbouwen?

Jeroen,
Bedankt voor je antwoordt, dus als ik het goed begrijp kan je beter een volledig Volvo 1.7 Turbo blok overbouwen, als je echt de 1.7 turbo wil.
Dan heb je gelijk alles goed.
En dan komt er ook nog bij dat het vermogensverschil niet echt groot is
Is het aan te raden of kan je gewoon beter een 1.4 GTT motor inbouwen ?
Bedankt voor je antwoordt, dus als ik het goed begrijp kan je beter een volledig Volvo 1.7 Turbo blok overbouwen, als je echt de 1.7 turbo wil.
Dan heb je gelijk alles goed.
En dan komt er ook nog bij dat het vermogensverschil niet echt groot is

Is het aan te raden of kan je gewoon beter een 1.4 GTT motor inbouwen ?
sur5all PM
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja stuurhuisje okee, maar waar laat je/ze in godsnaam dan de stuurbekrachtigingspomp???
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
ben benieuwd.........
Nog even een vraagje.
De auto loopt niet, tenminste de motor. De auto moet dus gesleept worden, maar omdat de auto stuurbekrachtiging heeft en doordat de motor de pomp niet aandrijft, hoe zit Žt dan met sturen????
De auto loopt niet, tenminste de motor. De auto moet dus gesleept worden, maar omdat de auto stuurbekrachtiging heeft en doordat de motor de pomp niet aandrijft, hoe zit Žt dan met sturen????
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Dan stuurt ie meestal flink zwaar .
Dus ff naar de sport school
Dus ff naar de sport school

Stuurbekrachtiging?
Eerst zien, dan geloven...
Eerst zien, dan geloven...
Zwaar sturen met een GTT? Dan zou ik hem maar eens na laten kijken! Moet je eens een gewone 5 zonder stuurbekrachtiging pakken, dan voel je het verschil.
Maar als jij een auto hebt waar stuurbekrachtiging op zit en die momenteel dus niet werkt...dan stuurt ie wel zwaar! Wel ff lezen he. Een GTT zonder stuurbekrachtiging zal niet zwaar sturen, maar eentje met stuurbekrachtiging dus wel...Matijs schreef:Zwaar sturen met een GTT? Dan zou ik hem maar eens na laten kijken! Moet je eens een gewone 5 zonder stuurbekrachtiging pakken, dan voel je het verschil.
Moet je voor de gein maar eens proberen, met een auto met stuurbekrachtiging gaan rijden op een open stuk (lege parkkerplaats ofzo) en dan de motor uitzetten als je rolt (zeg 20 km/u) en dan lekker sturen, wedden dat dat zwaar gaat?


Hij staat nu voor de deur, inderdaad zonder stuurbekrachtiging, de stuurbekrachtiging ligt met stuurhuis en pomp in de auto, net als heel veel andere troep
Maar hij is er, dus nu langzaam aan beginnen met uitzoeken, bewaren en weggooien

Maar hij is er, dus nu langzaam aan beginnen met uitzoeken, bewaren en weggooien

Mrtn = Maarten
Ik heb het echt wel goed gelezen hoor. Ben zegt dat hij stuurbekrachtiging wil inbouwen omdat zijn vader het zo zwaar sturen vindt.jeroen.k schreef:Maar als jij een auto hebt waar stuurbekrachtiging op zit en die momenteel dus niet werkt...dan stuurt ie wel zwaar! Wel ff lezen he.Matijs schreef:Zwaar sturen met een GTT? Dan zou ik hem maar eens na laten kijken! Moet je eens een gewone 5 zonder stuurbekrachtiging pakken, dan voel je het verschil.
This I know. Een moderne auto is dan onbestuurbaar. Mijn vorige baas heeft zo eens iemand aangereden op een parkeerterrein. Geen stuur meer, geen remmen... BOEM! (Was nog een dikke amerikaan ook, dus dan kan je het echt wel shaken zonder rem- en stuurbekrachtiging.jeroen.k schreef: Een GTT zonder stuurbekrachtiging zal niet zwaar sturen, maar eentje met stuurbekrachtiging dus wel...
Moet je voor de gein maar eens proberen, met een auto met stuurbekrachtiging gaan rijden op een open stuk (lege parkkerplaats ofzo) en dan de motor uitzetten als je rolt (zeg 20 km/u) en dan lekker sturen, wedden dat dat zwaar gaat?Vergeet dan trouwens niet dat je remmen ook niet optimaal functioneren!
keedan. Don't make me come over and kick your ass


Ik heb in een aantal gtt's gereden en van velgen geswitched en daar lag het probleem in mijn banden sturen zwaar. Ik heb ook een renault 5 tl en die stuurd idd lichtMatijs schreef:Ik heb het echt wel goed gelezen hoor. Ben zegt dat hij stuurbekrachtiging wil inbouwen omdat zijn vader het zo zwaar sturen vindt.jeroen.k schreef:Maar als jij een auto hebt waar stuurbekrachtiging op zit en die momenteel dus niet werkt...dan stuurt ie wel zwaar! Wel ff lezen he.Matijs schreef:Zwaar sturen met een GTT? Dan zou ik hem maar eens na laten kijken! Moet je eens een gewone 5 zonder stuurbekrachtiging pakken, dan voel je het verschil.

