[R5GTT]drap aan dop van koelvloeistof
jongens ik heb een probleem.
Kijk ik vanmiddag of water nog op peil is. schud vatje heen en weer beweegt niks. dacht dus dat ie leeg was maar nee, draai de dop er af(ging niet fijn) en zit er een ranzige witte drap aan de dop en koelvloeistof is pikzwart?
Wat is het probleem?
* koppakking lek
* radiateur olie gedeelte en water lek ofzo?
wie heeft zoiets eerder meegemaakt of wie weet wat het is?
Kijk ik vanmiddag of water nog op peil is. schud vatje heen en weer beweegt niks. dacht dus dat ie leeg was maar nee, draai de dop er af(ging niet fijn) en zit er een ranzige witte drap aan de dop en koelvloeistof is pikzwart?
Wat is het probleem?
* koppakking lek
* radiateur olie gedeelte en water lek ofzo?
wie heeft zoiets eerder meegemaakt of wie weet wat het is?
Klinkt als een koppakking, gooi er eens wat nieuwe koelvloeistof in en star em eens.
Als het begint te bubbelen ist het je koppakking.
Houd ook even een aansteker onder je peilstok met wat olie eraan, als het begint te knetteren is het ook een teken van de koppakking.
suc6!
Als het begint te bubbelen ist het je koppakking.
Houd ook even een aansteker onder je peilstok met wat olie eraan, als het begint te knetteren is het ook een teken van de koppakking.
suc6!
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Lijkt op een lekke koppaking, heb je al gekeken naar de olievuldop, als ie van die mayonaise-achtige drap eraan heeft hangen, waarschijnlijk koppakking, je kunt ook nog de peilstol eruit trekken, vuurtje aan de peilstol, als het begint te knetteren is er water aan het verdampen, duidt dus ook op lekke koppaking.red_Turbo schreef:jongens ik heb een probleem.
Kijk ik vanmiddag of water nog op peil is. schud vatje heen en weer beweegt niks. dacht dus dat ie leeg was maar nee, draai de dop er af(ging niet fijn) en zit er een ranzige witte drap aan de dop en koelvloeistof is pikzwart?
Wat is het probleem?
* koppakking lek
* radiateur olie gedeelte en water lek ofzo?
wie heeft zoiets eerder meegemaakt of wie weet wat het is?
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
hehe jij was niet iets eerder als ikkeSteven (Fiets) schreef:Klinkt als een koppakking, gooi er eens wat nieuwe koelvloeistof in en star em eens.
Als het begint te bubbelen ist het je koppakking.
Houd ook even een aansteker onder je peilstok met wat olie eraan, als het begint te knetteren is het ook een teken van de koppakking.
suc6!
Vinger in de koelvloeistof. Je ziet het echt wel of het olie is wat aan je vinger blijft hangen. Dan is je koppakking (een beetje?) kapot. Of een malloot heeft olie bij de koelvloeistof gekieperd 

Zegt niet zoveel hoor. Ik merkte verder niets aan de auto. Reed als een beest en borrelde niet, maar de koppakking bleek later wel helemaal gaar. Ik had alleen drap in het koelvloeistofreservoir en een oliefilmpje op het koelwater.red_Turbo schreef:okey zal dat is ff proberen.
maar denk zelf dat koppaking niet kan zijn want hij rookt niet apart veel en hij rijd ook nog steeds hard.
Dus kan haast niet missen zou ik zeggen.

Succes!
verlies je ook koelvloeistof? was bij mij wel het geval toen ik de koppakking eruit had geblazen, door de hoge druk in je systeem zal het zwakste plekje het begeven, merk je verder ook niets met gas geven inhouden enz?
Als je auto niet inhoud dan zal de pakking volgens mij nog wel een beetje afsluitten, maar het is aangeraden om er even naar te kijken.
su6...
Als je auto niet inhoud dan zal de pakking volgens mij nog wel een beetje afsluitten, maar het is aangeraden om er even naar te kijken.
su6...
duidelijk de koppakking... 

als je koppakking lek is kan hij zeker hard blijven lopen, hij verbruikt dan vaak wat koelvloeistof en dat wil dan wle eens fungeren als een soortement van waterinjectie...... helaas maar het is wel zored_Turbo schreef:okey zal dat is ff proberen.
maar denk zelf dat koppaking niet kan zijn want hij rookt niet apart veel en hij rijd ook nog steeds hard.


heb gister nog ff gekeken naar peil stok maar hij knetterde niet heb paar keer geprobeerd.
ik ga straks even alle koelvloeistof er uit halen water erin en dan zo'n reinigings setje erbij in gooien zodat ie weer helemaal schoon is. en dan maar afwachten of die weer helemeel vol loopt met bagger.
Nog een vraagje. zou het ook kunnen zijn dat mijn radiateur lek zou kunnnen zijn dat daar olie en koelvloeistof bij elkaar komen?
wat is de prijs van een nieuwe koppakking?
ik ga straks even alle koelvloeistof er uit halen water erin en dan zo'n reinigings setje erbij in gooien zodat ie weer helemaal schoon is. en dan maar afwachten of die weer helemeel vol loopt met bagger.
Nog een vraagje. zou het ook kunnen zijn dat mijn radiateur lek zou kunnnen zijn dat daar olie en koelvloeistof bij elkaar komen?
wat is de prijs van een nieuwe koppakking?
Koppakking valt wel mee, het zijn meer de kosten van ombouw. De gehele cilinderkop moet verwijderd worden. Meestal koop je een complete pakkingset met allerlei onderdelen. Vaak wordt in dit geval ook de distributieriem vervangen.
Ga maar vast sparen want het kan wel eens een duur geintje worden.
Ga maar vast sparen want het kan wel eens een duur geintje worden.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
je kan hem net zo goed vervangen als ie er toch af is. En weet je wat een werk het is om die er netjes af te halen?? Dus zekere voor het onzekere en gelijk een andere ben je in een keer klaar.
gr,frits
gr,frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Is geen enkel probleem hoor.red_Turbo schreef:maar als ik hem er goed afkrijg dan kan ie er toch ook weer goed op toch?
ik repareer het wel zelf dat scheelt alweer.
maar je kunt de koppakking niet vervangen als je de ketting erop laat zitten
.:: TurboPowerr ::.
Steven (fiets)kun je me even uitleggen waar je dat vanaan hebt om onder je peilstok een aansteker te houden...knettert het dan is het je koppakking?? Kun je dat eens verklaren want eerlijk gezegd...ik zou nie weten hoe je dat kunt zien zo...bedankt al . 
Hoge bomen vangen...geen konijnen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Als het knettert verdampt het eventuele koelvloeistof wat erop zit, dan is je koppakking stuk...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haal je kop er maar vanaf, en kijk maar es naar je koppakking. 9 tegen 10 dattie door is. Die blauwe liep ook nog prima, en knetterde ook niet echt. Je moet wel een erg hete aansteker hebben om 't water meteen te laten knetteren, dan moeten het al heel veel kleine druppeltjes zijn en dat is onder de olie niet zo... Keb het nog nooit gezien i.e.g.
Idd als het echt knettert kun je het ook zien aan je KV-vaatje.
Trouwens over koelvloeistof verliezen, heeft iemand een verklaring voor dat ik bij 3 GT's die ik ken het koelvloeistof peil niet op max wil blijven staan maar vrij snel tot boven het minimumstreepje zakt en daar dan blijft hangen?
Ik rijd bijvoorbeeld alweer 3-4 maanden zonder bij te vullen en als ik er een beetje bijdoe zakt ie binnen een paar 100 km naar het ouwe niveau.
Wat ik zelf kan bedenken is dat het ergens lekt (duh) maar dat het alleen is als ie zwaar onder druk staat, en als het peil rond minimum ligt is de ruimte in het vaatje groter waardoor de druk iets lager is?
Trouwens over koelvloeistof verliezen, heeft iemand een verklaring voor dat ik bij 3 GT's die ik ken het koelvloeistof peil niet op max wil blijven staan maar vrij snel tot boven het minimumstreepje zakt en daar dan blijft hangen?
Ik rijd bijvoorbeeld alweer 3-4 maanden zonder bij te vullen en als ik er een beetje bijdoe zakt ie binnen een paar 100 km naar het ouwe niveau.
Wat ik zelf kan bedenken is dat het ergens lekt (duh) maar dat het alleen is als ie zwaar onder druk staat, en als het peil rond minimum ligt is de ruimte in het vaatje groter waardoor de druk iets lager is?
Misschien lektie bij je pomp? Ja weet t ook niet, maar net na de pomp is de druk het grootst...Steven (Fiets) schreef:Idd als het echt knettert kun je het ook zien aan je KV-vaatje.
Trouwens over koelvloeistof verliezen, heeft iemand een verklaring voor dat ik bij 3 GT's die ik ken het koelvloeistof peil niet op max wil blijven staan maar vrij snel tot boven het minimumstreepje zakt en daar dan blijft hangen?
Ik rijd bijvoorbeeld alweer 3-4 maanden zonder bij te vullen en als ik er een beetje bijdoe zakt ie binnen een paar 100 km naar het ouwe niveau.
Wat ik zelf kan bedenken is dat het ergens lekt (duh) maar dat het alleen is als ie zwaar onder druk staat, en als het peil rond minimum ligt is de ruimte in het vaatje groter waardoor de druk iets lager is?
nou heb vanavond is ff getest wat kapot was.
naar garage toe een boegie gehaald die je kan aansluiten op je compressor.
10 bar erop en dan kijken of je koelvloeistof begint te borrelen.
deed hij niet dus hij is niet lek naar de zuigers toe.
denk dat nu de pakking tussen de beide kanaaltjes (olie en klvlst) lek is.
zou radiateur ook kunnen zijn?? zit olie en klvlstf in toch?
ben de gt echt helemaal zat ik wil dat ding niet meer. wil een andere kut bak. nu is de dynamo ook al weer kapot.
naar garage toe een boegie gehaald die je kan aansluiten op je compressor.
10 bar erop en dan kijken of je koelvloeistof begint te borrelen.
deed hij niet dus hij is niet lek naar de zuigers toe.
denk dat nu de pakking tussen de beide kanaaltjes (olie en klvlst) lek is.
zou radiateur ook kunnen zijn?? zit olie en klvlstf in toch?
ben de gt echt helemaal zat ik wil dat ding niet meer. wil een andere kut bak. nu is de dynamo ook al weer kapot.
Niet zo snel opgeven. Ik weet dat het nu kut is dat hij t niet doet, maar ik weet zeker dat als je m gemaakt hebt en hij doet het weer, dat je dit dan zeker niet meer zegt. Gewoon eraan beginnen en lukt het echt niet, kun je er altijd nog mee kappen...red_Turbo schreef:nou heb vanavond is ff getest wat kapot was.
naar garage toe een boegie gehaald die je kan aansluiten op je compressor.
10 bar erop en dan kijken of je koelvloeistof begint te borrelen.
deed hij niet dus hij is niet lek naar de zuigers toe.
denk dat nu de pakking tussen de beide kanaaltjes (olie en klvlst) lek is.
zou radiateur ook kunnen zijn?? zit olie en klvlstf in toch?
ben de gt echt helemaal zat ik wil dat ding niet meer. wil een andere k#t bak. nu is de dynamo ook al weer kapot.
Succes

of ik koop gewoon een andere motor die ik dan zo helemaal overzet scheelt hoop werk en veel duurder is het ook niet.
Maar ik vind mijn auto het niet waard om er een andere motor in te zetten.
koop liever een andere gt maar heb op het moment weinig geld dus andere gt zit er niet in maar een ander motor misschien wel. heb al paar blokjes gezien rond de 200 euro. en een koppakking kost alleen al 75 euro en dan zit ie er nog niet eens in.
Maar ik vind mijn auto het niet waard om er een andere motor in te zetten.
koop liever een andere gt maar heb op het moment weinig geld dus andere gt zit er niet in maar een ander motor misschien wel. heb al paar blokjes gezien rond de 200 euro. en een koppakking kost alleen al 75 euro en dan zit ie er nog niet eens in.
Rouveen? Dan maar schaatsen kopen, het schijnt weer koud te gaan worden
Nee ff serieus. Om een GT Turbo te rijden moet je een liefhebber zijn die zich niet door het eerste de beste (en zeker onvermijdelijke) probleempje uit het veld laat staan. Je hebt de auto voor een mooi bedrag gekocht, dus de rest van je bankrekening gaat nu ff in reparaties zitten
Maar als je er weer in rijdt weet je weer waarom je het allemaal hebt gedaan
Als je zelf een beetje handig bent is een koppakking vervangen trouwens helemaal geen punt. Het kost wat tijd, maar het scheelt je een sloot geld.
En anders had je maar een saai GTI-tje moeten kopen... :-*
Groeten van de man die begon met een lekke koppakking, maar ondertussen zijn compleet gestripte GT Turbo opnieuw aan het opbouwen is

Nee ff serieus. Om een GT Turbo te rijden moet je een liefhebber zijn die zich niet door het eerste de beste (en zeker onvermijdelijke) probleempje uit het veld laat staan. Je hebt de auto voor een mooi bedrag gekocht, dus de rest van je bankrekening gaat nu ff in reparaties zitten


En anders had je maar een saai GTI-tje moeten kopen... :-*
Groeten van de man die begon met een lekke koppakking, maar ondertussen zijn compleet gestripte GT Turbo opnieuw aan het opbouwen is