[ClioRS]problemen met toerental

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jeroen RS
Contacteer:

Als ik met mijn Clio RS rij en de motor maakt ongeveer 3000 toeren en ik ga dan gas geven dan gaat vanaf 4000 toeren het toertal plotseling sneller omhoog (duidelijk hoorbaar en te zien op toerenteller)en vanaf de 5500 toeren hoor je het weer terug zakken en de toerenteller loopt terug terwijl ik nog steeds gas blijf geven. Iemand misschien enig idee wat het zou kunnen zijn? Dacht zelf iets met koppeling maar als ik met de handrem erop weg wil rijden dan trekt hij hem door de handrem heen dus de koppeling zou goed moeten zijn.

Groeten, Jeroen
cliomaniac

of je handrem is ook knudde :)
if it isn't possible it is not impossible
Jeroen RS
Contacteer:

:) zou kunnen of te veel vermogen natuurlijk!
Riël
Über-Spammer

Zou best de koppeling kunnen zijn. Ga es stilstaan, zet hem in de 5, geef vol gas met de koppeling in en laat dan los. Hij zou moeten afslaan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Car: M536

Of je probeert in z'n 3 weg te rijden, dan hoort ie af te slaan geloof ik.
Menno

duidelijk gevalletje koppeling.

Voor die afsla testjes moet je koppeling wel erg versleten zijn, danwel moet je je motor echt fors op z'n flikker geven. Anders slaat ie zowiezo wel af, versleten of niet.
rev it like a rental
Steven
Car: M536

Jah zo'n idee had ik ookal, als je heel veel moeite doet kun je wel in z'n 3 wegrijden.
cliomaniac

onzin ik heb pas me koppeling vervangen (origineel) en als ik in zijn 3 vol gas geef 8000 toeren wel getuned motorblok misschien dat dat ook uitmaakt en ik laat dan de koppeling los in een keer gaat het lekker stinken als je begrijpt wat ik bedoel
if it isn't possible it is not impossible
Jeroen RS
Contacteer:

Ok dan zal ik dat nog eens proberen! Zou niet best zijn als hij versleten is want er staat pas 6800km op de teller
Menno

Menno schreef:moet je je motor echt fors op z'n flikker geven.
cliomaniac schreef:als ik in zijn 3 vol gas geef 8000 toeren wel getuned motorblok misschien dat dat ook uitmaakt en ik laat dan de koppeling los in een keer gaat het lekker stinken als je begrijpt wat ik bedoel
duzzzz :D
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Dan moet je hem gaan tinen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer

Riël schreef:Dan moet je hem gaan tinen.
en wat is dat???
jeroen.k

Abel schreef:
Riël schreef:Dan moet je hem gaan tinen.
en wat is dat???
Denk dat ie tunen bedoelt ( u en i zitten naast elkaar op toetsenbord). (omdat ie teveel vermogen zou hebben, dus zwaarder kopp., lijkt me alleen dat de standaard kopp. toch afdoende moet zijn).
Jeroen RS
Contacteer:

Volgende week gaat de garage er naar kijken. Hij doet het nu trouwens ook bij andere toerentallen. ff flink gas geven en hij slipt door.
Anonymous

Jeroen RS schreef:Ok dan zal ik dat nog eens proberen! Zou niet best zijn als hij versleten is want er staat pas 6800km op de teller
6800 km???? Ik zou dan eens goed naar laten kijken, koppeling moet bij normaal gebruik minstens 150.000 km meegaan.

Garantie??? CLAIMEN ! ! !
Menno

Jeroen RS schreef:Volgende week gaat de garage er naar kijken. Hij doet het nu trouwens ook bij andere toerentallen. ff flink gas geven en hij slipt door.
als ie eenmaal slipt, gaat ie erg hard achteruit.
rev it like a rental
Derby

Is zeker de koppeling. Vanaf 4000 omw begint 16klp echt te werken. de koppeling is gedimensioneerd voor 1.5 keer het vermogen. En als je veel sprintjes doet gaat het hard.

Derby
Jeroen RS
Contacteer:

Ik doe wel sprintjes ja maar dat kan natuurlijk nooit al na 6800km een koppeling kosten! Heb met mijn vorige auto's nooit een plaat hoeven te laten vervangen dus aan rijstijl zou het niet moeten liggen.
Maus

Willem S schreef: 6800 km???? Ik zou dan eens goed naar laten kijken, koppeling moet bij normaal gebruik minstens 150.000 km meegaan.

Garantie??? CLAIMEN ! ! !
Valt de koppeling onder garantie? Volgens mij alleen wanneer er een fabrikage- of produktiefoutje aangetoond kan worden, anders niet (toch?).
Jeroen RS
Contacteer:

maar dat moet dit toch wel zijn?? na 6800km kan een koppeling nooit versleten zijn!
Jeroen RS
Contacteer:

en ik heb ook nog een onderhouds en garantiecontract dus kost het me toch geen geld
Jeroen RS
Contacteer:

ben net gebeld door garage en het is de koppeling. De reden dat hij zo snel versleten is komt doordat de motor sterker is dan hoort! Een Clio Sport heeft een normaal een max koppel van 200 Nm terwijl er bij mij 220 Nm gemeten wordt!! :D De monteur vroeg zich af hoe ik dat voor elkaar heb gekregen en legde de link met RTC omdat er stickers op mijn auto zitten!! Er is absoluut niets aan veranderd (nog niet). Het verbaasde hem dat het verschil met andere Sports zo groot is!
[rsi]peerke

da's pas waar voor je euro!!!!
RO 16v

Geen een Rs heeft precies 200 n/m koppel, de monteurs van Kroon motorsport zeggen dat de meeste tussen de 210- en 220 n/m zitten vooral de laatste versies.
Anonymous

Behoorlijk stom dat Renault dan geen koppeling gebruikt die meer dan 220 NM kan hebben.

Kan het misschien dattie verkeerd gemonteerd is?
Anonymous

Lijkt mij ook heel wat logischer.

hij gaat misschien iets eerder kapot maar dat duurt dan misschien 120K ipv 150K
Jeroen RS
Contacteer:

als ze hem gaan vervangen dan zien ze dat! het wordt pas in het nieuwe jaar want ze hadden er geen op voorraad. dus nog ff afwachten.
Plaats reactie