italiaans handmade uitlaat voor GTT
Ik wou het jullie even laten zien. Geen idee of deze uitlaat het goed doet, ik geloof er eigenlijk nix van. Een testrapportje zou leuk zijn.
Beetje doorklikken op:
http://www.16valvole.it
[img]http://www.16valvole.it/auto/renault5GT ... t5GT1g.jpg[/img]
[img]http://www.16valvole.it/auto/renault5GT ... t5GT2g.jpg[/img]
Beetje doorklikken op:
http://www.16valvole.it
[img]http://www.16valvole.it/auto/renault5GT ... t5GT1g.jpg[/img]
[img]http://www.16valvole.it/auto/renault5GT ... t5GT2g.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
Dan zou ik persoonlijk deze nemen:
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... nifold.jpg[/img]
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... nifold.jpg[/img]
ziet er goed gelast uit.
1 voordeel tov de spagettie spruitsuk is denk ik veel minder lasnaden. dus waarschijnlijk sterker. minder trillings gevoelig ect. de flow zal tov het orginele spruitsuk ook een stukje gunstiger zijn.
maar als ik moets kiezen.. ook de spagettie
1 voordeel tov de spagettie spruitsuk is denk ik veel minder lasnaden. dus waarschijnlijk sterker. minder trillings gevoelig ect. de flow zal tov het orginele spruitsuk ook een stukje gunstiger zijn.
maar als ik moets kiezen.. ook de spagettie
-
- Über-Spammer
De Flow is opzekers heel veel beter dan die van standaard of die intaliaanse.
die lasnaden zijn zo sterk dus dat zal ook niet echt een minpunt zijn.
alleen de prijs he
hehehe.
die lasnaden zijn zo sterk dus dat zal ook niet echt een minpunt zijn.
alleen de prijs he

-
- Über-Spammer
Zelf met een lasapparaat en buisjes aan de knutsel gaan. Als je je originele spruitstuk van de flenzen afslijpt moet dat best kunnen niet?
lukt niet, want het orginele spruitstuk is van gietijzer, en dat is zo goed als niet lasbaar.
je moet een ouwe kop met uitlaat nemen, en een nep turboflens erop schroeven. Dan verbind je met wat ijzer ofzo de turboflens met de kop en dan haal je de orginele uitlaat er tussenuit. Dan heb je een mal.
Flenzen maken, tegen de kop aan schroeven en buisjes ertussen kleien. Leuk klusje.
je moet een ouwe kop met uitlaat nemen, en een nep turboflens erop schroeven. Dan verbind je met wat ijzer ofzo de turboflens met de kop en dan haal je de orginele uitlaat er tussenuit. Dan heb je een mal.
Flenzen maken, tegen de kop aan schroeven en buisjes ertussen kleien. Leuk klusje.
Ohja je hebt gelijk
Alla, ik zie het misschien wat té makkelijk allemaal 

-
- Über-Spammer
GOED LEZEN.Abel schreef:omgerekend een dikke 650 ex verzend.
dat is INClusieve verzend..
-
- Über-Spammer
JL-tuning site info:
KTR Spagettiuitlaatspruitstuk
Dit is een direct vervangingsspruitstuk met een verbeterde flow-capaciteit. Het is volledig RVS en past zonder modificaties op de renault 5. Het verminderd het turbogat en kan een vermogens winst geven tussen de 15 en 20 Pk. Dit kan meer worden naarmate de motor verder getuned wordt.
Prijs: 650,-Prijs geleverd en gemonteerd: 825,- met motor in auto.
KTR Spagettiuitlaatspruitstuk
Dit is een direct vervangingsspruitstuk met een verbeterde flow-capaciteit. Het is volledig RVS en past zonder modificaties op de renault 5. Het verminderd het turbogat en kan een vermogens winst geven tussen de 15 en 20 Pk. Dit kan meer worden naarmate de motor verder getuned wordt.
Prijs: 650,-Prijs geleverd en gemonteerd: 825,- met motor in auto.
-
- Über-Spammer
hehe ed je hebt hem niet bestelded_pret schreef:Woehoe!!
JL TUNING RULEZ

Hier heb ik het nog over gehad met iemand uit mijn klas, of het mogelijk was om zelf een spagetti te maken. Dan wel voor een Golf GTi 8v maar ja het principe blijft hetzelfde. Maar het bleek toch wat te veel gedoe te zijn. En hij heeft nu voor 50 euro een spagetti uit kunnen halenRiël schreef:Zelf met een lasapparaat en buisjes aan de knutsel gaan. Als je je originele spruitstuk van de flenzen afslijpt moet dat best kunnen niet?

Mischien een projectje voor wat studiepunten hè Riël

Nu ik hier over nadenk... De vriend van een meisje bij mij uit de klas wilde dit ook al gaan doen op zijn GTT, eens ff vragen hoe het vlok hiermee
(Voor de TNM-ers dit was die gast met zijn Bleu sport, met 14 inchers en verlaging en de turboslangen van ijzer gemaakt, is geloof ik 1 of 2 keer geweest)
Nu even iets heel anders grappigs.......... het schijnt (eigenlijk wel zeker) dat een turboblok er geen snars aan heeft. Natuurlijk zijn alle uitgangen nu evenlang maar het is zo dat de turbo de bottle-neck is en ook altijd zal blijven zijn, hij geeft immers de tegendruk. De enige oplossing hiervoor is........ de hele pleuris-rommel eraf, spagetti erop en direct naar de uitlaat en een supercharger erop..... dat scheelt wel (en nog veel ook).
Of een grotere turbo langer aan't draaien houden, zo snel tot de uitlaatstroom geen extra speed meer toe kan voegen; de doorgang nadert dus weerstand=0
. Misschien met een vliegwieltje op de turbo en een goede dumpvalve? 

Laatst gewijzigd door Riël op za 25 jan 2003 0:42, 2 keer totaal gewijzigd.
nu even met leestekens....... ?Riël schreef:Of een grotere turbo langer aan't draaien houden zo snel tot de uitlaatstroom geen extra speed meer toe kan voegen en de doorgang dus weerstand nadert 0 heeftmisschien met een vliegwieltje op de turbo en een goede dumpvalve?
Beter?
Volgens mij maakt zo'n uitlaatspruitstuk geen enkel verschil, je uitlaatpoorten in je cilinderkop blijven even groot, tenzij je daar dan ook wat meedoet. Het gat waar de gassen uitkomen blijft even groot... DAARNA heb je grote gaten, die uitkomen in de uitlaat. Indien je de rest van je motor niet modificeert heeft zo'n uitlaatspruitstuk helemaal geen zin, volgens mij.
Renault, créateur de GTT !!!
-
- Über-Spammer
daar zit idd wat in.
Maar ok als je nog niet gemodificeerd hebt helpt het i.i.g meer dan het standaard uitlaatspruitstuk.
Het helpt natuurlijk helemaal als je je blok gaat flowen
Maar het blijft een leuk iets.
Maar ok als je nog niet gemodificeerd hebt helpt het i.i.g meer dan het standaard uitlaatspruitstuk.
Het helpt natuurlijk helemaal als je je blok gaat flowen

Maar het blijft een leuk iets.
-
- Contacteer:
Met het monteren van het spagetti spruitstuk,
Is het verstandigste en meest winst volle,
Om de cilinder kop te demonteren en de uitlaat kanalen te matchen aan het spruitstuk,het ook evt vergroten en flowen van de kanalen is dan ook een mogelijkheid.
Toch kan je een op een aardig verschil rekenen zonder deze modificaties aan de kop.
Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Fase2 heeft een kleinere doorlaat,en geeft een merkbaar vermogens verlies in top snelheid en hogere toeren.
Is het verstandigste en meest winst volle,
Om de cilinder kop te demonteren en de uitlaat kanalen te matchen aan het spruitstuk,het ook evt vergroten en flowen van de kanalen is dan ook een mogelijkheid.
Toch kan je een op een aardig verschil rekenen zonder deze modificaties aan de kop.
Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Fase2 heeft een kleinere doorlaat,en geeft een merkbaar vermogens verlies in top snelheid en hogere toeren.
Misschien een stomme vraag hoor, maaruh....Jeroen Lubking schreef:Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Waarom heeft Renault daar toendertijd dan voor gekozen, voor een kleinere doorlaat op de fase 2??
idd heel goed punt, wat ik dan ook al eerder wilde aansnijden en dan nu maar ven doe......... heb je een Porsche wle eens gezien ?? een 911T heeft geen spagettie voor de turbo zitten..... de duurdere mergen doen het dus ook nietRudo schreef:Misschien een stomme vraag hoor, maaruh....Jeroen Lubking schreef:Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Waarom heeft Renault daar toendertijd dan voor gekozen, voor een kleinere doorlaat op de fase 2??

-
- Contacteer:
leuke ideetjes voor projectje at
misschien kan ik het originele wel nabouwen maar met grotere diameter en het voordeel van minder gewicht natuurlijk
misschien kan ik het originele wel nabouwen maar met grotere diameter en het voordeel van minder gewicht natuurlijk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
Het fase 2 spruitstuk is gekomen doordat de fase 1 spruitststukken snel scheurden.Rudo schreef:Misschien een stomme vraag hoor, maaruh....Jeroen Lubking schreef:Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Hierdoor is het fase 2 spruitstuk van dikker materiaal en zonder de extra verstevegings randen.
Daardoor is alleen de binnen diameter kleiner geworden,en de weerstand hoger.
idd daar heb ik wel eens vaker van gehoord...... heb ook geen Phase 1 dus maak me niet drukJeroen Lubking schreef:Het fase 2 spruitstuk is gekomen doordat de fase 1 spruitststukken snel scheurden.Rudo schreef:Misschien een stomme vraag hoor, maaruh....Jeroen Lubking schreef:Probeer maar eens een fase 1 uitlaatspruitstuk en daarna een fase2 opdezelfde motor.
Hierdoor is het fase 2 spruitstuk van dikker materiaal en zonder de extra verstevegings randen.
Daardoor is alleen de binnen diameter kleiner geworden,en de weerstand hoger.

Je kan bij een phase 2 theoretich er dan wel op rekenen dat de turbo sneller opspint aangezien de luchtsnelheid groter is bij een phase 2?
En als de poorten op 't spruitstuk niet matchen aan die van de kop, krijg je toch een drukgolf? Deze kan net zo goed negatief werken als positief, of is dat berekend?
En als de poorten op 't spruitstuk niet matchen aan die van de kop, krijg je toch een drukgolf? Deze kan net zo goed negatief werken als positief, of is dat berekend?