He.. ik heb een clio 16v uit 92, nu het probleem is dat ik mijn mistlampen niet meer kan aan zetten, het begon allemaal met af en toe en nu niks meer. Nu ligt mijn vermoeden dat het aan de schakelaar binnen zit, aangezien ze het eerst nog wel eens wilde doen als ik driftig te keer ging met die knop...
Ik hoop dat iemand wat meer weet.... alvast bedankt...
[Clio16V]Mistlampen willen niet meer aan.......
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Is de zekering nog goed? of zit er geen aparte zekering voor in?
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Zou wel wat corrosie aan de stekkertjes van de lampen kunnen zijn. Zet ze es aan en dan bonk je es tegen de mistlampen zelf...
Het zou kunnen zijn dat er een zekering onder de motorkap ligt in plaats van in het zekeringenkastje. Dit was bij mij ook het geval. Gewoon "even" de kabel volgen en kijken of er een zekering tussenhangt. Succes.
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Doet het dashbord lampje het nog wel als je de mistlampen aan zet?? Zo ja dan doet de schakelaar het nog goed. De mistlampen zijn geschakeld met een relais dus je moet in de zekeringen kast een relais horen klikken als je de mistlampen aan zet.
Anders kun je je rechter mistlamp er uit halen, dan de kabel volgen die er aan zit naar boven. dan zit er een stekker (die zit op een k*t plek waar je moeilijk bij kan) dan die stekker is in en uit elkaar halen.
groeten johan
Anders kun je je rechter mistlamp er uit halen, dan de kabel volgen die er aan zit naar boven. dan zit er een stekker (die zit op een k*t plek waar je moeilijk bij kan) dan die stekker is in en uit elkaar halen.
groeten johan
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Als je je mistlampen er even uithaalt kun je met een multimeter zo even kijken over er ong. 12 volt op staat. Anders heb je onderweg dus een probleem, je zou even de verbinding kunnen controleren van de laatste kabelboom vanaf de lampen richting de auto zegmaar (die je loshaalt als je de bumper verwijderd).
[edit]
Je kunt ook even de stekkers van de mistlampen afhalen aan de achterkant
[edit]
Je kunt ook even de stekkers van de mistlampen afhalen aan de achterkant

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Contacteer:
Ja ik had exact hetzelfde. Net als wat Bas zegt, ff opmeten. Nieuw stukje draad ertussen, en klaaro