Mijn vorige carb. was mol; daar redde ik 1 op 6/7 wel mee

Ik, maar daar kun je dat niet aan zien hoor. Dan moet je een liniëren lambdasomde hebben en die is duurder dan je auto.Abel schreef:dat verschil moet terug te leiden zijn toch?
wie had een lamdasonde op zijn gtt gebouwd?
zo bedoelde ik dat nou ook niet, maar je moet toch wel eens zijn dat 1:9 toch al aan de erg onzuinige kant begint te komen? Tenminste, dat lijkt mij voor zon kleine motor (ook al heeft ie turbo), maar misschien klopt er niks van wat ik zeg, tis alleen op mijn auto gebaseerdGoof schreef:
Nu ja, iig rijdt jij het zuinigst van ons. Om nou meteen te zeggen dat er bij ons allemaal iets nie goed zit, weet ik niet hoor.
Als je toch prima compressie hebt, kan alleen te rijk mengsel voor xtra benzine zorgen (ja of dikke olie in de bakSander schreef:Ik, maar daar kun je dat niet aan zien hoor. Dan moet je een liniëren lambdasomde hebben en die is duurder dan je auto.Abel schreef:dat verschil moet terug te leiden zijn toch?
wie had een lamdasonde op zijn gtt gebouwd?
Een keer je CO laten afstelen dat kan al veel schelen.
Snder
Enige juiste antwoord op dit domme verhaal.catrinus schreef:om direct maar een eind aan het verbruik verhaal te maken. Als je zo min mogelijk brandstof wil verstoken en veel kilometers rijden koop dan geen gt turbo. Koop dan een andere auto. Klaar, veel zullen het er wel niet mee eens zijn maar het is gewoon niet anders. Een gtt lust wel een slok en 1/10 voor een gtt is normaal. Kun je er niet tegen dat hij zoveel verbruikt koop dan een andere auto of bouw er een ander blok in.
hey je hoort me niet klagen.. als het goedkoper kan waarom dan niet???stephan schreef:Enige juiste antwoord op dit domme verhaal.catrinus schreef:om direct maar een eind aan het verbruik verhaal te maken. Als je zo min mogelijk brandstof wil verstoken en veel kilometers rijden koop dan geen gt turbo. Koop dan een andere auto. Klaar, veel zullen het er wel niet mee eens zijn maar het is gewoon niet anders. Een gtt lust wel een slok en 1/10 voor een gtt is normaal. Kun je er niet tegen dat hij zoveel verbruikt koop dan een andere auto of bouw er een ander blok in.
Ik val jou toch ook niet specifiek aan.Abel schreef:hey je hoort me niet klagen.. als het goedkoper kan waarom dan niet???stephan schreef:Enige juiste antwoord op dit domme verhaal.catrinus schreef:om direct maar een eind aan het verbruik verhaal te maken. Als je zo min mogelijk brandstof wil verstoken en veel kilometers rijden koop dan geen gt turbo. Koop dan een andere auto. Klaar, veel zullen het er wel niet mee eens zijn maar het is gewoon niet anders. Een gtt lust wel een slok en 1/10 voor een gtt is normaal. Kun je er niet tegen dat hij zoveel verbruikt koop dan een andere auto of bouw er een ander blok in.
1/10 is ook nog min of meer binnen de perken, maar als het zo gesteld wordt mag je dus ook niet klagen als je GTT bijvoorbeeld 1:8 loopt? Of 1:4 om het even zwart wit te stellen? Want dan moet je maar een andere auto kopen want een "GTT kost geld"? Waar ligt de grens dat je je wel mag afvragen of het verbruik niet wat beter kan en ben je als je dat doet ineens dom of zo? Beetje cru ...stephan schreef:Enige juiste antwoord op dit domme verhaal.catrinus schreef:om direct maar een eind aan het verbruik verhaal te maken. Als je zo min mogelijk brandstof wil verstoken en veel kilometers rijden koop dan geen gt turbo. Koop dan een andere auto. Klaar, veel zullen het er wel niet mee eens zijn maar het is gewoon niet anders. Een gtt lust wel een slok en 1/10 voor een gtt is normaal. Kun je er niet tegen dat hij zoveel verbruikt koop dan een andere auto of bouw er een ander blok in.
Jij vindt een geblazen 1400cc die 1 op 8 rijdt niet zuipen? O.k. dat iemand die er voor kiest sportief te rijden in een sportieve auto wat minder moet zeuren over verbruik ben ik helemaal mee eens. MAar 1 op 8 voor een 1400 cc niet veel vinden gaat wel erg ver.catrinus schreef: En 1:8 vind ik nog niet heel veel voor een gtt als je lekker doorrijd.
om direct maar een eind aan het verbruik verhaal te maken. Als je zo min mogelijk brandstof wil verstoken en veel kilometers rijden koop dan geen gt turbo
Lijkt mij ook, in de integrale met 1200 kg rij ik op de snelweg 1 op 9 op zijn zuinigst. Ga je sporten, rij ik tussen de 1 op 5/6, lijkt me dat je in een gtt echt niet meer dan 1 op 8 moet rijden bij sportief gebruik, bij rustig rijden minstens 1 op 10...HotShot schreef:Jij vindt een geblazen 1400cc die 1 op 8 rijdt niet zuipen? O.k. dat iemand die er voor kiest sportief te rijden in een sportieve auto wat minder moet zeuren over verbruik ben ik helemaal mee eens. MAar 1 op 8 voor een 1400 cc niet veel vinden gaat wel erg ver.catrinus schreef: En 1:8 vind ik nog niet heel veel voor een gtt als je lekker doorrijd.
Neem nou mijn 2.5 liter turbo uit 1987. Die heeft een gemiddeld verbruik van 1 op 8 met uitschieters naar de 1 op 6. Vergelijk nou eens de 850kg, 120pk en 1400cc met mijn 1315kg, 220pk en 2500cc. Dan zou die R5 toch veel zuiniger moeten kunnen rijden!?
Toen ik mijn eerste R5 kocht (in 1997), reed deze 1 op 12. Voor de zekerheid heb ik de auto na laten kijken door een Renault garage die meteen even de carburateur afstelde. Het resultaat was een gem. verbruik van 1 op 8. (de auto was volledig standaard)
Volgens mij moet een goed afgestelde carb. met een normale rijstijl zonder problemen de 1 op 10 halen.
Stefijn schreef:stephan schreef:catrinus schreef:
Volgens fabrieksopgave verbruikt een GTT 7,3 l/100km gecombineerd, 1:13,5 dus! Oke, een auto met 150.000 km achter de kiezen zal niet meer zo efficient zijn, maar ik denk dat als je met een beetje normale manier van rijden onder de 1:10 komt dat het niet vreemd is als je je daarmee bezig gaat houden, want 35% (of meer) extra verbruik is niet niks.
Abel schreef:Ik heb nu de verdeler en de verdelerkap vervangen door 2 nieuwe excemplaren bij brezan weg. ik was klaar voor een 14€. de oude kap en de rotor waren niet echt je van het het meer..
Bougies heb ik niet bekeken, maar het lag iedergeval niet aan de ontsteking dat de motor bij 5500+ toeren slecht gaat lopen.
ik heb er 3 verschillende ontstekingen in gehad en allemaal het zelfde..
heerlijk ff blazen over weggetjes.. alleen jammer dat er af en toe wat sneeuw lag.