Als ik met mijn Clio RS rij en de motor maakt ongeveer 3000 toeren en ik ga dan gas geven dan gaat vanaf 4000 toeren het toertal plotseling sneller omhoog (duidelijk hoorbaar en te zien op toerenteller)en vanaf de 5500 toeren hoor je het weer terug zakken en de toerenteller loopt terug terwijl ik nog steeds gas blijf geven. Iemand misschien enig idee wat het zou kunnen zijn? Dacht zelf iets met koppeling maar als ik met de handrem erop weg wil rijden dan trekt hij hem door de handrem heen dus de koppeling zou goed moeten zijn.
Groeten, Jeroen
[ClioRS]problemen met toerental
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
of je handrem is ook knudde 

if it isn't possible it is not impossible
Zou best de koppeling kunnen zijn. Ga es stilstaan, zet hem in de 5, geef vol gas met de koppeling in en laat dan los. Hij zou moeten afslaan.
duidelijk gevalletje koppeling.
Voor die afsla testjes moet je koppeling wel erg versleten zijn, danwel moet je je motor echt fors op z'n flikker geven. Anders slaat ie zowiezo wel af, versleten of niet.
Voor die afsla testjes moet je koppeling wel erg versleten zijn, danwel moet je je motor echt fors op z'n flikker geven. Anders slaat ie zowiezo wel af, versleten of niet.
rev it like a rental
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
onzin ik heb pas me koppeling vervangen (origineel) en als ik in zijn 3 vol gas geef 8000 toeren wel getuned motorblok misschien dat dat ook uitmaakt en ik laat dan de koppeling los in een keer gaat het lekker stinken als je begrijpt wat ik bedoel
if it isn't possible it is not impossible
Menno schreef:moet je je motor echt fors op z'n flikker geven.
duzzzzcliomaniac schreef:als ik in zijn 3 vol gas geef 8000 toeren wel getuned motorblok misschien dat dat ook uitmaakt en ik laat dan de koppeling los in een keer gaat het lekker stinken als je begrijpt wat ik bedoel

rev it like a rental
Dan moet je hem gaan tinen.
Denk dat ie tunen bedoelt ( u en i zitten naast elkaar op toetsenbord). (omdat ie teveel vermogen zou hebben, dus zwaarder kopp., lijkt me alleen dat de standaard kopp. toch afdoende moet zijn).Abel schreef:en wat is dat???Riël schreef:Dan moet je hem gaan tinen.
6800 km???? Ik zou dan eens goed naar laten kijken, koppeling moet bij normaal gebruik minstens 150.000 km meegaan.Jeroen RS schreef:Ok dan zal ik dat nog eens proberen! Zou niet best zijn als hij versleten is want er staat pas 6800km op de teller
Garantie??? CLAIMEN ! ! !
als ie eenmaal slipt, gaat ie erg hard achteruit.Jeroen RS schreef:Volgende week gaat de garage er naar kijken. Hij doet het nu trouwens ook bij andere toerentallen. ff flink gas geven en hij slipt door.
rev it like a rental
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Ik doe wel sprintjes ja maar dat kan natuurlijk nooit al na 6800km een koppeling kosten! Heb met mijn vorige auto's nooit een plaat hoeven te laten vervangen dus aan rijstijl zou het niet moeten liggen.
Valt de koppeling onder garantie? Volgens mij alleen wanneer er een fabrikage- of produktiefoutje aangetoond kan worden, anders niet (toch?).Willem S schreef: 6800 km???? Ik zou dan eens goed naar laten kijken, koppeling moet bij normaal gebruik minstens 150.000 km meegaan.
Garantie??? CLAIMEN ! ! !
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
ben net gebeld door garage en het is de koppeling. De reden dat hij zo snel versleten is komt doordat de motor sterker is dan hoort! Een Clio Sport heeft een normaal een max koppel van 200 Nm terwijl er bij mij 220 Nm gemeten wordt!!
De monteur vroeg zich af hoe ik dat voor elkaar heb gekregen en legde de link met RTC omdat er stickers op mijn auto zitten!! Er is absoluut niets aan veranderd (nog niet). Het verbaasde hem dat het verschil met andere Sports zo groot is!

-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
da's pas waar voor je euro!!!!
Behoorlijk stom dat Renault dan geen koppeling gebruikt die meer dan 220 NM kan hebben.
Kan het misschien dattie verkeerd gemonteerd is?
Kan het misschien dattie verkeerd gemonteerd is?
Lijkt mij ook heel wat logischer.
hij gaat misschien iets eerder kapot maar dat duurt dan misschien 120K ipv 150K
hij gaat misschien iets eerder kapot maar dat duurt dan misschien 120K ipv 150K