{clio16V} ongeluk met een vrachtwagen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Mickael

:( :(

Gisteren avond in Dordrecht.

Op eem twee baans afslag naar links zat ik naast een vrachtwagen. Ik was ongeveer halverwege de vrachtwagen toen die maar besloot om de bacht af te snijden, helaas voor mij, want daar reed ik...

Ik kon het niet meer aanremmen en het was dus ook meteen bonk. Ik was tegen een van zijn achterwielen aan gereden.

Toen wou ie zonder te stoppen doorrijden, althans daar leek het voor mij op. Ik heb mij auto voor de vrachtwagen gezet zodat ie niet verder kon.

Toen draaide hij daar een parkeerplaats op. En kwam hij naar buiten, hij zei "heb ik je geraakt?". Dat leek mij nogal duidelijk. We hebben de papieren ingevult en daarna onze weg vervolgd.

Ik was bijna bij mijn moeder, dus besloot ik eerst daarnaar toe te gaan om daar de schade te bekijken. Er liep wel iets lichtjes aan.

Schade leek in het donker mee te vallen. Binnen scherm liep aan omdat ie los op wiel lag. Ben vanochtend naar een dealer gegaan om hun de schade te laten bepalen.

Schadebedrag +2000 euro. Bumper stuk, voorscherm, deur vol krassen en krassen op het achterscherm.

Ik baal dus als een stekker!!!!! :(
Floris
Contacteer:

K#T MAN! :(

Alsnog veel suc6 met de reparaties!
Serge1916V

In ieder geval heb je geluk dat je niks hebt want die lompe vrachtwagens zijn echt gevaarlijk.

Het is wel kl#te dat je auto beschadigd is maar ben maar blij dat je zelf niet onder zijn wielen terecht bent gekomen!!!

Die schade word wel gemaakt en dan is ie NOG mooier :wink:

Suc6

Grtzzz
Serge
Mickael

Serge1916V schreef:Die schade word wel gemaakt en dan is ie NOG mooier :wink:
Dat betwijfel ik het is een '91er. Waarschijnlijk Total loss :(
Troj

Kl*te voor je , ik weet hoe het is :( (zie [5GTT] SCHADE. Succes met de afwikkeling!!!
Life is too short to not enjoy :)
jeroen.k

Mickael schreef:
Serge1916V schreef:Die schade word wel gemaakt en dan is ie NOG mooier :wink:
Dat betwijfel ik het is een '91er. Waarschijnlijk Total loss :(
Mwaa, kan zijn dattie net niet totall is hoor. Het is toch een auto met een redelijk hoge waarde nog. Anders geld vangen en door een goede beun laten fixxen. Heeft mn pa ook gedaan met zn kadett...voorbumper, motorkap, kolamp, voorscherm en grille kapot, 1100 euro van de verzekering gekregen met behoud van de auto. Vervolgens schade laten maken voor 350 euro. :D

Hoop voor je dat jij er niet slechter van wordt (financieel dan, je auto wordt er bijna altijd slechter van)

Suc6 met de afwikkeling!
Mrtn
Car: R5GTT

Als eerst is het natuurlijk zwaar naatje dat je auto schade heeft, maar tikjes met een vrachtwagen kunnen ook heel anders aflopen, denk daar ook aan.

Was laatst op t.v. een heel stuk over de vrachtwagen(chauffeurs). Vaak zien zij je niet, en tevens merken ze bar weinig van een touché. niet raar eigenlijk met dat voortstuwende gewicht/massa.

I.i.g. succes met de reparatie, welke je waarschijnlijk zelf moet uitvoeren aangezien de leeftijd van de auto. Of uitgekeerde dagwaarde bij Renault brengen + de rest.

Maar schrikken is wel altijd als je zoiets meemaakt.......
Mrtn = Maarten
Robert dB.

Klote Mickael!

Zelf fixen met het verzekeringsgeld geen optie?!
Tom
Moderator
Car: MB

Balen zeg. Laten we hopen dat ie weer snel in oude staat terug is
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mickael

Robert dB. schreef:Klote Mickael!

Zelf fixen met het verzekeringsgeld geen optie?!
Tja hangt er vanaf hoeveel en of ik wat krijg.

Zijkant moet geheel gespoten worden dus dat maakt het meteen al super duur.

Heeft hier misschien iemand nog een Bumper??
Robert dB.

Mickael schreef:...Tja hangt er vanaf hoeveel en of ik wat krijg...
lijkt me toch dat je de schade vergoed krijgt? De vrachtwagen was tenslotte schuldig! Vervolgens is hetjouw keus of je de schade laat reparen (of het zelf fixt).

Bumper moet wel te regelen zijn lijkt mij, je hebt een veel voorkomende kleur. Plaats deze vraag anders in een apart topic.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Dat is klote voor je.

Bumpers in kleur of niet maakt niet uit. er moet nog veel meer gespoten worden dus dan kan dat er ook bij.

Succes met de afhandeling.

Gr. Frits
jpp_GTX

Vanochtend : 13 jarige fietser doodgereden door een afslaande vrachtwagen.

Tja nooit meer naast zo'n vrachtwagen gaan rijden in een bocht. Ik heb ook ooit bijna klem gezeten en sindsdien blijf ik erachter in een bocht (of voor de bocht snel er voorbij) Maar daar heb je nu niets meer aan. :(

IIG. succes met de afhandeling, probeer flink te vangen en goed, maar goedkoop laten maken. Misschien houd je dan nog wat centjes eraan over.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

klote voor je man :(
Peter @ Malta
Contacteer:

jpp_GTX schreef:Tja nooit meer naast zo'n vrachtwagen gaan rijden in een bocht. Ik heb ook ooit bijna klem gezeten en sindsdien blijf ik erachter in een bocht (of voor de bocht snel er voorbij) Maar daar heb je nu niets meer aan. :(
En vrachtwagens moeten vaak de bocht afsnijden omdat ze hem anders niet kunnen nemen. Maar goed, zonder de situatie te kennen valt daar geen zinnig woord over te zeggen natuurlijk.

- Peter
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Robert dB. schreef:lijkt me toch dat je de schade vergoed krijgt? De vrachtwagen was tenslotte schuldig!
Tja, dat dacht ik ook met mijn (snij)schade die ik afgelopen zomer had..
Ik werd gesneden door een auto met een supersize caravan in een bocht naar rechts. Ik ree op de rechterstrook van twee. De caravan op de linker..
Ik ben benieuwd of ik hier nog wat van hoor..

Mickael, succes met de afwikkeling, mooi balen en je hebt er allemaal niets aan..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Mickael

De vrachtwagen had de bocht niet hoeven af te snijden. Hij had alle ruimte om die bocht juist ruim te nemen. Maar helaas... hij gaf zelf ook toe hem erg kort te hebben genomen. Hij had me wel gezien, maar dacht dat past wel :( , niet dus.
[rsi]peerke

Da's flink balen.

Ondanks het feit dat de schuldige hier wel duidelijk is, word je van dit soort zaken financieel nooit beter itt wat men soms zegt.Bijkomende strop is vaak,dat de afwikkeling zo lang duurt.

Toch succes ermee!!
Anonymous

zeker flink balen man. Hij zal niet zo snel total los worden verklaart ze kijken ook naar het uiterlijk ,maar je schiet er niks mee op.
Anonymous

ai minder.

zorg dattie bij een garage staat die er wel handel inziet om hem te gaan repareren, spreek je met hem af dat hij de centen van de verzekering krijgt als hij de auto fixt. Hij babbelt dan ff met de schade expert en hij is niet total loss. Jou winst: je auto is weer goed en niet total loss, garage man winst: werk plus een tevreden klant.

zo heb ik het met mijn chrysler gedaan, werkte als een speer, de schade werd op de dagwaarde getaxeerd. ;-)
Silvermegane
Contacteer:

kut voor je man maar wees idd maar blij dat je zelf niks hebt !!
Mickael

Bedankt voor het medeleven, maar ik had toch echt liever een gebroken poot, dan een gebroken auto.

Ik had het voorscherm van mijn vriendin gekregen voor mijn verjaardag, nu dus nog geen half jaar verder kan ik weer een nieuwe bestellen :( En het was juist z'n enorm leuk van haar dat ze aan mijn auto dacht voor mijn verjaardag.
Mrtn
Car: R5GTT

:lol: :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer

Mrtn schreef::lol: :lol: :lol:
leedvermaak.. niet echt leuk voor de gene die het overkomt..

Ik vind het idd een geweldig iets dat je vriendin hem aan je hebt gegeven als cadeau..
Maus

Das niet zo mooi! Succes met de afhandeling.
Serge1916V schreef:In ieder geval heb je geluk dat je niks hebt want die lompe vrachtwagens zijn echt gevaarlijk.
Veel mensen hebben vaak geen benul hoe groot een vrachtwagen is (daarmee bedoel ik hoeveel ruimte je met een vrachtwagen nodig hebt om een bocht o.i.d. te maken) en ook hoe beperkt zicht je maar hebt als bestuurder zijnde (ook over je eigen zijde!!!).
Dat is veel gevaarlijker!
Floris
Contacteer:

Mickael schreef:
Ik had het voorscherm van mijn vriendin gekregen voor mijn verjaardag,
Waar vind je die vrouwen?? :)
Steven
Car: M536

Zo balen Mickael, het zit jou ook niet echt mee he :(

Ik heb zelf ook 1x bijna klem gezeten, dat ging echt maar op een haar na goed. Sindsdien blijf ik erachter rijden als zo'n gevaarte de bocht ingaat.
Het lijkt me trouwens ook geen pretje om zo'n ding te besturen.

Suc6 en duimen dattie niet totall is... heb je verder geen onderhuidse schade aan de wielophanging enzo? (dan gaat het helemaal vervelend worden :S )
Paskie

Ploegah schreef:ai minder.

zorg dattie bij een garage staat die er wel handel inziet om hem te gaan repareren, spreek je met hem af dat hij de centen van de verzekering krijgt als hij de auto fixt. Hij babbelt dan ff met de schade expert en hij is niet total loss. Jou winst: je auto is weer goed en niet total loss, garage man winst: werk plus een tevreden klant.

zo heb ik het met mijn chrysler gedaan, werkte als een speer, de schade werd op de dagwaarde getaxeerd. ;-)
Dit is nou klote man ,maar wat Ploegah zegt klopt wel degelijk , de dealer zet er het liefst nieuwe cq. originele(en dus duurdere)
onderdelen op.

Dus gewoon ff praten met de dealer (ik ben verliefd op mn wagentje ,verzorg m goed etc etc REKENINGEN bijvoegen is ook een goeie!!)
als de dealer moeilijk doet rij de auto dan maar lekker naar een Focwa schadebedrijfje ofzo (die zullen met man en macht de wagen toch nog proberen te repareren voordat ze zeggen dat t een totalloss is )

Ik kan t weten ... heb in precies dezelfde situatie gezeten ..... en gelukkig werd mn wagentje toch nog(clio16v uit 91) voor een bedrag van 2700 euro gemaakt :) :) .

hee succes ermee kzal duimen voor je

grtz Paskie
RickGT TURBO
Contacteer:

De tering. Klote man!!!!!!!!!!

Wel goed dat jij helemaal niks hebt! Das ook super belangrijk.

Sterkte met de afhandeling.
Mocht je zelf gaan maken en spuiten... dan heb je m'n nummer. M'n zwager is echt een goede spuiter....
Drive it like you stole it
Jasper16v

ik moet me schade ook nog fixen, maar dies stukken minder erg dan jouwe

hopen dat het allemaal goedkomt

is er nix krom ??

suc6
Robke
Car: Lexus IS250

Da's wel klote man, maar bekijk het van de zonnige kant, is je achterscherm wel weer roestvrij als het gamaakt wordt. :wink:
Mickael

@Rob het is de andere kant als waar de roest zit :(

Ik ben al bij een dealer geweest waar ik regelmatig kom. Hij zei dat ie zijn best ervoor ging doen, ik heb wel vertrouwen in hem.

Ik heb wel mazzel gehad achteraf, want de schade had vele malen groter kunnen zijn.

Er is niet krom in de ophanging, hij heeft het wiel niet geraakt.

@Rick verwacht binnenkort maar een telefoontje. :)

2700 euro vergoed gekregen?? Hmmm dan zou het bij ook wel moeten lukken. Heb vorig jaar motor en bak vervangen, misschien geeft dat toch wat extra waarde. Het geeft me iig weer wat hoop!
Patrick

om wat voor auto gaat het eigenlijk heb jij een gt turbo?
verder succes met de afhandeling gewenst :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

patrick kijk eens naar de naam van het topic a.u.b

verder zeg ik niets.

Gr. Frits
Patrick

Frits schreef:patrick kijk eens naar de naam van het topic a.u.b

verder zeg ik niets.