martin rs schreef:ik heb de eerste blunder al gemaakt. de ruit was vies van al dat pekel dus ik denk maar em even schoon bij de pomp en kan meteen tanken. loop naar binnen om te betalen kom weer buiten zit me ruit dichtgevroren. ging wel heel erg snel stond ik bij de pomp te krabben haha. was wel zo weer weg
HAHAHA ik ook naar de pomp toe ff tanken toen ik onderweg was naar huis, wil ik me tankdop er af halen sleutel er natuurlijk niet in dus eerst ff naar binnen antivries lenen, de beste man zij al zij al een stuk of 30 voor je geweest waarvan de tankdop niet open wou
<-------So you know don't mess with a Reno------->
~Haas~ schreef:enigste probleem is dat die frikandel niet op temperatuur komt....
Iemand misschien een simpele oplossing afgezien van een andere termostaat??
frikandel op temp. krijgen.... hmmm, leent zich voor allerhande flauwe opmerkingen
maar ik kan me beheersen.... doh, sorry haas toch niet........ nieuwe friteuse een oplossing.
nee ff serieus ik denk dat de optie van ploegah, zo 1,2,3 de meest voor de hand liggende oplossing is en de goedkoopste
ja hoor, kom maar....alle FNO'ers moeten mij toch hebben de laatste tijd dus waarom niet
Me auto vind ik wel steeds harder gaan tikken (klepstoters) bij koude start...zal denk ik deels ook wel aan de chip liggen?! Na een minuut of wat is het over...
hihi, ikkuh vandaag bij alfa dealer geweest (apk)
heb !@$#%#% 4 uur moeten staan (tja dagelijks rijdt ik nu eenmaal alfa... sorry) maar in die 4 uur dat ik daar was zag ik ze met bosjes binnen komen met vastgevroren handremmen
maargoed, had niet mogen lachen, want god straft onmiddelijk!, ik had weer es de lul voor een steekproef maar heb de 2e apk GRATIS gehad
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
prima temperaturen olie niet hoger dan 100 en koelvloeistof tot halverwege.
Ik kan het iedereen aanbevelen die van warme voeten houdt (en van zijn/haar auto want die is vele sneller op bedrijfstemperatuur)
Maar gewoon voor de volledige lengte een kartonnetje drukken? Of slechts een gedeelte? En hoe maak je het kartonnetje vast? En hij wordt er dus niet oververhit door?
tsja dat weet ik niet mensen probeer het eens uit zou ik zeggen !
Ikzelf heb een kartonnetje uit mijn sporttas gehaald (de bodem) en deze gewoon voor de radiateur geplaatst. In de clio 16v is daar ruimte zat en hij kan er niet uitvallen. Iets meer dan de helft is nu bedekt.
TIP OM BETER TE STARTEN:
ontseek uw lichten voor ongeveer 30 sec alvorens men gaat starten, dan is de accu namelijk al aan het werk, en lan daardoor meestal wat meer vermogen leveren als wanneer je meteen probeert te starten
Gilles schreef:hihi, ikkuh vandaag bij alfa dealer geweest (apk)
heb !@$#%#% 4 uur moeten staan (tja dagelijks rijdt ik nu eenmaal alfa... sorry) maar in die 4 uur dat ik daar was zag ik ze met bosjes binnen komen met vastgevroren handremmen
maargoed, had niet mogen lachen, want god straft onmiddelijk!, ik had weer es de lul voor een steekproef maar heb de 2e apk GRATIS gehad
Ploegah schreef:Mijn bloody handrem was vastgevroren
Schijnt normaal te zijn bij clio's, echt belachelijk vind ik.
Ik heb er een hekel aan om hem in zijn versnelling te laten staan.
ja klopt, zei mn pa ook paar dagen terug.
Auto in de versnelling zetten savonds ipv op de handrem die kan dan vastvriezen. Ook als je hem naar beneden doet smorgens kan het zijn dat ie toch nog vast zit zeg maar.
ja ik vind dat ook irri eigenlijk, maarja
Ben blij dat ik dit lees; Dacht dat mijn remklauwen vervangen mosten worden omdat mijn handrem bleef hangen; zal dan ook wel door de vorst komen!!
Vanmiddag (3uur terug) wilde ie niet meer aanslaan.
De startmotor draait vrolijk z'n rondjes, maar een behoorlijke vonk teweeg brengen doet ie nou net weer niet. Met aanduwen doet ie t wel gelijk
Dat wordt dus weer pluizen morgen naar oplossingen
ja ik hoorde van een collega van mij ,dat ze vroeger wel eens in dewinter de electroden van de bougie wat dichter op elkaar plaatsten,,,alleen zodra het weer lekker warm word moeten ze wel weer de juiste afstand hebben,,
Ik weet echt niet meer wat ik moet.. gisteren starte ie perfect, beter dan in de zomer zelfs en vannochtend 20 min staan starten ook met auto van mn pa erbij maar het enige wat ie wou was een beetje meepruttelen af en toe.. iemand suggesties wat het kan zijn? of hoe ik hem beter kan laten starten? het lijkt mij erg onlogisch dat -5 of -10 zo'n gigantisch verschil moet maken.
Ploegah schreef:ff luisteren naar wat je startmotor doet.
komt die wel goed op gang ?
dan is je accu dus prima.
ja de accu zit er pas een week in en laat de start motor gewoon goed snel draaien.. ik ben wel met de CO schroef bezig geweest en dacht hem gisteren in 1x goed gezet te hebben omdat ie na 1.5 dag stil staan in de kou gewoon in 3 sec liep maar vannochten had ik na een half uur nog steeds niks meer dan een beetje gepruttel met snel draaiende startmotor.
Het staat me wel bij dat hij beter startte toen mijn onsteking 4 graden vervroegd was, maar het lijkt me niet dat dit zon probleem kan geven
ahum, ander probleem eergisteren. Na ongeveer een halve minuut gestart te hebben slaat ie eindelijk aan. Veel witte rook met verbrand luchtje. Komt door de kou dacht ik. Rijdt de straat uit en kijk in de spiegel, hele straat wit van de rook, buren voor de ramen, overbuurman met ook een GTT flink grijnzen voor zijn keukenraam. Maar weer terug gezet en op de fiets. Vandaag eens gekeken maar de koelvloeistof is niet bevroren, geen witte aanslag in de oliedop, is het de turbo of de koppakking? Hoe dan ook k*t!!!
Net nu ik volgende week nieuwe grotere EBC remschijven met Greenstuff blokken zou krijgen. Het zit niet mee. Leve de winter