[R5 GTT ph2] Slecht starten..

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Goof

Kan het alleen maar beamen; 1 op 10 ongeveer klopt wel. En dan rijdt ik met grotere sproeierbezetting :)

Mijn vorige carb. was mol; daar redde ik 1 op 6/7 wel mee :( gelukkig geen last meer van :)
Stefijn

Ik kan dat niet beamen, ik rijd altijd minimaal 525 kilometer - meestal meer - en dan moet ik maximaal 44 liter tanken. En nee, ik doe niet zuinig, op de snelweg rijd ik altijd 140 (mits warm) en vaak nog wel harder, en overal lekker gassen bij stoplichten en zo :) Als je meer verbruikt dan 1:10 is er iets niet in de haak lijtk me.
Mijn carburateur is niet aangepast btw
-Ray-
Contacteer:

ik heb ook eens 1:13,6 gehaald op ijmuiden - roermond vv.... ook best doorgejakkerd over de snelweg, maar gemiddeld rij ik ook iets van 1:11 in de stad en kleinere stukken. :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Car: MB

Tja, als ik 3/4 van een tank op de snelweg rijd dan haal ik de 500 km met gemak. Maar ik rijd persoonlijk denk ik 60% in de stad en dan haal ik meestal rond de 1op10
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Stefijn

Stadverkeer zal wel meer zijn idd, maar ik rij ook niet zoveel in de stad (fietsje :) )
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hmmms dat klinkt goed zeg
bij mijn gtx was het altijd 1 op 4 a 5
en bij continu trappen wilde hij wel eens echt zijn best gaan doen
1 op 2 a 3
:D :p
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

1/10 is normaal voor een gtt vind ik. ik ken mijn gtt`s niet anders dan dat ze zoveel verbuiken. en de 1 verbruikt ook minder als de ander. hangt echt puur van het rechtervoetje af.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

ow ik sta onder mijn broer zijn naam :D

Cat
Goof

Jaha, Stefijn, we weten dat jij afwijkt ;):D

Nu ja, iig rijdt jij het zuinigst van ons. Om nou meteen te zeggen dat er bij ons allemaal iets nie goed zit, weet ik niet hoor.
Abel
Über-Spammer

dat verschil moet terug te leiden zijn toch?

wie had een lamdasonde op zijn gtt gebouwd?
Sander
Contacteer:

Abel schreef:dat verschil moet terug te leiden zijn toch?

Ik, maar daar kun je dat niet aan zien hoor. Dan moet je een liniëren lambdasomde hebben en die is duurder dan je auto.
Een keer je CO laten afstelen dat kan al veel schelen.

S :D nder
Stefijn

Goof schreef:
Nu ja, iig rijdt jij het zuinigst van ons. Om nou meteen te zeggen dat er bij ons allemaal iets nie goed zit, weet ik niet hoor.
zo bedoelde ik dat nou ook niet, maar je moet toch wel eens zijn dat 1:9 toch al aan de erg onzuinige kant begint te komen? Tenminste, dat lijkt mij voor zon kleine motor (ook al heeft ie turbo), maar misschien klopt er niks van wat ik zeg, tis alleen op mijn auto gebaseerd
Riël
Über-Spammer

Sander schreef:
Abel schreef:dat verschil moet terug te leiden zijn toch?

Ik, maar daar kun je dat niet aan zien hoor. Dan moet je een liniëren lambdasomde hebben en die is duurder dan je auto.
Een keer je CO laten afstelen dat kan al veel schelen.

S :D nder
Als je toch prima compressie hebt, kan alleen te rijk mengsel voor xtra benzine zorgen (ja of dikke olie in de bak :) ) Spoilertje achterop scheelt denk ik ook wel, sowieso misschien es een idee om uit te zoeken wat er aan de aerodynamica verbeterd kan worden, zonder te grote ingrepen! Verlagen = 1. Wat simpele diffusertjes kan best schelen op de autoweg!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
catrinus

om direct maar een eind aan het verbruik verhaal te maken. Als je zo min mogelijk brandstof wil verstoken en veel kilometers rijden koop dan geen gt turbo. Koop dan een andere auto. Klaar, veel zullen het er wel niet mee eens zijn maar het is gewoon niet anders. Een gtt lust wel een slok en 1/10 voor een gtt is normaal. Kun je er niet tegen dat hij zoveel verbruikt koop dan een andere auto of bouw er een ander blok in.
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer

Tegenwoordig kunnen ze een gtt blokje echt wel zuiniger krijgen! Dit is natuurlijk ook gewoon 'tunen'.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Als je zuinig wilt rijden koop dan een suzuki alto!
Als je een GTT rijd weet je dat het geld kost.
groeten Tjabel.
marco

ik vindt het verbruik van een gt best meevallen hoor,ligt natuurlijk ook aan je rijstijl,kijk pendaal intrappen is gewoon veel verbruik,en als je gewoon een beetje normaal rijdt heb je ook een minimaal verbruik,voorbeeld,ik ben gister vanuit maastricht ff ergens in belgie geweest via eindhoven richting antwerpen,was op 130km dus ook nog terug 130km is 260km,ik had een volle tank,en bij thuiskomst was er net een streepje weg,dus nog drie kwart tank over,vindt ik dus netjes,en dan heb ik dus gewoon 120/130 gereden constant

greetz marco
Riël
Über-Spammer

Ik heb een tijdje een scorpio 2.9v6 aut. gehad. Dan weet je wat er benzine zuipt :) daar is de gtt nix bij (ja alleen die blauwe --> slecht afsluitende kleppen --> 1:5).

Het gaat ook niet echt erom of de gtt nou veel zuipt, maar toch om hem minder te kunnen laten zuipen? Dus misschien nog een tip als er iets veel verbruik is: mijn gtt stonk onder de oliedop wat naar benzine, een koprevisie zal het verbruik ook wel ten goede kunnen komen!
Abel
Über-Spammer

het is gewoon dat er vreselijk veel verschil in zit. in het benzienevrebruik wel te verstaan.

ben heeft er verschillende onstekingen in gehad en met die van een kammeraad heeft hij er zels een op 15 meegereden volgens hem.. dit is natuurlijk wel extreem zuinig.. maar ik wil gewoon weten waar dat verschil in kan zitten. als hij zuiniger kan is natuiurlijk wel mooi megenomen.
Anonymous

catrinus schreef:om direct maar een eind aan het verbruik verhaal te maken. Als je zo min mogelijk brandstof wil verstoken en veel kilometers rijden koop dan geen gt turbo. Koop dan een andere auto. Klaar, veel zullen het er wel niet mee eens zijn maar het is gewoon niet anders. Een gtt lust wel een slok en 1/10 voor een gtt is normaal. Kun je er niet tegen dat hij zoveel verbruikt koop dan een andere auto of bouw er een ander blok in.
Enige juiste antwoord op dit domme verhaal.
Abel
Über-Spammer

stephan schreef:
catrinus schreef:om direct maar een eind aan het verbruik verhaal te maken. Als je zo min mogelijk brandstof wil verstoken en veel kilometers rijden koop dan geen gt turbo. Koop dan een andere auto. Klaar, veel zullen het er wel niet mee eens zijn maar het is gewoon niet anders. Een gtt lust wel een slok en 1/10 voor een gtt is normaal. Kun je er niet tegen dat hij zoveel verbruikt koop dan een andere auto of bouw er een ander blok in.
hey je hoort me niet klagen.. als het goedkoper kan waarom dan niet???
Anonymous

Abel schreef:
stephan schreef:
hey je hoort me niet klagen.. als het goedkoper kan waarom dan niet???
Ik val jou toch ook niet specifiek aan.
Stefijn

stephan schreef:
1/10 is ook nog min of meer binnen de perken, maar als het zo gesteld wordt mag je dus ook niet klagen als je GTT bijvoorbeeld 1:8 loopt? Of 1:4 om het even zwart wit te stellen? Want dan moet je maar een andere auto kopen want een "GTT kost geld"? Waar ligt de grens dat je je wel mag afvragen of het verbruik niet wat beter kan en ben je als je dat doet ineens dom of zo? Beetje cru ...

Volgens fabrieksopgave verbruikt een GTT 7,3 l/100km gecombineerd, 1:13,5 dus! Oke, een auto met 150.000 km achter de kiezen zal niet meer zo efficient zijn, maar ik denk dat als je met een beetje normale manier van rijden onder de 1:10 komt dat het niet vreemd is als je je daarmee bezig gaat houden, want 35% (of meer) extra verbruik is niet niks.

Dat is imo GEEN dom verhaal! Dat geld wat je in je tank pleurt kun je ook gebruiken om andere dingen te verbeteren aan je auto of een nieuwe CD te kopen die je dan weer in je auto kunt beluisteren, ipv te luisteren naar het geklots van de draaikolk in je tank ;)
Robke
Car: Lexus IS250

Het verbruik van je wagen ligt toch ook voor een heel groot deel aan je rechtervoet.

Ik rijd bijvoorbeeld over het algemeen 1 op 10, als ik ga stampen 1 op 8,5 en als ik rustig rijd haal ik 1 op 13.

ALs je dat gaat vergelijken met m'n collega en z'n Sunny GTI-R die, als hij echt lomp aan het raggen is, nog maar net 60 km rijdt op een volle tank. Dat is dus ongeveer 1 op 1,5!!!! Als hij dan rustig rijdt, zou hij de 1 op9 wel moeten kunnen halen.
catrinus

[quote="Stefijn"]

1/10 is ook nog min of meer binnen de perken, maar als het zo gesteld wordt mag je dus ook niet klagen als je GTT bijvoorbeeld 1:8 loopt? Of 1:4 om het even zwart wit te stellen? Want dan moet je maar een andere auto kopen want een "GTT kost geld"? Waar ligt de grens dat je je wel mag afvragen of het verbruik niet wat beter kan en ben je als je dat doet ineens dom of zo? Beetje cru ...
[quote]

Heb ik gezegd dat je dan dom bent?? nou dacht het niet. En mijn gtt liep ook 1:8. Ik vond het geen probleem omdat ik toch al mijn benzine vergoed kreeg. Maar dit lag ook puur aan mijn rechtervoet. En 1:8 vind ik nog niet heel veel voor een gtt als je lekker doorrijd. Als het meer gaat verbruiken dan word het minder. En let op we hebben wel over auto`s van ongeveer 16 jaar oud. Dan moet je echt niet verwachten dat ze nog 1:13 lopen. Ja als alles gereviseerd is misschien. Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit echt gezeur om niets. 1:10 is mooi voor een gtt. Rij je 1:13 dan ben je goed bezig maar dan moet je niet gaan zeggen dat 1:10 veel is.
HotShot

catrinus schreef: En 1:8 vind ik nog niet heel veel voor een gtt als je lekker doorrijd.
Jij vindt een geblazen 1400cc die 1 op 8 rijdt niet zuipen? O.k. dat iemand die er voor kiest sportief te rijden in een sportieve auto wat minder moet zeuren over verbruik ben ik helemaal mee eens. MAar 1 op 8 voor een 1400 cc niet veel vinden gaat wel erg ver.
Neem nou mijn 2.5 liter turbo uit 1987. Die heeft een gemiddeld verbruik van 1 op 8 met uitschieters naar de 1 op 6. Vergelijk nou eens de 850kg, 120pk en 1400cc met mijn 1315kg, 220pk en 2500cc. Dan zou die R5 toch veel zuiniger moeten kunnen rijden!?

Toen ik mijn eerste R5 kocht (in 1997), reed deze 1 op 12. Voor de zekerheid heb ik de auto na laten kijken door een Renault garage die meteen even de carburateur afstelde. Het resultaat was een gem. verbruik van 1 op 8 :( . (de auto was volledig standaard)

Volgens mij moet een goed afgestelde carb. met een normale rijstijl zonder problemen de 1 op 10 halen.
Riël
Über-Spammer

Ach wat nou geen gtt kopen als je niet wil zuipen? Een beetje gti loopt al 1 op 10, ik was blij als mijn gtt die haalde. Veel, heel veel gtt's zuipen gewoon te veel. Ouderdom etc. Ik vind, als ik mijn rechtervoet niet kan beheersen, dat 1 op 6 á 1 op 7 echt max moet zijn, meer moet die prengel niet verstoken. Die blauwe deed leukweg 1 op 3 als 't ff kon, en dat vind ik voor een 1.4 met maar 115 pk net wat overdreven. 1 op 10 is met lekker doorraggen zeker haalbaar, alleen zullen een aantal dingen van je wagentje es onder de loep genomen moeten worden.
om direct maar een eind aan het verbruik verhaal te maken. Als je zo min mogelijk brandstof wil verstoken en veel kilometers rijden koop dan geen gt turbo

Natuurlijk is dit niet de conclusie van dit verhaal.
catrinus

Ja 1:8 vond ik meevallen maar ik heb express er niet neergezet hoe ik er toen in reed. Anders krijg ik nog meer stempels achter mijn naam. Maar laat ik zo zeggen dat ik lekker doorreed en dat ik altijd in een erg rappe tijd van huis naar boerakker reed. Ik kon wel zuiniger rijden maar zodra mijn motor warm was dan was het zuinige ook weg bij mij. Met deze gtt die ik nu heb rij ik met een niet volle tank 450 km met gemak. Maar persoonlijk vind ik dat je geen gtt moet gaan rijden als 1:10 al teveel is. Maar ja das mijn mening. Zullen wel niet veel mee eens zijn maar ja, zo denk ik er over.
clio_rally
Contacteer:

HotShot schreef:
catrinus schreef: En 1:8 vind ik nog niet heel veel voor een gtt als je lekker doorrijd.
Jij vindt een geblazen 1400cc die 1 op 8 rijdt niet zuipen? O.k. dat iemand die er voor kiest sportief te rijden in een sportieve auto wat minder moet zeuren over verbruik ben ik helemaal mee eens. MAar 1 op 8 voor een 1400 cc niet veel vinden gaat wel erg ver.
Neem nou mijn 2.5 liter turbo uit 1987. Die heeft een gemiddeld verbruik van 1 op 8 met uitschieters naar de 1 op 6. Vergelijk nou eens de 850kg, 120pk en 1400cc met mijn 1315kg, 220pk en 2500cc. Dan zou die R5 toch veel zuiniger moeten kunnen rijden!?

Toen ik mijn eerste R5 kocht (in 1997), reed deze 1 op 12. Voor de zekerheid heb ik de auto na laten kijken door een Renault garage die meteen even de carburateur afstelde. Het resultaat was een gem. verbruik van 1 op 8 :( . (de auto was volledig standaard)

Volgens mij moet een goed afgestelde carb. met een normale rijstijl zonder problemen de 1 op 10 halen.
Lijkt mij ook, in de integrale met 1200 kg rij ik op de snelweg 1 op 9 op zijn zuinigst. Ga je sporten, rij ik tussen de 1 op 5/6, lijkt me dat je in een gtt echt niet meer dan 1 op 8 moet rijden bij sportief gebruik, bij rustig rijden minstens 1 op 10...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Tom
Moderator

waar ging dit topic ook alweer over :p
Abel
Über-Spammer

Ik heb nu de verdeler en de verdelerkap vervangen door 2 nieuwe excemplaren bij brezan weg. ik was klaar voor een 14€. de oude kap en de rotor waren niet echt je van het het meer..

Bougies heb ik niet bekeken, maar het lag iedergeval niet aan de ontsteking dat de motor bij 5500+ toeren slecht gaat lopen.

ik heb er 3 verschillende ontstekingen in gehad en allemaal het zelfde..

heerlijk ff blazen over weggetjes.. alleen jammer dat er af en toe wat sneeuw lag.
Floris
Contacteer:

Stefijn schreef:
stephan schreef:
catrinus schreef:
Volgens fabrieksopgave verbruikt een GTT 7,3 l/100km gecombineerd, 1:13,5 dus! Oke, een auto met 150.000 km achter de kiezen zal niet meer zo efficient zijn, maar ik denk dat als je met een beetje normale manier van rijden onder de 1:10 komt dat het niet vreemd is als je je daarmee bezig gaat houden, want 35% (of meer) extra verbruik is niet niks.

Tja, maarja, bijna iedereen heeft wel de nodige aanpassingen gedaan aan zijn GTT, dus die cijfers zijn denk ik voor 80% van de eigenaren niet van toepassing :wink:
Tom
Moderator

zoveel extreem (motor) getunede GTTŽs rijden er nu ook weer niet rond hier. En als je op 0,9 a 1,0 bar zou zitten lijkt me niet dat het verbruik ineens 1:5 zal worden
Floris
Contacteer:

Abel schreef:Ik heb nu de verdeler en de verdelerkap vervangen door 2 nieuwe excemplaren bij brezan weg. ik was klaar voor een 14€. de oude kap en de rotor waren niet echt je van het het meer..

Bougies heb ik niet bekeken, maar het lag iedergeval niet aan de ontsteking dat de motor bij 5500+ toeren slecht gaat lopen.

ik heb er 3 verschillende ontstekingen in gehad en allemaal het zelfde..

heerlijk ff blazen over weggetjes.. alleen jammer dat er af en toe wat sneeuw lag.

Laat het een feit zijn dat je gem. om het half jaar je verdeler + kap + rotor moet vervangen, je rijdt inmiddels met een "nieuwe" ontsteking met oude verdelerkap etc... Slijt erg snel.

Kijk ook de bougiekabels eens na, zijn deze hard en "oud", vervangen door bijvoorbeeld silicone... minstens 8mm...

Suc6! :D
Tom
Moderator

om het half jaar !!!!!! is dat niet een beetje erg vaak
Plaats reactie