Misschien een beetje een domme vraag...
Maar ik ben in het bezit van een r19 uit 1994 met een 1.7 blok tevens zit er een gas-installatie op aan gesloten. Is het mogelijk om er een 1.8i blok uit 1992 in te plaatsen.
Hoe kan je zien aan een blok of het multi-point of mono-point injectie is?
R19 uit 1994 met 1.7 blok vervangen met een 1.8 blok
Welkom, weer iemand uit het noorden
weet wel dat een 1.8i multipoint is en een 1.8 monopoint, dat zijn volgens mij de blokken die in een RT zitten. Maar hoe je het verder kan zien weet ik niet??
stel je ook ff voor in het topic "wie is wie" http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 06#1195306

weet wel dat een 1.8i multipoint is en een 1.8 monopoint, dat zijn volgens mij de blokken die in een RT zitten. Maar hoe je het verder kan zien weet ik niet??
stel je ook ff voor in het topic "wie is wie" http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 06#1195306
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Is het mogelijk om dan een multipoint blok in te bouwen als er voorheen een monopoint blok in heeft gezeten. Of moeten er een andere brandstof pomp en dergelijke in.. Geeft dit trouwens problemen met de gas installatie?
Moet de computer die de brandstof regelt en dergelijke ook aangepast worden?
Moet de computer die de brandstof regelt en dergelijke ook aangepast worden?
Heej R19 freak. Lees mijn verslag ff. Ik had een R19 met mono-point 1.4 blok en heb daar een 1.7 multi-point blok ingehangen. Je moet zorgen dat je een complete (schade) R19 krijgt met het blok dat jij wil. Dan kun je het zo overhangen. Wel inclusief computer en dergelijke. Ook even kijken of de kabelboom gelijk is (via Renault). Voor het verschil tussen multi en monopoint moet je de brandstofpomp vervangen aangezien deze bij mulit een hogere druk moet kunnen leveren. Verder is het dus no sweat!
Kortom lees mn verslag maar ff!
Als je verder nog vragen hebt, hoef je alleen maar ff te mailen!


He Jeroen bedankt voor de informatie!!
Maar nu is mijn vraag geldt dit allemaal ook voor een gas installatie moet er dan geen aparte boordcomputer instelling verandert worden.
Want het nieuwe blok wat ik heb zit geen boordcomp bij... DAMN!!!!
Maar nu is mijn vraag geldt dit allemaal ook voor een gas installatie moet er dan geen aparte boordcomputer instelling verandert worden.
Want het nieuwe blok wat ik heb zit geen boordcomp bij... DAMN!!!!
No sweat???? je was soms best aant zweten als het tegenzatjeroen.k schreef: Verder is het dus no sweat!


btw, de 1.8 is dus geen 1.8!! dit is een foutje geweest (verkeerd typeplaatje), het is gewoon een 1.7 mono. Neem dan de 1.7 multi, of anders de nog sterkere 1.8 16V
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
welkom mede 19 freak
Als alles door gaat niet vergeten dat we een verslag verwachten



Als alles door gaat niet vergeten dat we een verslag verwachten


Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Niet perse, de 1.8 is wel een 1.8 het is alleen een 1764 cc motor en zijn geleverd met multi en mono-point injectie. De multi-point heeft 110 pk en de mono 95 of 100. Bestaat dus wel alleen heeft de 1.8 maar 20 cc meer dan de 1.7!Mrtn schreef:No sweat???? je was soms best aant zweten als het tegenzatjeroen.k schreef: Verder is het dus no sweat!![]()
btw, de 1.8 is dus geen 1.8!! dit is een foutje geweest (verkeerd typeplaatje), het is gewoon een 1.7 mono. Neem dan de 1.7 multi, of anders de nog sterkere 1.8 16V
Volgens mij niet, maar jij bent een 19man, dus zal meer research hiernaar hebben gedaanjeroen.k schreef:Niet perse, de 1.8 is wel een 1.8 het is alleen een 1764 cc motor en zijn geleverd met multi en mono-point injectie. De multi-point heeft 110 pk en de mono 95 of 100. Bestaat dus wel alleen heeft de 1.8 maar 20 cc meer dan de 1.7!Mrtn schreef:No sweat???? je was soms best aant zweten als het tegenzatjeroen.k schreef: Verder is het dus no sweat!![]()
btw, de 1.8 is dus geen 1.8!! dit is een foutje geweest (verkeerd typeplaatje), het is gewoon een 1.7 mono. Neem dan de 1.7 multi, of anders de nog sterkere 1.8 16V
Mrtn = Maarten
Hij heeft helemaal gelijk! ik heb ook de 1764 i met 110 PK! zit in een RT!Mrtn schreef:Volgens mij niet, maar jij bent een 19man, dus zal meer research hiernaar hebben gedaanjeroen.k schreef:Niet perse, de 1.8 is wel een 1.8 het is alleen een 1764 cc motor en zijn geleverd met multi en mono-point injectie. De multi-point heeft 110 pk en de mono 95 of 100. Bestaat dus wel alleen heeft de 1.8 maar 20 cc meer dan de 1.7!Mrtn schreef:No sweat???? je was soms best aant zweten als het tegenzatjeroen.k schreef: Verder is het dus no sweat!![]()
btw, de 1.8 is dus geen 1.8!! dit is een foutje geweest (verkeerd typeplaatje), het is gewoon een 1.7 mono. Neem dan de 1.7 multi, of anders de nog sterkere 1.8 16V
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Zien die motoren ook kwa uiterlijk er anders uit,of hebben ze een 1,7 gemodificeer zodat het een 1,8 is geworden?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Zo op het eerste gezicht, zagen de motoren er verschillend uit...
Ik heb namelijk alleen maar het blok van een 1.8,
dus heb de bijbehorende computer ellende allemaal niet. Heb natuurlijk wel de computer van het 1.7 blok, maar gaat dit werken da's nu de vraag...
Ik heb namelijk alleen maar het blok van een 1.8,
dus heb de bijbehorende computer ellende allemaal niet. Heb natuurlijk wel de computer van het 1.7 blok, maar gaat dit werken da's nu de vraag...
Jap het is een multipointer!
De brandstofpomp moet zowieso vervangen worden, vanwege dat de huidige druk anders te laag is..
Maar zoals ik het nu begrijp moet ik dus ik ook een ander computertje regelen... Hmmm...
Op zoek dan maar!
De brandstofpomp moet zowieso vervangen worden, vanwege dat de huidige druk anders te laag is..
Maar zoals ik het nu begrijp moet ik dus ik ook een ander computertje regelen... Hmmm...
Op zoek dan maar!