[R5GTT]olieleidingen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Vannacht was het weer raak met mijn gtt , ik reed over de autoweg en opeens hield mijn autotje ff in in de binnenspiegel kijken en veel rook heel veel :evil: :evil: kut klote weet ik veel wat ik nog meer heb gevloekt. Het resultaat is dat mijn olieleiding van de toevoer van de turbo is gesprongen en hopelijk is mijn turbo nog heel of heeft tie niet teveel geleden. De hele moter en de mik mak eromheen zit onder de olie :( had de moter net helemaal schoon.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze olie slang waar krijg je dat ding of kan iemand deze slangen zelf persen. Weet iemand toevallig hoe duur z'n slang is als tie bij renault verkrijgbaar is.
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Kom op mensen heeft niemand deze slang ooit moeten vervangen , ik ben toch niet de eerste zeker.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij improve kun je geloof ik van die stalen gevlochten leidingen krijgen.
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Is toch slangetje vanaf de drukmeter; stelt toch niets voor; is harstikke klein slangetje!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja maar daar zitten van die kut koppelstukken op geloof ik... heeft marco daar niet es ruzie mee gehad?? :) Vraag hem es, en informeer idd maar eens bij improve.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En w8 es, ik ga hier eens kijken... hangen heel wat slangen aan mijn motor...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Is het geen koperen leiding dan?? die ken je namelijk aan de meter kopen, laten buigen en koppelstukjes op laten zetten. vastdraaien en klaar :wink:
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nounou hebben gekeken, koelvloeistof = een en al olie, dus koppakking is naar de haaien. 2 opvallende dingen die ik en ruud ff niet zo 1 2 3 kunnen beantwoorden: 1 Bij toerental omhoog trekt de dikke koelvloeistofslang bovenaan de radiateur zich vacuum. 2 Alles zit onder de olie, waar komt dit dan vandaan? Nu lekt er zo te zien nix meer.

Iemand ervaringen? De olieleiding is het i.e.g. niet. Ik d8 aan een verstopping in het koelsysteem? Of is dit onzin?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

ff een oud topic omhoog,
ik was vanmiddag bezig de olie toevoerleiding naar de turbo los te maken , maar dat gaat niet zo makkelijk als ik had verwacht. Ik krijg namelijk die leiding niet los die op de turbo zit, die wartel.Iemand een tip om die los te krijgen, is trouwens een vreemde maat, een 13-er steek lijkt net iets te groot te zijn en een 12-er is te klein :(
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Beetje inspuiten met wd-40 en ff in laten trekken. Als je geen sleutel hebt die past misschien met een kleine bahco proberen. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je moet hier een goeie steek 13 voor hebben, ik ken het probleem wat dat busje wil wel eens verbuigen waardoor je opeen aan 2 kanten 12 hebt en dan andere kanten 13-14.

Ik geloof dat ik de onderkant van de leiding, die dus bij de de dukmeter aan de voorkant vastzit heb losgemaakt en daar ook aan gedraaid samen met een goeie steeksleutel (maat 13 dus) toen kwam ie wel los.
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

heey,
dat is wel een goeie ja,
onder los maken en dan aan de leiding beginnen te draaien, onderste bout is al los, alles ligt nu in de kruip olie. helaas zijn van die wartel de hoekjes van dat moertje al een beetje rond...maja probeer het over een dag of 2 nog eens...
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Los,
mede dankzij het voorzichtig tikken met een klein beiteltje op de wartel.
de andere leiding zit er weerop en gelukkig doen de oliepeil/druk meter het ook... :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ja waren die nog goed?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Patrick L. schreef:helaas zijn van die wartel de hoekjes van dat moertje al een beetje rond...
Dat moet je ook doen met zo'n "afgezaagde ringsleutel".
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Hmmm, de toevoerleiding erafgeknapt? Ik zou de turbocompressor maar goed inspecteren! Hoeveel turbodruk draaide je toen de leiding erafknapte? Heb je de motor meteen uitgeschakeld?
Emiel5
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:02
Locatie: Breda

Ik heb laatst de toevoer leiding van de olie naar de turbo ook vervangen.
Je wilt niet weten in wat voor een staat die was, nog geluk gehad dat ie het nog zolang heeft uitgehouden.
Deze slangen worden gewoon erg rot naar een tijd.
Zou dus goed kunnen dat het een keer mis gaat....
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Bij mij was ie niet eraf geknapt, ik heb em uit voorzorg vervangen omdat ik een heel klein lekje had opeen van de aansluitingen van die slang, heb nu een goeie gebruikte erop gezet, nieuwe was me te prijzig.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie heeft er een betel nr van een originele olieafvoerslang en buis vanaf de turbo naar het carter?
mag natuurlijk ook een samco of uprated zijn.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

50 01 007 440 leiding

50 01 007 435 onbekend??? (volgens mij de metalen buis)

50 01 007 441 leiding

bestaat dus uit 3 delen dat olieafvoersysteem van een gt
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

yeps, slang, buis, slang (Y)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Jep. 1 lange slang van de turbo naar dat buisje. en een kort slangetje van het buisje naar de carterpan :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

toch moooi he die dialogys alleen moet je er wel mee om kunnen gaan :D
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

mark 5t schreef:50 01 007 440 leiding

50 01 007 435 onbekend??? (volgens mij de metalen buis)

50 01 007 441 leiding

bestaat dus uit 3 delen dat olieafvoersysteem van een gt
ik heb 6001007440 is een rubber slang vanaf turbo naar een metalen leiding, prijs in 1998 iets van 20 euro

metalen leiding en slang carter slijten eigenlijk nooit.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:50 01 007 440 leiding

50 01 007 435 onbekend??? (volgens mij de metalen buis)

50 01 007 441 leiding

bestaat dus uit 3 delen dat olieafvoersysteem van een gt
en quanta kosta :D (schrikmodus)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

handig, allemaal tegelijk posten :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is 20 jaar oud en ziet er niet meer uit en word race blok dus gewoon nieuw pierre!!!!!
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Om ff terug te vallen op die jaar oude discussie van de vorige pagina; een 12 past idd niet, en een 13 ook niet. Voor zover ik weet komen al die staal gevlochten toevoerleidingen uit de UK, dus zijn het ook engelse maten...
Het gaat dan ook om een 9/16 steek wat je nodig hebt....
Misschien dat iemand hier nog wat aan heeft? ik had toevallig een volledige engelse sleutelset liggen :p , toch beter dan mn mooie nieuwe leiding verkloten (S)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Houd even rekening dat de retourleiding naar de carterpan in 2 diameters is geleverd.
Fase 1 is nauwe diameter (15mm doorgang)
Fase 2 is een grotere diameter (20mm doorgang)

Ik heb destijds het laatste bochtje van de retour proberen te bestellen in de grote diameter, maar ik kreeg tot 2x toe de fase1 geleverd.
Kep nu wel 1 bochtje van 15mm liggen trouwens.
Plaats reactie