Anders neem ik er wel een paar mee naar f.n.z
Ze kosten 32.50,- met clubkorting
Normaal zijn ze 47,-
misschien ken jij het voor me doen??Jeroen Lubking schreef:Ik weet niet wie er allemaal intresse heeft in een revisie setje?
Anders neem ik er wel een paar mee naar f.n.z
Ze kosten 32.50,- met clubkorting![]()
Normaal zijn ze 47,-
ik hoop het wel,ik wordt er echt gek van....Jeroen Lubking schreef:Als je echt problemen hebt met je carburateur kan je beter even langs komen.Ik heb alles dan voor handen en kan eventueel als dat nodig blijkt wat onderdelen vervangen.Het is vast wel op te lossen.
3000 toeren en 100 KM kloppen aardig. iedergeval lang geen 120Tom schreef:even denken
GTT >> 195/55/13 >> 100 km/H (5e versenlling) >> ietsje boven de 3000 toeren meen ik
GTT >> 195/45/15 >> 100 km/h (5e versnelling) >> op de 3000 toeren volgens mij.
Maar absoluut GEEN 120 in zijn 5 bij 3000 toeren!!!!! Met een GTT kun je met een koude motor dus ook GEEN 120 gaan rijden als je er zuinig op bent.
Maar ik zal er van de week eens even op letten en dan zet ik nog even wat neer als ik er aan denk.
@Ray. trek jij hem door tot 7000!!! toeren? vind ik nogal eigenlijk
als je blok daar genoeg vermogen voor heeft ja.jeroen.k schreef:Wel vreemd, mijn R19 1.7 mpi draait ook zo'n 3500 toeren bij 120 km/u. Zou dit beteken dat ik ook op de 200 moet kunnen komen? (rode gebied origineel bij de 6000 toeren)
Ja onverantwoord opschroeven. Ik heb dit van de gtt expert (dirk jan hofmans). Als hij tegen mij zegt dat je zonder al te veel problemen een gtt op 1 bar kan zetten dan geloof ik dat. En ik geloof niet snel in dit soort dingen.Jeroen Lubking schreef:Ik vind hier nog wel een discussie over mogelijk.-Ray- schreef:zooo dan ga ik morgen eens even schroeven...catrinus schreef:
... De turbodruk kan zonder al teveel problemen opgeschroefd worden naar 1 bar, mits de koeling en de ontsteking pico bello zijn
Op de zaak heb ik nog wel een aantal voorbeelden staan van wat motorschade`s door onverantwoord
opschroeven!
1 bar is een redelijk risicoloze waarde,maar ik zou toch maar wat benodigde dingen aanpassen.
zoals je carburateur intercooler en water temperatuur.
Er zijn hiervoor genoeg tips te vinden om je standaard spullen te verbeteren.
"zonder al te veel problemen"catrinus schreef:Ja onverantwoord opschroeven. Ik heb dit van de gtt expert (dirk jan hofmans). Als hij tegen mij zegt dat je zonder al te veel problemen een gtt op 1 bar kan zetten dan geloof ik dat. En ik geloof niet snel in dit soort dingen.Jeroen Lubking schreef:Ik vind hier nog wel een discussie over mogelijk.-Ray- schreef:zooo dan ga ik morgen eens even schroeven...catrinus schreef:
... De turbodruk kan zonder al teveel problemen opgeschroefd worden naar 1 bar, mits de koeling en de ontsteking pico bello zijn
Op de zaak heb ik nog wel een aantal voorbeelden staan van wat motorschade`s door onverantwoord
opschroeven!
1 bar is een redelijk risicoloze waarde,maar ik zou toch maar wat benodigde dingen aanpassen.
zoals je carburateur intercooler en water temperatuur.
Er zijn hiervoor genoeg tips te vinden om je standaard spullen te verbeteren.
Jeroen Lubking schreef:Op de zaak heb ik nog wel een aantal voorbeelden staan van wat motorschade`s door onverantwoord
opschroeven!
volgens de tabel op 193 ik zal nog eens gaan checken.Abel schreef:Als ik in de 5e versnelling 5500 toeren draai op de snelweg zit de kilometer teller op 180 klopt dit?
want na 5500 toeren begint het rode gebied.
220 km/u top?!!? Ik denk het niet hoorr!Abel schreef:Onderstaande geld voor standaard versnellings bak verhoudingen met 195X55XR13 banden
Toeren 1e 2e 3e 4e 5e
650 5,6 9,4 13,1 17,9 22,9
1.000 8,6 14,5 20,2 27,6 35,2
1.500 12,9 21,7 30,3 41,4 52,8
2.000 17,3 29,0 40,4 55,2 70,4
2.500 21,6 36,2 50,5 69,0 88,0
3.000 25,9 43,4 60,6 82,8 105,6
3.500 30,2 50,7 70,7 96,6 123,2
4.000 34,5 57,9 80,8 110,4 140,9
4.500 38,8 65,2 90,9 124,2 158,5
5.000 43,2 72,4 101,0 138,0 176,1
5.500 47,5 79,6 111,2 151,8 193,7
6.000 51,8 86,9 121,3 165,6 211,3
6.250 53,9 90,5 126,3 172,5 220,1
Er staat niet dat dat je top is, er staat 220 bij 6250 toeren. Volgens mij haal je geen 6250 toeren in de 5? Dan is het slechts een theoretische toerental.Matijs schreef:220 km/u top?!!? Ik denk het niet hoorr!
Ik kan niet denken dus zal het wel daar aan liggenJeroen Lubking schreef: "zonder al te veel problemen"
Wil toch zeggen dat er een "kans"is??
Als je de druk opschroeft en daarbij geen modificaties maakt aan andere dingen zoals de boven genoemde verstoor je toch je afstelling van je motor.
Als je zelf logisch nadenkt moet je dit ook kunnen verzinnen.
nogmaal ik kan niet denken. Ik heb toch nergens verstand vanMeer lucht moet ook meer brandstof hebben?
Hogere druk moet ook meer gekoeld worden?
Meer vermogen word ook de motor warmer?
Een gtt fase 2 rijd op ongeveer 0.6 bar standaard
Als je hem dan opschroeft tot 1 bar is dit wel 1 derde meer!!
Trek je conclusie!En denk zelf is na!
Ik heb genoeg ervaring met mijn gtt`s om veel problemen zelf op te lossen zonder hulp van een ander. Ik had mijn rooie gtt ook op 1 bar staan zonder verdere aanpassingen en dat heeft nog nooit problemen gegeven. Dus ik heb geen eigen ervaringen met mijn gtt alleen omdat ik ff een quote van (durf ik op recht te zeggen) de gtt expert leen??? Sorry hoor maar dan ken je mij nog niet. Ik kom misschien achterlijk over op het forum maar dat ben ik dus helemaal niet. En verder boeit het me niet wat je van me vind of wat je van me denkt.Ik kan ook wel een aantal quote`s geven van meerdere
gtt "specialisten" maar ik spreek alleen uit eigen ervaring! (5 jaar)
Ik heb tot nu toe weinig mensen gevonden die echt weten waar ze over praten.
Zolang jij niet zelf niet kan praten zonder hulp van woorden van een ander,hoef ik geen discussie aan te gaan over mijn mening hier over.
Verder No hard feelings ,by the way
Ik rijd bijna 220 tegen de 6000 toeren aan.Riël schreef:De witte van mij haalde over de 230 op de teller! Echt. Dit zal allicht geen 230+ zijn geweest maar dattie over de 200 gaat geloof ik zeker. Waren ook rond de 6200 toeren op 1.2 bar ongeveer.
waar haal je het vandaanIvo8hoven schreef:Goed bezig Abel![]()
Zie je nou dat ie t wel doet...!