R19 uit 1994 met 1.7 blok vervangen met een 1.8 blok

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
R19freak
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 26 jan 2003 13:26
Locatie: Friesland
Contacteer:

Misschien een beetje een domme vraag...

Maar ik ben in het bezit van een r19 uit 1994 met een 1.7 blok tevens zit er een gas-installatie op aan gesloten. Is het mogelijk om er een 1.8i blok uit 1992 in te plaatsen.
Hoe kan je zien aan een blok of het multi-point of mono-point injectie is?
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Welkom, weer iemand uit het noorden :D

weet wel dat een 1.8i multipoint is en een 1.8 monopoint, dat zijn volgens mij de blokken die in een RT zitten. Maar hoe je het verder kan zien weet ik niet??

stel je ook ff voor in het topic "wie is wie" http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 06#1195306
<-------So you know don't mess with a Reno------->
R19freak
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 26 jan 2003 13:26
Locatie: Friesland
Contacteer:

Is het mogelijk om dan een multipoint blok in te bouwen als er voorheen een monopoint blok in heeft gezeten. Of moeten er een andere brandstof pomp en dergelijke in.. Geeft dit trouwens problemen met de gas installatie?

Moet de computer die de brandstof regelt en dergelijke ook aangepast worden?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Heej R19 freak. Lees mijn verslag ff. Ik had een R19 met mono-point 1.4 blok en heb daar een 1.7 multi-point blok ingehangen. Je moet zorgen dat je een complete (schade) R19 krijgt met het blok dat jij wil. Dan kun je het zo overhangen. Wel inclusief computer en dergelijke. Ook even kijken of de kabelboom gelijk is (via Renault). Voor het verschil tussen multi en monopoint moet je de brandstofpomp vervangen aangezien deze bij mulit een hogere druk moet kunnen leveren. Verder is het dus no sweat! ;) Kortom lees mn verslag maar ff! ;) Als je verder nog vragen hebt, hoef je alleen maar ff te mailen!
R19freak
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 26 jan 2003 13:26
Locatie: Friesland
Contacteer:

He Jeroen bedankt voor de informatie!!

Maar nu is mijn vraag geldt dit allemaal ook voor een gas installatie moet er dan geen aparte boordcomputer instelling verandert worden.

Want het nieuwe blok wat ik heb zit geen boordcomp bij... DAMN!!!!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

jeroen.k schreef: Verder is het dus no sweat! ;)
No sweat???? je was soms best aant zweten als het tegenzat :lol: :lol:

btw, de 1.8 is dus geen 1.8!! dit is een foutje geweest (verkeerd typeplaatje), het is gewoon een 1.7 mono. Neem dan de 1.7 multi, of anders de nog sterkere 1.8 16V
Mrtn = Maarten
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

welkom mede 19 freak :) :D

Als alles door gaat niet vergeten dat we een verslag verwachten :D :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mrtn schreef:
jeroen.k schreef: Verder is het dus no sweat! ;)
No sweat???? je was soms best aant zweten als het tegenzat :lol: :lol:

btw, de 1.8 is dus geen 1.8!! dit is een foutje geweest (verkeerd typeplaatje), het is gewoon een 1.7 mono. Neem dan de 1.7 multi, of anders de nog sterkere 1.8 16V
Niet perse, de 1.8 is wel een 1.8 het is alleen een 1764 cc motor en zijn geleverd met multi en mono-point injectie. De multi-point heeft 110 pk en de mono 95 of 100. Bestaat dus wel alleen heeft de 1.8 maar 20 cc meer dan de 1.7!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De 1.8 mono heeft juist 90 of 95 pk, ik heb nog geen 100 pk versies gezien....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

jeroen.k schreef:
Mrtn schreef:
jeroen.k schreef: Verder is het dus no sweat! ;)
No sweat???? je was soms best aant zweten als het tegenzat :lol: :lol:

btw, de 1.8 is dus geen 1.8!! dit is een foutje geweest (verkeerd typeplaatje), het is gewoon een 1.7 mono. Neem dan de 1.7 multi, of anders de nog sterkere 1.8 16V
Niet perse, de 1.8 is wel een 1.8 het is alleen een 1764 cc motor en zijn geleverd met multi en mono-point injectie. De multi-point heeft 110 pk en de mono 95 of 100. Bestaat dus wel alleen heeft de 1.8 maar 20 cc meer dan de 1.7!
Volgens mij niet, maar jij bent een 19man, dus zal meer research hiernaar hebben gedaan :wink:
Mrtn = Maarten
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

Mrtn schreef:
jeroen.k schreef:
Mrtn schreef:
jeroen.k schreef: Verder is het dus no sweat! ;)
No sweat???? je was soms best aant zweten als het tegenzat :lol: :lol:

btw, de 1.8 is dus geen 1.8!! dit is een foutje geweest (verkeerd typeplaatje), het is gewoon een 1.7 mono. Neem dan de 1.7 multi, of anders de nog sterkere 1.8 16V
Niet perse, de 1.8 is wel een 1.8 het is alleen een 1764 cc motor en zijn geleverd met multi en mono-point injectie. De multi-point heeft 110 pk en de mono 95 of 100. Bestaat dus wel alleen heeft de 1.8 maar 20 cc meer dan de 1.7!
Volgens mij niet, maar jij bent een 19man, dus zal meer research hiernaar hebben gedaan :wink:
Hij heeft helemaal gelijk! ik heb ook de 1764 i met 110 PK! zit in een RT!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

1.8 en 1.8i zijn 1794 cc motoren. De 16V heeft 1764 cc inhoud. Daarom heeft de 1.8i ietsje meer koppel als de 16V als ik me niet vergis.

Gr Bart
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Zien die motoren ook kwa uiterlijk er anders uit,of hebben ze een 1,7 gemodificeer zodat het een 1,8 is geworden?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
R19freak
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 26 jan 2003 13:26
Locatie: Friesland
Contacteer:

Zo op het eerste gezicht, zagen de motoren er verschillend uit...

Ik heb namelijk alleen maar het blok van een 1.8,
dus heb de bijbehorende computer ellende allemaal niet. Heb natuurlijk wel de computer van het 1.7 blok, maar gaat dit werken da's nu de vraag...
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Nee, dat gaat zomaar niet werken. Je zal toch de bijbehorende regeleenheid moeten hebben van die 1.8 Het is toch een multipointer die 1.8????
R19freak
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 26 jan 2003 13:26
Locatie: Friesland
Contacteer:

Jap het is een multipointer!
De brandstofpomp moet zowieso vervangen worden, vanwege dat de huidige druk anders te laag is..

Maar zoals ik het nu begrijp moet ik dus ik ook een ander computertje regelen... Hmmm...

Op zoek dan maar!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De blokken zijn uiterlijk wel hetzelfde, alleen de inlaatspruitstukken willen wel eens verschillen.
Plaats reactie