[Clio16V]Mistlampen willen niet meer aan.......

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Valstrik

He.. ik heb een clio 16v uit 92, nu het probleem is dat ik mijn mistlampen niet meer kan aan zetten, het begon allemaal met af en toe en nu niks meer. Nu ligt mijn vermoeden dat het aan de schakelaar binnen zit, aangezien ze het eerst nog wel eens wilde doen als ik driftig te keer ging met die knop...

Ik hoop dat iemand wat meer weet.... alvast bedankt...
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Is de zekering nog goed? of zit er geen aparte zekering voor in?
Cleaned Style
Projecttopic
Riël
Über-Spammer

Zou wel wat corrosie aan de stekkertjes van de lampen kunnen zijn. Zet ze es aan en dan bonk je es tegen de mistlampen zelf...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Stroker
Contacteer:

Het zou kunnen zijn dat er een zekering onder de motorkap ligt in plaats van in het zekeringenkastje. Dit was bij mij ook het geval. Gewoon "even" de kabel volgen en kijken of er een zekering tussenhangt. Succes.
Valstrik

Dat bonken heb ik al eens gedaan... maar dat hielp niet, denk echt dat het aan die knop binnen de auto zit. Hoe krijg je dat ding eigenlijk los ....?..
En zekering denk het ook niet zal zo wel ff kijken....
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Doet het dashbord lampje het nog wel als je de mistlampen aan zet?? Zo ja dan doet de schakelaar het nog goed. De mistlampen zijn geschakeld met een relais dus je moet in de zekeringen kast een relais horen klikken als je de mistlampen aan zet.

Anders kun je je rechter mistlamp er uit halen, dan de kabel volgen die er aan zit naar boven. dan zit er een stekker (die zit op een k*t plek waar je moeilijk bij kan) dan die stekker is in en uit elkaar halen.

groeten johan
Valstrik

Het lampie doet het nog wel dus ik vrees dan het ergste in ieder geval bedankt.....
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Als je je mistlampen er even uithaalt kun je met een multimeter zo even kijken over er ong. 12 volt op staat. Anders heb je onderweg dus een probleem, je zou even de verbinding kunnen controleren van de laatste kabelboom vanaf de lampen richting de auto zegmaar (die je loshaalt als je de bumper verwijderd).

[edit]
Je kunt ook even de stekkers van de mistlampen afhalen aan de achterkant :-)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ja ik had exact hetzelfde. Net als wat Bas zegt, ff opmeten. Nieuw stukje draad ertussen, en klaaro :)
Donleben
Contacteer:

Wat is het onderdeelnummer van het relais en wat moet ie kosten?
Plaats reactie