Volgende is gebeurt...
Ik vind dat we alles gewoon moeten delen en geen elitair gedoe moeten hebben.
Ik heb het Werkplaats handboek gescanned. Niemand had of wilde de moeite nemen om het te digitaliseren.
2. Ik wil het online plaatsen.
Maar omdat ik weet dat er copyrights enzo opzitten heb ik eerst toestemming aan de club gevraagt of ik de URL's mocht plaatsen.
De reactie was dat het geweldig en super was, maar of ik het dan wel wilde doen op het besloten forum.
Want daar zijn uiteraard minder potte kijkers die moeilijk zouden kunnen gaan doen.
Nou daar was en ben ik het volledig mee eens. Tevens vind ik dat dit soort dingetjes bij de extratjes van het clublidmaatschap zitten.
Ben je te beroerd om je klauwen uit de mouwen te steken en een keertje de club te steunen en die paar centjes te betalen. Dan ben ik ook te beroerd om je met zo iets te helpen!
Dus voor mij totaal logisch.
Nou laat ik wel even de mensen op het .com weten dat het op het nl forum geplaatst is. Als een soort service. Want niet iedereen kijkt dagelijks op het .nl forum. En de mensen die niet lid zijn nog hebben dan weer een extra reden om toch even lid te worden.
Eerste wat ik op m'n werk dus vanmorgen zie is dat het topic op .com is weggehaald.
Want er kwam gezeik van... de mensen gingen zeiken.
Nou mijn reactie daar op is. MOOI! Mooi dat het is weggehaald! Das netjes van de club!
Je moet gewoon niet zeiken!!!!!!!!!!!
Zeker als niemand de moeite heeft gedaan om eens zelf wat te doen. Nee... alleen maar gebruik maken van alles...
Nou niet dus!!!!
Nou ja... ik ben nu zelf aan het zeiken, maar ja...

Dit kwam allemaal te weeg door een pmetje dat ik eerder ontving:
Even voor de duidelijkheid. Ik ben alleen maar een clublid en heb dus niks met het bestuur te maken.Zeg, waarom is zoiets nou alleen voor .nl??? Mensen hebben zoiets van ja euh ... en bedankt, zet het dan toch gewoon op .com, we doen toch niet voor mekaar onder? Ik ben wel lid maja zeg het dan niemand en doe 't stiekem... soms snap ik dat soort dingen niet van de club... heeft me al wat ellende gebracht dus verder zeg ik 'r nix meer over ok.
Het bestuur heeft overigens volgens mij met deze zaak ook helemaal niks te maken.
"we doen toch niet voor mekaar onder?"
Ben ik het wel helemaal mee eens. Daarom gewoon op de club site zetten. Wordt clublid (ben je dus al, dus waar hebben we het nou over

Ik ben denk ik boven al duidelijk geweest met het hoe en waarom.
Door dit hier even te posten hoop ik wat meer begrip te kweken voor het hoe en waarom dingetjes gedaan worden of gebeuren.
En nogmaals ik ben alleen maar een clublid.
edit: titel aangepast door Robert dB.