krukas r5 gt turbo probleem

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik heb m alweer een tijdje geleden opengemaakt, weet het niet meer zeker. Was er dacht ik eentje met 1 tandwiel en een ring daaromheen met aan de binnenzijde vertanding.


Maar dat doet er niet toe: Je moet m gewoon vernieuwen!!!!!! :)
Je gaat op die 70 eurootjes toch niet lopen kutten?
Je stopt al voor MEER geld keerringen en pakkingen in de motor!!!!!!!!

Typisch weer zon HOLLANDSE DENKWIJZE!!!!! :( :(


OOoo, ik ben ook unne 'olander :wink:

Nee, effe zonder gein, gewoon vervangen die pomp!

groeten Reinier
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

de onderkant van de pomp hangt in de olie, te hetkennen aan de ronde gaas plaat.. dit stuk zit vast met 4 inbussjes. als je dit stuk er afdraait dan zie je een rond metalen stuk ijzer waar idd een 4kante ster is uitgezaagd. van punt tot naasttgelegen punt loopt die rond naarbinnen en op de helft weer naar buiten. hierin zit een vierkante ster die iets uit het midden is geplaatst. deze ster zit met een as op de haakse overbrenging van de nokkenas.


zo zit hij en ziet hij er uit. suc6.. de pomp zal wel precies het zelfde zijn als voor een ph2.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

oke dan heb ik dus wel een originele pomp.
en even over dat oer hollandse geouwehoer er word
bij mij absoluut niet bezuinigd hoor!!!!!!!!!!!!!!
ik wil gewoon graag informatie en tips zoals de
meeste mensen op dit forum.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Was maar een geintje, maar dat weet jij wel!

Bezuinigen is niks mis mee, je moet het alleen op de goede dingen doen!

-ga kleiner wonen (bijv. in een doos)
-ga minder eten (of naar Leger des Heils)
-koop geen nieuwe kleren meer, maar wikkel jezelf in kranten.


MAAR BEZUINIG NIET OP JE GT! :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

of drink weekend`s wat minder geineken!!!!!
nee zonder gekheid ik heb zojuist een telefoontje
gehad van een kameraad van mij die bij de firma
ausma in roden werkt (motorenrevisiebedrijf).
en wat blijkt de krukas is helemaal O.K. bevonden
door de specialist daar. :lol: :lol: :lol:
ook wordt hij nog even gepolijst tegen een kleine
vergoeding.
ik kan dus met een gerust hart mijn blok weer gaan
opbouwen.
hier had ik echt niet op gerekend maar het schijnt
dus vrij normaal te zijn voor een krukas van een gt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

I told you so! 8)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Dat is dan ook weer goed om te weten. Niet meteen in paniek raken dus als er een paar krasjes op je krukas staan. Gaat me weer een hartverzakking schelen :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik heb mijn krukas vandaag terug gekregen en hij ziet er echt perfect uit.
je ziet helemaal niets meer van die krassen.
ook hebben ze de randjes van de oliekanalen bijgewerkt.
hier zit dus af fabriek al het probleem bij de gt
krukas.
en het leukste is nog wel dat het me niets kost, maar
ik lever wel even een kratje freddy bij deze jongen af.
kun je altijd nog een keer weer om een gunst vragen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

mark 5t schreef:ik heb mijn krukas vandaag terug gekregen en hij ziet er echt perfect uit.
je ziet helemaal niets meer van die krassen.
ook hebben ze de randjes van de oliekanalen bijgewerkt.
hier zit dus af fabriek al het probleem bij de gt
krukas.
en het leukste is nog wel dat het me niets kost, maar
ik lever wel even een kratje freddy bij deze jongen af.
kun je altijd nog een keer weer om een gunst vragen.
geef hem Jupiler en die doet dat nog met meer plezier. 8) 8)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nee joh! Stella! :wink:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mark 5t schreef:ik heb mijn krukas vandaag terug gekregen en hij ziet er echt perfect uit.
je ziet helemaal niets meer van die krassen.
ook hebben ze de randjes van de oliekanalen bijgewerkt.
hier zit dus af fabriek al het probleem bij de gt
krukas.
en het leukste is nog wel dat het me niets kost, maar
ik lever wel even een kratje freddy bij deze jongen af.
kun je altijd nog een keer weer om een gunst vragen.
Ik denk in dat geval dat je je oliepomp ook echt niet hoeft te vervangen..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

inderdaad is gewoon o.k.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nu heb ik afgelopen week even een fax gestuurd naar
de renault dealer de groot hier in roden.
ik heb echt alles doorgegeven oa: kenteken,bouwjaar
chassisnr,motorplaatje,fase 1 enz.
ik vroeg om de bestelcode`s en bijbehorende prijzen van alle krukas,drijfstang,axiaallagers en keerringen
plus pakkingset.
antwoord terug was dat ze de oude lager nr`s moesten
hebben omdat er 3 verschillende soorten schijnen te zijn.
is dit wel juist? ik twijfel hier nogal aan omdat deze dealer totaal geen verstand van gt`s heeft.
heeft iemand misschien de bestelcodes en prijzen voor
mij?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
maurice
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 25 feb 2002 0:00
Locatie: Arnhem

He even een vraagje tussendoor, mijn krukas heeft een aardige speling.......Hoe ongezond is dit?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

maurice schreef:He even een vraagje tussendoor, mijn krukas heeft een aardige speling.......Hoe ongezond is dit?
Zo ongezond:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/DetailLagers06.jpg[/img][img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/DetailLagers07.jpg[/img]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

bestelcodes heb ik niet, wel van het Havam spul. Maar dat kan je zelf ook vinden.

Ik zou alleen NOOIT dat spul bij de dealer halen. De kwaliteit is daar echt niks beter hoor. Alleen de prijs is hoger.

Renault maakt echt zelf geen lagers hoor. Wordt gewoon uitbesteedt. Oftwel Renault-verpakking, Renault-prijs en .... merk.

Oja, volgens mij bestaat er maar 1 type standaard maat lager voor ALLE 1400 C-motoren.

Die andere waar 'jouw' dealer het over heeft zullen waarschijnlijk eerste en tweede overmaat zijn.
maurice
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 25 feb 2002 0:00
Locatie: Arnhem

jow matijs, bedankt daar kan ik wat mee, weet ik in ieder geval dat ik dit blok er toch maar niet in moet gaan hangen :evil: Maar even om helemaal zeker te zijn: Ik heb radiale speling en het voelt aan alsof het in de drijfstang-lagers zit. Hier moet ik dus echt niet mee gaan rijden...?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Als je 0,1 mm radiale speling hebt dan is het al goed hoorbaar en duurt het niet lang voordat het einde verhaal is :(
maurice
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 25 feb 2002 0:00
Locatie: Arnhem

ok, ik ben nu toch maar begonnen aan de revisie van mn oude blok, ik moet nu alleen even uit gaan zoeken hoe het met de voetpakking zit. Ik heb namelijk gehoord, dat je met verschillende hoogtes pakkingen moet werken (rood, groen, geel) en dat je daarmee moet zorgen dat je bussen op gelijke hoogte staan. Weet jij hier wat meer van?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

GTT blokken hebben aleen een o-ring als pakking.
De bussen hebben allemaal de juiste hoogte.
Bus er uit. schoonmaken, nieuwe o-ring er om (is net een zwart rond elastiekje) terug zetten klaar.
maurice
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 25 feb 2002 0:00
Locatie: Arnhem

Ik heb er inderdaad iets uitgehaald, dat ooit een zwart rond elastiekje zou kunnen zijn geweest, maar in het werkplaats-handboek praten ze over de eerder genoemde 3 soorten pakkingen????? Iemand hier (meer) ervaring mee, ik heb namelijk geen flauw idee.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Lees het nog eens goed. Er staat dat die ringen van diverse dikten alleen in 1100 en 1200 cc motoren worden gebruikt. Een 1400 heeft ze dus niet maar inderdaad die o-ring
maurice
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 25 feb 2002 0:00
Locatie: Arnhem

Hartelijk bedankt, kan ik dit weekend weer verder :)
Plaats reactie