Winter's coming..... Back again!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Foeke

martin rs schreef:ik heb de eerste blunder al gemaakt. de ruit was vies van al dat pekel dus ik denk maar em even schoon bij de pomp en kan meteen tanken. loop naar binnen om te betalen kom weer buiten zit me ruit dichtgevroren. ging wel heel erg snel stond ik bij de pomp te krabben haha. was wel zo weer weg
HAHAHA ik ook naar de pomp toe ff tanken toen ik onderweg was naar huis, wil ik me tankdop er af halen sleutel er natuurlijk niet in dus eerst ff naar binnen antivries lenen, de beste man zij al zij al een stuk of 30 voor je geweest waarvan de tankdop niet open wou :D :D :D :evil:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Haas
Car: Megane RS

Nielske schreef:
~Haas~ schreef:enigste probleem is dat die frikandel niet op temperatuur komt....:(

Iemand misschien een simpele oplossing afgezien van een andere termostaat??
frikandel op temp. krijgen.... hmmm, leent zich voor allerhande flauwe opmerkingen :lol:
maar ik kan me beheersen.... doh, sorry haas toch niet........ nieuwe friteuse een oplossing.

nee ff serieus ik denk dat de optie van ploegah, zo 1,2,3 de meest voor de hand liggende oplossing is en de goedkoopste
ja hoor, kom maar....alle FNO'ers moeten mij toch hebben de laatste tijd dus waarom niet :D
Marcel B.

Moet je ff je hand erop houden (beste is met handschoenen aan of trui over je hand)

dan gaat ie ook wel open :)
Don't walk the grass... smoke it
Robert dB.

Me auto vind ik wel steeds harder gaan tikken (klepstoters) bij koude start...zal denk ik deels ook wel aan de chip liggen?! Na een minuut of wat is het over...
Chrisv

~Haas~ schreef:
Ploegah schreef:
~Haas~ schreef:enigste probleem is dat die frikandel niet op temperatuur komt....:(

Iemand misschien een simpele oplossing afgezien van een andere termostaat??
kartonnetje voor je radiateur.
had ik zelf ook al aan zitten denken maar dacht: zal wel weer een vlooienoplossing zijn....:lol:

Moet natuurlijk wel uitkijken datie niet TE warm wordt daardoor.....Enig idee hoeveel ik af kan plakken?? De helft ofzo??
dit is niet aan te raden bij een gtt neem ik aan...?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Anonymous

Kartonnetje werkt als een speer

prima temperaturen olie niet hoger dan 100 en koelvloeistof tot halverwege.

Ik kan het iedereen aanbevelen die van warme voeten houdt (en van zijn/haar auto want die is vele sneller op bedrijfstemperatuur)
Gilles
Contacteer:

hihi, ikkuh vandaag bij alfa dealer geweest (apk)
heb !@$#%#% 4 uur moeten staan :evil: (tja dagelijks rijdt ik nu eenmaal alfa... sorry) maar in die 4 uur dat ik daar was zag ik ze met bosjes binnen komen met vastgevroren handremmen :lol: :lol: :lol: :lol:
maargoed, had niet mogen lachen, want god straft onmiddelijk!, ik had weer es de lul voor een steekproef :evil: :evil: maar heb de 2e apk GRATIS gehad :wink:
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
jeroen.k

Ploegah schreef:Kartonnetje werkt als een speer

prima temperaturen olie niet hoger dan 100 en koelvloeistof tot halverwege.

Ik kan het iedereen aanbevelen die van warme voeten houdt (en van zijn/haar auto want die is vele sneller op bedrijfstemperatuur)
Maar gewoon voor de volledige lengte een kartonnetje drukken? Of slechts een gedeelte? En hoe maak je het kartonnetje vast? En hij wordt er dus niet oververhit door?

Kheb weer zitten koukleumen in de auto namelijk! :(
Chrisv

Ploegah, hoe zit het bij een gtt.
Wordt hij dan niet te heet?
Anonymous

tsja dat weet ik niet mensen probeer het eens uit zou ik zeggen !

Ikzelf heb een kartonnetje uit mijn sporttas gehaald (de bodem) en deze gewoon voor de radiateur geplaatst. In de clio 16v is daar ruimte zat en hij kan er niet uitvallen. Iets meer dan de helft is nu bedekt.
Chrisv

ok zal ik t eens proberen, aan welke kant moet ie dan komen zitten (misschien domme vraag,maargoed)
Anonymous

Chrisv schreef:ok zal ik t eens proberen, aan welke kant moet ie dan komen zitten (misschien domme vraag,maargoed)
dat ligt eraan of je voornamelijk voorruit of achteruit zal rijden

:D :D
Bart V

Leuk die winter, maar hoe ga ik nou mn auto wassen waar een 2cm dikke stoflaag opzit????????
Robert dB.

Bart V schreef:Leuk die winter, maar hoe ga ik nou mn auto wassen waar een 2cm dikke stoflaag opzit????????
binnen.
Chrisv

Ploegah schreef:
Chrisv schreef:ok zal ik t eens proberen, aan welke kant moet ie dan komen zitten (misschien domme vraag,maargoed)
dat ligt eraan of je voornamelijk voorruit of achteruit zal rijden

:D :D

doe maar vooruit dan :)
Rob

TIP OM BETER TE STARTEN:
ontseek uw lichten voor ongeveer 30 sec alvorens men gaat starten, dan is de accu namelijk al aan het werk, en lan daardoor meestal wat meer vermogen leveren als wanneer je meteen probeert te starten
[rsi]peerke

soort van je accu wakkermaken dus eigenlijk??
Rob

Precies ja, zodat het lood met de platen gaat reageren
Serge1916V

Gilles schreef:hihi, ikkuh vandaag bij alfa dealer geweest (apk)
heb !@$#%#% 4 uur moeten staan :evil: (tja dagelijks rijdt ik nu eenmaal alfa... sorry) maar in die 4 uur dat ik daar was zag ik ze met bosjes binnen komen met vastgevroren handremmen :lol: :lol: :lol: :lol:
maargoed, had niet mogen lachen, want god straft onmiddelijk!, ik had weer es de lul voor een steekproef :evil: :evil: maar heb de 2e apk GRATIS gehad :wink:
Hoezo 2de APK gratis ?
Kwam ie er niet doorheen ?

Grtzz
Michiel

Chrisv schreef:
Ploegah schreef:Mijn bloody handrem was vastgevroren :( :(

Schijnt normaal te zijn bij clio's, echt belachelijk vind ik.

Ik heb er een hekel aan om hem in zijn versnelling te laten staan.
ja klopt, zei mn pa ook paar dagen terug.
Auto in de versnelling zetten savonds ipv op de handrem die kan dan vastvriezen. Ook als je hem naar beneden doet smorgens kan het zijn dat ie toch nog vast zit zeg maar.

ja ik vind dat ook irri eigenlijk, maarja
Ben blij dat ik dit lees; Dacht dat mijn remklauwen vervangen mosten worden omdat mijn handrem bleef hangen; zal dan ook wel door de vorst komen!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Mrtn
Car: R5GTT

Vanmiddag (3uur terug) wilde ie niet meer aanslaan.
De startmotor draait vrolijk z'n rondjes, maar een behoorlijke vonk teweeg brengen doet ie nou net weer niet. Met aanduwen doet ie t wel gelijk :(
Dat wordt dus weer pluizen morgen naar oplossingen :(
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Das minder...
Remco_Rs
Contacteer:

ja ik hoorde van een collega van mij ,dat ze vroeger wel eens in dewinter de electroden van de bougie wat dichter op elkaar plaatsten,,,alleen zodra het weer lekker warm word moeten ze wel weer de juiste afstand hebben,,
Jelmer

Ik weet echt niet meer wat ik moet.. gisteren starte ie perfect, beter dan in de zomer zelfs en vannochtend 20 min staan starten ook met auto van mn pa erbij maar het enige wat ie wou was een beetje meepruttelen af en toe.. iemand suggesties wat het kan zijn? of hoe ik hem beter kan laten starten? het lijkt mij erg onlogisch dat -5 of -10 zo'n gigantisch verschil moet maken.
NiX©
Jelmer

Ploegah schreef:accu
Er zit al een vrijwel nieuwe accu in van 65Ah en heb de bougies schoongemaakt..
NiX©
Anonymous

ff luisteren naar wat je startmotor doet.

komt die wel goed op gang ?

dan is je accu dus prima.
Tom
Moderator
Car: MB

zit er ergens vocht in ofzo (verdelerkap?)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jelmer

Ploegah schreef:ff luisteren naar wat je startmotor doet.

komt die wel goed op gang ?

dan is je accu dus prima.
ja de accu zit er pas een week in en laat de start motor gewoon goed snel draaien.. ik ben wel met de CO schroef bezig geweest en dacht hem gisteren in 1x goed gezet te hebben omdat ie na 1.5 dag stil staan in de kou gewoon in 3 sec liep maar vannochten had ik na een half uur nog steeds niks meer dan een beetje gepruttel met snel draaiende startmotor.

Het staat me wel bij dat hij beter startte toen mijn onsteking 4 graden vervroegd was, maar het lijkt me niet dat dit zon probleem kan geven
NiX©
Jelmer

Tom schreef:zit er ergens vocht in ofzo (verdelerkap?)
Verdelerkap is waar de bougiekabels aanzitten neem ik aan?

Het lijkt me dan wel dat het er snachts op de een of andere manier in komt omdat ie t gisteravond wel goed deed.. kan ik dit voorkomen?
NiX©
Tom
Moderator

draai hem anders even los en kijk ofdat alles nog droog en schoon is.

Ja, van de bobine (ontseking) loopt er een kabel naar de verdelerkap. Deze zorgt er dan voor dat de vonken verdeeld worden over de (4) cilinders.
R-win

ahum, ander probleem eergisteren. Na ongeveer een halve minuut gestart te hebben slaat ie eindelijk aan. Veel witte rook met verbrand luchtje. Komt door de kou dacht ik. Rijdt de straat uit en kijk in de spiegel, hele straat wit van de rook, buren voor de ramen, overbuurman met ook een GTT flink grijnzen voor zijn keukenraam. Maar weer terug gezet en op de fiets. Vandaag eens gekeken maar de koelvloeistof is niet bevroren, geen witte aanslag in de oliedop, is het de turbo of de koppakking? Hoe dan ook k*t!!!
Net nu ik volgende week nieuwe grotere EBC remschijven met Greenstuff blokken zou krijgen. Het zit niet mee. Leve de winter :(
R-win

:D
Laatst gewijzigd door R-win op wo 11 dec 2002 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelmer

Tom schreef:draai hem anders even los en kijk ofdat alles nog droog en schoon is.

Ja, van de bobine (ontseking) loopt er een kabel naar de verdelerkap. Deze zorgt er dan voor dat de vonken verdeeld worden over de (4) cilinders.
ok thanx :) is dit makkelijk droog te maken overigens??

Zijn er nog andere dingen die het start probleem kunnen veroorzaken? Dan kan ik het zometeen ff allemaal nalopen.
NiX©
Tom
Moderator

zo nat is het als het goed is niet. :D Gewoon even kijken ofdat alles er nog netjes uit ziet. De contactpuntjes eventueel schoonmaken kan ook helpen.
Plaats reactie