Tijd dus voor een revisie of een goede sloop bak.
Nou stond er in de Vondst een R25 V6 turbo te koop:
zilvermettalic, 1988, airco, radio renault, trekhaak, 4 nieuwe Vredesteins, 190.000 km
Tegen ELK aannemelijk bod.
Ik gebeld, was een autobedrijf, ik zeg wat had je voor prijs in gedachten?
Weetniet, TEAB........
Ikke kijken gisteren:
Van binnen en van buiten in ZEER goede staat, en inderdaad alle opties behalve leer.
En gewoon helemaal geen roest, keiharde kokers....origineel audiosysteem met mega grote display, stuurbediening, 6 of 8? speakers (toendertijd de BESTE audio installatie die er was voor in de auto

Vandaag kerel gebeld, afgesproken.
Auto op de brug gezien: geen DRUPPEL olie te bespeuren. Proefrit gaan maken:
-koppeling slipte
- turbo gaf haast geen druk, auto kwam dus niet vooruit zoals het hoort. Turbo was overleden.
Op een gegeven moment de snelweg af, weer terug richting garage, ik kijk in mn spiegels:
ROOKGORDIJNTJE!!!!!
Ai.
Alle olie kwam er natuurlijk via de turbo uit.
Op een gegeven moment zegt de spraakwaterval:
OIL PRESSURE IS DROPPING, STOP THE CAR IMMEDIATELY!
Ik zeg tegen die kerel: Zal ik maar stoppen?
Hij zegt: ach, rij maar door......
Kom na nog 2 dezelfde waarschuwingen aan bij de garage, parkeer de auto en hij slaat af.
Daarna nog proberen te starten, maar gooide m niet meer rond.....
Motor zat vast...........

Ik had een beetje mixed emotions dus, want:
-Als er haast niet mee gereden was en er een nieuwe turbo op was gezet, was dat ding tip top fris geweest en was die motor niet in de soep gelopen. Ik had m dan kunnen kopen voor ongeveer 350 a 400 euro.
-Doordat die motor vast liep kon ik m natuurlijk voor een prikkie meenemen.
Ik zeg dus: ik heb nog wel interesse: wat moet ie kosten?
hij zegt 450
ikke: ja dag, zo geef ik er 75 voor
hij weer: bij mn sloper krijg ik er al 100 voor, alleen al voor die 4 nieuwe banden!
Ikke: nou dan geef ik dat er ook voor.
hij weer: 250!
Ikke: Voor de helft daarvan neem ik m mee, ben jij dr vanaf, en beur je maar als je sloper m koopt.
Hij probeerde nog: Verschil delen?
NEE!
Okee dan, je mag m meenemen voor 125!
Dus, nu heb ik een ZEER goede versnellingsbak van een 25 V6 turbo, met nog een hele auto eromheen!
Plan nu is dus:
Motor van mn zwarte 87 wil ik in mn nieuwe aanwinst leggen, want:
-luxer
-jonger
-mooier
-beter
Vervolgens hou ik natuurlijk nog een HELE HOOP reserve onderdelen over.

Dan heb ik nog het idee opgevat met een krukas van een gewone v6 (2849 cc ipv 2458cc in een turbo) in dat kapotte blok te plaatsen en zo een turbo blok van 2458 cc/182 pk plusminus 400 cc EXTRA slagvolume te geven, en zo een pktje of 30 te winnen.
Ik weet nl op de sloop nog een gewoon v6 blok te staan, wat heel weinig gelopen heeft, voor 200 a 250 euro.
En ik denk dat bij mn nieuwe aanwinst gewoon 1 of meerdere drijfstanglagers zijn vastgelopen, zodat er alleen een nieuwe krukas en nieuwe drijfstangen in moeten.
Goed, jullie zijn weer op de hoogte. Bij nieuws horen jullie het!

groeten, Reinier