italiaans handmade uitlaat voor GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Ik wou het jullie even laten zien. Geen idee of deze uitlaat het goed doet, ik geloof er eigenlijk nix van. Een testrapportje zou leuk zijn.
Beetje doorklikken op:

http://www.16valvole.it

[img]http://www.16valvole.it/auto/renault5GT ... t5GT1g.jpg[/img]

[img]http://www.16valvole.it/auto/renault5GT ... t5GT2g.jpg[/img]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Dan zou ik persoonlijk deze nemen:

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... nifold.jpg[/img]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

me2
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ziet er goed gelast uit.

1 voordeel tov de spagettie spruitsuk is denk ik veel minder lasnaden. dus waarschijnlijk sterker. minder trillings gevoelig ect. de flow zal tov het orginele spruitsuk ook een stukje gunstiger zijn.

maar als ik moets kiezen.. ook de spagettie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

1 duidelijk voordeel iig
bron site schreef:Kg. 2,5 (originale Kg. 4,7)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

De Flow is opzekers heel veel beter dan die van standaard of die intaliaanse.

die lasnaden zijn zo sterk dus dat zal ook niet echt een minpunt zijn.


alleen de prijs he :D hehehe.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

JL vragen. die is importeur van K-Tec.. weten we ook wat dat ding in NL moet kosten.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Jah.

http://www.jltuning.tk

en dan de +vat prijs van engeland * 1,60
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ik weet het al!






























VEEL!

:lol:

Maar daar krijg je dan ook een mooi stukkie werk voor.

PS. prijs van K-tec(inc.VAT) x 1,6=Eurootjes (+-)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Damn you Maik! :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ahum, dat spul kost idd een lieve duit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

omgerekend een dikke 650 ex verzend.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zelf met een lasapparaat en buisjes aan de knutsel gaan. Als je je originele spruitstuk van de flenzen afslijpt moet dat best kunnen niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

lukt niet, want het orginele spruitstuk is van gietijzer, en dat is zo goed als niet lasbaar.

je moet een ouwe kop met uitlaat nemen, en een nep turboflens erop schroeven. Dan verbind je met wat ijzer ofzo de turboflens met de kop en dan haal je de orginele uitlaat er tussenuit. Dan heb je een mal.
Flenzen maken, tegen de kop aan schroeven en buisjes ertussen kleien. Leuk klusje.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ohja je hebt gelijk :) Alla, ik zie het misschien wat té makkelijk allemaal :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Abel schreef:omgerekend een dikke 650 ex verzend.
GOED LEZEN.

dat is INClusieve verzend..
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

JL-tuning site info:

KTR Spagettiuitlaatspruitstuk
Dit is een direct vervangingsspruitstuk met een verbeterde flow-capaciteit. Het is volledig RVS en past zonder modificaties op de renault 5. Het verminderd het turbogat en kan een vermogens winst geven tussen de 15 en 20 Pk. Dit kan meer worden naarmate de motor verder getuned wordt.
Prijs: € 650,-Prijs geleverd en gemonteerd: € 825,- met motor in auto.
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Woehoe!!

JL TUNING RULEZ
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

ed_pret schreef:Woehoe!!

JL TUNING RULEZ
hehe ed je hebt hem niet besteld :p
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

een BIJNA NIEUWE motorblok vind ik wel ff genoeg voor deze maand!!
:D :D :D :D :D :D :D
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Riël schreef:Zelf met een lasapparaat en buisjes aan de knutsel gaan. Als je je originele spruitstuk van de flenzen afslijpt moet dat best kunnen niet?
Hier heb ik het nog over gehad met iemand uit mijn klas, of het mogelijk was om zelf een spagetti te maken. Dan wel voor een Golf GTi 8v maar ja het principe blijft hetzelfde. Maar het bleek toch wat te veel gedoe te zijn. En hij heeft nu voor 50 euro een spagetti uit kunnen halen :D . Maar in principe is het toch niet zo veel werk, 2 flenzen maken op de freesbank, en dan wat buisjes lassen. Boeit toch niet of ze nu allemaal precies even lang zijn, slechter als het origineel zal het niet worden.

Mischien een projectje voor wat studiepunten hè Riël ;)

Nu ik hier over nadenk... De vriend van een meisje bij mij uit de klas wilde dit ook al gaan doen op zijn GTT, eens ff vragen hoe het vlok hiermee
(Voor de TNM-ers dit was die gast met zijn Bleu sport, met 14 inchers en verlaging en de turboslangen van ijzer gemaakt, is geloof ik 1 of 2 keer geweest)
Anonymous

Nu even iets heel anders grappigs.......... het schijnt (eigenlijk wel zeker) dat een turboblok er geen snars aan heeft. Natuurlijk zijn alle uitgangen nu evenlang maar het is zo dat de turbo de bottle-neck is en ook altijd zal blijven zijn, hij geeft immers de tegendruk. De enige oplossing hiervoor is........ de hele pleuris-rommel eraf, spagetti erop en direct naar de uitlaat en een supercharger erop..... dat scheelt wel (en nog veel ook).
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Of een grotere turbo langer aan't draaien houden, zo snel tot de uitlaatstroom geen extra speed meer toe kan voegen; de doorgang nadert dus weerstand=0 :). Misschien met een vliegwieltje op de turbo en een goede dumpvalve? :D
Laatst gewijzigd door Riël op za 25 jan 2003 0:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Riël schreef:Of een grotere turbo langer aan't draaien houden zo snel tot de uitlaatstroom geen extra speed meer toe kan voegen en de doorgang dus weerstand nadert 0 heeft :) misschien met een vliegwieltje op de turbo en een goede dumpvalve? :D
nu even met leestekens....... ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Beter?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gijs V.
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 mar 2002 0:00
Locatie: Utrecht

Volgens mij maakt zo'n uitlaatspruitstuk geen enkel verschil, je uitlaatpoorten in je cilinderkop blijven even groot, tenzij je daar dan ook wat meedoet. Het gat waar de gassen uitkomen blijft even groot... DAARNA heb je grote gaten, die uitkomen in de uitlaat. Indien je de rest van je motor niet modificeert heeft zo'n uitlaatspruitstuk helemaal geen zin, volgens mij.
Renault, créateur de GTT !!!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

daar zit idd wat in.

Maar ok als je nog niet gemodificeerd hebt helpt het i.i.g meer dan het standaard uitlaatspruitstuk.

Het helpt natuurlijk helemaal als je je blok gaat flowen :)

Maar het blijft een leuk iets.
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Met het monteren van het spagetti spruitstuk,
Is het verstandigste en meest winst volle,
Om de cilinder kop te demonteren en de uitlaat kanalen te matchen aan het spruitstuk,het ook evt vergroten en flowen van de kanalen is dan ook een mogelijkheid.
Toch kan je een op een aardig verschil rekenen zonder deze modificaties aan de kop.
Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Fase2 heeft een kleinere doorlaat,en geeft een merkbaar vermogens verlies in top snelheid en hogere toeren.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Jeroen Lubking schreef:Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Fase2 heeft een kleinere doorlaat,en geeft een merkbaar vermogens verlies in top snelheid en hogere toeren.
Misschien een stomme vraag hoor, maaruh....

Waarom heeft Renault daar toendertijd dan voor gekozen, voor een kleinere doorlaat op de fase 2??
Anonymous

Rudo schreef:
Jeroen Lubking schreef:Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Fase2 heeft een kleinere doorlaat,en geeft een merkbaar vermogens verlies in top snelheid en hogere toeren.
Misschien een stomme vraag hoor, maaruh....

Waarom heeft Renault daar toendertijd dan voor gekozen, voor een kleinere doorlaat op de fase 2??
idd heel goed punt, wat ik dan ook al eerder wilde aansnijden en dan nu maar ven doe......... heb je een Porsche wle eens gezien ?? een 911T heeft geen spagettie voor de turbo zitten..... de duurdere mergen doen het dus ook niet :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

leuke ideetjes voor projectje at
misschien kan ik het originele wel nabouwen maar met grotere diameter en het voordeel van minder gewicht natuurlijk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Rudo schreef:
Jeroen Lubking schreef:Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Fase2 heeft een kleinere doorlaat,en geeft een merkbaar vermogens verlies in top snelheid en hogere toeren.
Misschien een stomme vraag hoor, maaruh....

Waarom heeft Renault daar toendertijd dan voor gekozen, voor een kleinere doorlaat op de fase 2??
Het fase 2 spruitstuk is gekomen doordat de fase 1 spruitststukken snel scheurden.
Hierdoor is het fase 2 spruitstuk van dikker materiaal en zonder de extra verstevegings randen.
Daardoor is alleen de binnen diameter kleiner geworden,en de weerstand hoger.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Anonymous

Jeroen Lubking schreef:
Rudo schreef:
Jeroen Lubking schreef:Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Fase2 heeft een kleinere doorlaat,en geeft een merkbaar vermogens verlies in top snelheid en hogere toeren.
Misschien een stomme vraag hoor, maaruh....

Waarom heeft Renault daar toendertijd dan voor gekozen, voor een kleinere doorlaat op de fase 2??
Het fase 2 spruitstuk is gekomen doordat de fase 1 spruitststukken snel scheurden.
Hierdoor is het fase 2 spruitstuk van dikker materiaal en zonder de extra verstevegings randen.
Daardoor is alleen de binnen diameter kleiner geworden,en de weerstand hoger.
idd daar heb ik wel eens vaker van gehoord...... heb ook geen Phase 1 dus maak me niet druk :D
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

geil zeg die ORANJE kachelslangen van die k-tec wagen

OEWIE!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan bij een phase 2 theoretich er dan wel op rekenen dat de turbo sneller opspint aangezien de luchtsnelheid groter is bij een phase 2?

En als de poorten op 't spruitstuk niet matchen aan die van de kop, krijg je toch een drukgolf? Deze kan net zo goed negatief werken als positief, of is dat berekend?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie