Mixed Emotions...........[R25 V6 turbo]

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik had dus toen ik terug kwam van Zandvoort mijn versnellingsbak van mn 25 in de soep gereden.
Tijd dus voor een revisie of een goede sloop bak.

Nou stond er in de Vondst een R25 V6 turbo te koop:
zilvermettalic, 1988, airco, radio renault, trekhaak, 4 nieuwe Vredesteins, 190.000 km

Tegen ELK aannemelijk bod.

Ik gebeld, was een autobedrijf, ik zeg wat had je voor prijs in gedachten?
Weetniet, TEAB........

Ikke kijken gisteren:
Van binnen en van buiten in ZEER goede staat, en inderdaad alle opties behalve leer.
En gewoon helemaal geen roest, keiharde kokers....origineel audiosysteem met mega grote display, stuurbediening, 6 of 8? speakers (toendertijd de BESTE audio installatie die er was voor in de auto :p ), koplampsproeiers, enzovoorts........

Vandaag kerel gebeld, afgesproken.
Auto op de brug gezien: geen DRUPPEL olie te bespeuren. Proefrit gaan maken:
-koppeling slipte
- turbo gaf haast geen druk, auto kwam dus niet vooruit zoals het hoort. Turbo was overleden.

Op een gegeven moment de snelweg af, weer terug richting garage, ik kijk in mn spiegels:

ROOKGORDIJNTJE!!!!!

Ai.
Alle olie kwam er natuurlijk via de turbo uit.
Op een gegeven moment zegt de spraakwaterval:
OIL PRESSURE IS DROPPING, STOP THE CAR IMMEDIATELY!

Ik zeg tegen die kerel: Zal ik maar stoppen?
Hij zegt: ach, rij maar door......
Kom na nog 2 dezelfde waarschuwingen aan bij de garage, parkeer de auto en hij slaat af.

Daarna nog proberen te starten, maar gooide m niet meer rond.....
Motor zat vast........... :( :)

Ik had een beetje mixed emotions dus, want:
-Als er haast niet mee gereden was en er een nieuwe turbo op was gezet, was dat ding tip top fris geweest en was die motor niet in de soep gelopen. Ik had m dan kunnen kopen voor ongeveer 350 a 400 euro.
-Doordat die motor vast liep kon ik m natuurlijk voor een prikkie meenemen.

Ik zeg dus: ik heb nog wel interesse: wat moet ie kosten?
hij zegt 450
ikke: ja dag, zo geef ik er 75 voor
hij weer: bij mn sloper krijg ik er al 100 voor, alleen al voor die 4 nieuwe banden!
Ikke: nou dan geef ik dat er ook voor.
hij weer: 250!
Ikke: Voor de helft daarvan neem ik m mee, ben jij dr vanaf, en beur je maar als je sloper m koopt.
Hij probeerde nog: Verschil delen?

NEE!

Okee dan, je mag m meenemen voor 125!



Dus, nu heb ik een ZEER goede versnellingsbak van een 25 V6 turbo, met nog een hele auto eromheen!


Plan nu is dus:
Motor van mn zwarte 87 wil ik in mn nieuwe aanwinst leggen, want:
-luxer
-jonger
-mooier
-beter


Vervolgens hou ik natuurlijk nog een HELE HOOP reserve onderdelen over. :) :D
Dan heb ik nog het idee opgevat met een krukas van een gewone v6 (2849 cc ipv 2458cc in een turbo) in dat kapotte blok te plaatsen en zo een turbo blok van 2458 cc/182 pk plusminus 400 cc EXTRA slagvolume te geven, en zo een pktje of 30 te winnen.

Ik weet nl op de sloop nog een gewoon v6 blok te staan, wat heel weinig gelopen heeft, voor 200 a 250 euro.
En ik denk dat bij mn nieuwe aanwinst gewoon 1 of meerdere drijfstanglagers zijn vastgelopen, zodat er alleen een nieuwe krukas en nieuwe drijfstangen in moeten.


Goed, jullie zijn weer op de hoogte. Bij nieuws horen jullie het! :)

groeten, Reinier
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

Kijk, dat zijn de mooie momenten en deals van renault rijden... :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, ik koop onderdelen graag GROOT in......... :wink:

En ik heb weer een goede daad verricht:
Een Renault turbo van de sloop geredt!


En JA, jullie mogen mij best dankbaar zijn daarvoor! :wink:
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Hé Reinier,

Weer actief dus :D
Is de 5 er helemaal uit?
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

wel een fase 1 ???? of zon fase 2 , ik zou de fase 1 houden want die zijn een stuk zeldzamer!!!
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

hehe, mooi stukje onderhandelen :) wat een geld! :D
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Coole story. Succes met klussen. Ben wel benieuwd naar dat 2.9 V6 Turbo blok dat je gaat maken >-) Past dat in een GT Turbo? :lol: 8)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Matijs schreef:Coole story. Succes met klussen. Ben wel benieuwd naar dat 2.9 V6 Turbo blok dat je gaat maken >-) Past dat in een GT Turbo? :lol: 8)
Vast wel, maar dan achterin :lol:
Mrtn = Maarten
Anonymous

das een geluk bij een ongeluk,dit is onderhandelen,top 8)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

gaaf man :p 8)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Suc6 maar weer! :)
Maar dat blokje van je 5, dat komt toch ook nog wel goed of nie? :wink:

S :D nder
Nielske
Berichten: 431
Lid geworden op: di 24 sep 2002 18:44
Locatie: Deurne (NL)

whahahaha..... echt super joh
Toch nog ergens goed voor dat je versnellingsbak het begaf op vrijdag de 13e :wink:
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

goed bezig chef :)
Immer wieder die verdammte Holländer
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Hè? Goede deal? Was toch betere deal geweest als de motor heel gebleven was? Wel meer betalen, maar ook een goed blok! :D Maar ja, dat denk ik dan weer. Verder wel mooi veel onderdelen voor weinig idd! :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, ik had het liever gehad dat dat blok heel was gebleven en dat ik wat meer had moeten betalen, maarja....... :(

Ik ben er zo ook niet slecht mee, maar het had NOG beter gekund!


En Jan Geert: ik heb nu tweemaal een fase 1 25 V6 Turbo. Ik vind die leuker als fase 2's, want deze zie je veel minder rijden, ook als gewone uitvoeringen.
Fase 2 vinden sommige mensen mooier, want moderner, maar die zie je nog regelmatig, ook als TX e.d.


En de GTT is nog steeds niet verkocht of in de ijskast gezet!
Ik heb afgelopen week mn afgedraaide vliegwiel en gebalanceerde krukas gehaald, dus kan nou weer verder mn blokje in elkaar zetten!
Dat ik nu in korte tijd 2 25s V6 turbo heb gekocht wil niks zeggen:
Ik wil zon auto al een paar jaar, en als ik dan er eentje tegenkom voor weinig, dan koop ik m gewoon.
Als ik daar mee enkele jaren wacht dan zijn ze OF allemaal gesloopt OF er wordt de hoofdprijs voor gevragen, want zeldzaam.
Nou zijn het nog autos die haast niemand wil rijden, want: niet mooi, slecht van kwaliteit, te duur om te rijden enzovoorts.

groeten, Reinier
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

canonballman schreef:Ja, ik had het liever gehad dat dat blok heel was gebleven en dat ik wat meer had moeten betalen, maarja....... :(

Ik ben er zo ook niet slecht mee, maar het had NOG beter gekund!


En Jan Geert: ik heb nu tweemaal een fase 1 25 V6 Turbo. Ik vind die leuker als fase 2's, want deze zie je veel minder rijden, ook als gewone uitvoeringen.
Fase 2 vinden sommige mensen mooier, want moderner, maar die zie je nog regelmatig, ook als TX e.d.


En de GTT is nog steeds niet verkocht of in de ijskast gezet!
Ik heb afgelopen week mn afgedraaide vliegwiel en gebalanceerde krukas gehaald, dus kan nou weer verder mn blokje in elkaar zetten!
Dat ik nu in korte tijd 2 25s V6 turbo heb gekocht wil niks zeggen:
Ik wil zon auto al een paar jaar, en als ik dan er eentje tegenkom voor weinig, dan koop ik m gewoon.
Als ik daar mee enkele jaren wacht dan zijn ze OF allemaal gesloopt OF er wordt de hoofdprijs voor gevragen, want zeldzaam.
Nou zijn het nog autos die haast niemand wil rijden, want: niet mooi, slecht van kwaliteit, te duur om te rijden enzovoorts.

groeten, Reinier
uhm wel mooi!! , goed van kwaliteit , en niet duur om te rijden :-) gaaf zon v6 turbo , heb je trouwens kleur 620?? ik hoop ooit nog een v6 turbo te kopen fase 1 wel te verstaan
Anonymous

Ik ken dat, ik rij nu een XM V6 (ja ja, geen Renault, maar van hetzelfde kaliber)
En het probleem met die auto's is, is dat ze ongelofelijk ondergewaardeerd worden. Ik kon de mijne voor relatief weinig geld bij de dealer vandaan halen. Hij heeft alle opties, behalve leer en geen last van de bekende XM problemen (vooral elektrisch, heb ik zelf opgelost door alle slechte massaconnectoren te vervangen door ze direct op de carrosserie te schroeven)
Op dit moment staat er 157.000 km op de teller en dat is erg weinig voor een auto van 1990.

Deze auto's kan je meestal voor een appel en een ei van de sloop redden, jammer dat de motor in de soep is gedraaid.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

kleur 620???
weet ik niet, de 1 is zwart en mn nieuwe aanwinst is zilvergrijs.

En persoonlijk vindt ik de 25 niet lelijk. Het is ook geen supermooie zoals (mijns inziens!) bijvoorbeeld een GTT.
Qua kwaliteit weet IK in ieder geval dat die beter is als de meeste mensen denken. Okee, electrisch is het geen wonder, maar er zit ook veel op wat kapot kan.
Die PSA V6 motoren zijn echter hartstikke goed. Hebben in 25, laguna, safrane, espace, Volvo, Peugeot en zelfs in Deloreans gelegen.
En roesten doen ze ook niet hard (meer).

En idd. als je voor een dubbeltje eerste rang wil rijden qua luxe, dan moet je een 25/XM/605 kopen :)
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

620 is zilvergrijs , die kleur heb ik nl ook op mijn gtx
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Yep, dan heb ik 620 :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

644 = antraciet grijs fase 1

608 = antraciet grijs fase 2
Immer wieder die verdammte Holländer
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Dat betreft zeker GTT's?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

jep, maar is dit niet voor alle renault modellen hetzelfde?
Immer wieder die verdammte Holländer
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik mag aannemen van wel!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

haha :) naja nu heb je al 3 getalletjes, of was je er al uit voor ik wat zei?
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie