[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Marcel dLC

Beter man!
Kun je mooi een keer je motorkap op komen halen :wink:

Marcel
jeroen.k

Precies en nog een paar andere dingen die ik nog moet doen! :D
jeroen.k

Hehehe, net weer ff stukkie gereden, echt dikke pret in vergelijking met mn 1.4 lekker donker geluid uit de uitlaat en veeeeel meer power! :D Nog ff een klein koelvloeistoflekje dichten, de massakabel van de bak aansluiten en een borgpennetje ijn de rechteraandrijfas slaan en dan is tie weer helemaal klaar! :D

Alleen die brandstofpomp maakt wel flinke herrie...is zo'n ding nu makkelijk te vervangen bij een 19? Aangezien hij in de tank zit? (dompelpomp)

I'm h :D ppy
Jasper16v

blazen met die hap 8)

have fun
Menno

zou kunnen dat je pomp niet versleten is, maar 't gewoon moeilijk heeft omdat ie nu veel meer druk moet leveren. (monopoint=lagere druk)

Hoe dan ook: vervangen dat ding.

Dacht dat 't wisselen bij een 19 op zich niet moeilijk is, maar je kunt het beste wel ff een nieuwe afdichtring halen bij de renaults. Die ring moet je nadat je 'm uit de verpakking haalt direct monteren!!!!!
rev it like a rental
jeroen.k

Menno schreef:zou kunnen dat je pomp niet versleten is, maar 't gewoon moeilijk heeft omdat ie nu veel meer druk moet leveren. (monopoint=lagere druk)

Hoe dan ook: vervangen dat ding.

Dacht dat 't wisselen bij een 19 op zich niet moeilijk is, maar je kunt het beste wel ff een nieuwe afdichtring halen bij de renaults. Die ring moet je nadat je 'm uit de verpakking haalt direct monteren!!!!!
Zou kunnen ja, hij maakt een soort fluitend/piepend geluid.

Maaruh de pomp zit toch gewoon onder dat zwarte kapje in de achterbak? en hoe haal je die eruit? Staat niks over in de vraagbaak namelijk...

En die van een 16v (of elke ander multipointer) gaat gewoon passen neem ik aan?

Heeft iemand mischien een omschrijving van hoe te monteren? :D
Bart V

Phase 2 heeft een dompelpomp in de tank, die zit bovenop de tank naast de vlotter. Om de pomp uit te bouwen moet je de hele tank eronderuit halen. Via die zwarte kap in je achterbak kom je alleen bij de tankvlotter en ontluchtingsslangen.

Succes
jeroen.k

Kan ik dus beter laten doen? Aangezien ik geen brug oid heb? Of is dit een klusje van nix? :)

Iemand enig idee wat zo'n pompje kost?
Bart V

Halen op de sloop. Die pomp is nieuw duur kan ik je vertellen.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

heeeej beters man,ben blij dat je weer kan rijden
Ik wil hem graag een keertje zien op een meeting.
ohh btw hebbie foto's voor me?
Ik ga aan mn homepage beginnen,en de r19 sectie wordt uitgebreider,als het kan incl. ombouwen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

Ik heb idd foto's maar die moeten nog ontwikkeld worden, dus duurt nog ffies. Maarten zn vriendin heeft zelfs een stukje gefilmd (van het erin hangen van het nieuwe blok als ik het goed heb) dus materiaal genoeg. Ben ook al een verslagje aan het schrijven, maar die moet dan nog wel door Maarten gecontroleerd worden op juistheid en of ik evt. wat vergeten ben. :p

Ben zelf ook een website aan het bouwen, daar komt mijn verslag ook op te staan en de restauratie van jeffrey zn GTT, heb alleen nog wat hulp nodig van mijn IT-vriend strax! ;)

Maar ik zet de foto's sowieso online zodra ze ontwikkeld zijn, dus dan kan ik ze ook wel naar jou sturen! :D

Vanochtend weer naar mn werk gereden ermee en het rijdt heerlijk. Geluid uit de uitlaat is lekker laag en zo rond de 3500 toeren (heb geen toerenteller (meer), dus is een beetje gokken) klinkt hij echt lekker hard (in vergelijking met voorheen dan). Denk ook dat ik er geen openluchtfilter op ga zetten, maar gewoon een vervangingsfilter, teveel geluid vindt ik ook niet echt wat.

Moet nog een koelvloeistof lekje fixen...op de radiateur zit een ontluchtingsnippel (plastik schroef) met daarachter een rubbertje, dit rubbertje moet vervangen worden, want die lekt. Niet veel, maar wel genoeg.

Dan nog een paar kleine dingetjes en dan kan hij er motorisch weer een tijdje tegenaan. :D

Volgende stappen zijn brandstofpomp vervangen, remmen fixen (achter-remmen zijn zo goed als dood) en dan verlagen! :)

Damn I'm Happy! 8)

O ja, weet nog net wat de reparatie bij Renault gekost heeft, want ze vroegen of ze de rekening op mochten sturen aangezien ze een administratieve achterstand hadden...had ik totaal geen problemen mee! :p
Bart V

Mooi dattie rijd, mijn txe gaat volgende week weg, anders konden we nog eens een sprintje doen :-D
Mrtn
Car: R5GTT

Ze waren bang dat je ging flauwvallen in de showroom, daarom sturen ze het je op :wink:
Op de buitenkant van de envelop van de rekening staat dan ook: "Waarschuwing, zitten vóór open maken"
Mrtn = Maarten
Mrtn

3500 tpm??? dan rij je veel te hard van H'wijk naar L'stad, waar je 80 of 100 mag :lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Mrtn schreef:Ze waren bang dat je ging flauwvallen in de showroom, daarom sturen ze het je op :wink:
Op de buitenkant van de envelop van de rekening staat dan ook: "Waarschuwing, zitten vóór open maken"
:lol:
jeroen.k

Mrtn schreef:3500 tpm??? dan rij je veel te hard van H'wijk naar L'stad, waar je 80 of 100 mag :lol:
Was het niet 130 en 100? :lol:

Ze staan wel veel te controleren de laatste tijd, dus moet maar ff oppassen... :p
jeroen.k

Net ff bij Renault Lelystad geweest voor een rubbertje, zodat er geen koelvloeistof meer lekt. Zij wisten niet welke maat ik nodig had...dus zeg ik van doe mij maar van die 3 maten één, want één van die drie moest het zijn. Ik mocht er maar twee meenemen... :-* wat een lekker klantvriendelijk bedrijf zeg. Hopen dat ik nu de goede heb, maar ik ga daar dus nooit heen voor een reparatie ofzo! Ze lopen je gewoon uit te lachen daar! :-*

Maar ja, dan stap je weer in de auto en ben je alles weer vergeten! :D

Hehehe, moest ik ff kwijt! ;)
Anonymous

jeroen.k schreef:Ze lopen je gewoon uit te lachen daar! :-*
Vind je het gek als je:

A een rubbertje wil kopen daar
B vervolgens nog over de maat begint

Zou ik me gezicht ook niet in de plooi kunnen houden :lol:
jeroen.k

Dat was idd de lach ja! :D

Ik von hem eerst ook wel komisch hoor, maar toen dat mens begon te zeuren dat ik er geen 3 mee mocht nemen (heb ook nog aangeboden te betalen ervoor) was het voor mij iets minder grappig...

Vooral d manier waarop da mens reageerde, die hoort niet met klanten te werken denk ik dan! :evil:
Marcel (mlg)
Contacteer:

Als ik er was geweest had je ze mee gekregen hoor , maarja ik was er niet. :wink:
jeroen.k

Heb er nu twee, maar zal wel passen denk ik.

O ja, Marcel vraagje...mischien weet je dat wel.

Achter staat bij van Rossum een rode R19 met behoorlijke voorschade. Maar daar zit nog wel een goede meegespoten achterbumper op. Doen ze nog wat met die auto of zou die achterbumper wel te koop zijn? :D
Marcel (mlg)
Contacteer:

Ik heb hem niet gezien , ben al een paar weken thuis . Maar de onderdelen verkopen ze niet los . De opkoper/verzekering wil de auto altijd kompleet hebben. Ik heb het wel eens vaker geprobeerd , je kan alleen op de komplete auto bieden , en dat is vaak niet interessant genoeg .

Door wie ben je eigenlijk geholpen bij van Rossem ?
jeroen.k

Vrouwtje met kort haar. Donker haar, eeeuh ergens tussen de 30 en 40?
chris-mc
Contacteer:

-10 a -20 jaar zou het dan wat geweest zijn denk je? :D :D
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mrtn

Nou.........beroerd ziet dat vrouwtje er niet uit hoor, dat zou nog best wel lukken :lol:

Tegen mij doen ze wel altijd vriendelijk, maarja.....ik ben ook geen (vervelende, zeurende) klant.

Ik babbel, maar koop|zeur niet :lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Ach, maakt ook niet uit. Ik heb mn rubbertjes en ben :D

Nu nog ff er op zetten. Zal zaterdag wel worden.
jeroen.k

Eerste foutje bij overbouwen alweer ontdekt (klein foutje maar). Vanochtend begon mn V-snaar inene te piepen. Ding zit er net nieuw op, moet dus iets fout zijn dacht ik zo...Op mn werk ff gekeken. Ja, hoor. De dynamo zat niet meer vast in zijn steun en dus geen spanning op de snaar. Gelukkig is dit makkelijk op te lossen. :D

what's next? :p
chris-mc
Contacteer:

Nothing i hope :wink: :D
chris-mc
Contacteer:

Mrtn schreef:Nou.........beroerd ziet dat vrouwtje er niet uit hoor, dat zou nog best wel lukken :lol:

Tegen mij doen ze wel altijd vriendelijk, maarja.....ik ben ook geen (vervelende, zeurende) klant.

Ik babbel, maar koop|zeur niet :lol:
Zijn ze dan nog vriendelijk als je lekker aan het babbelen bent en alsnog niks koopt? :D
Mrtn

Jazeker 8) Kan wel leuk met ze babbelen als ik even langs kom, d'r is een vrouwtje die daar werkt die me altijd gedag zegt als ze me tegen komt :)

Dat kan ik alleen maar vriendelijk noemen....
Mrtn = Maarten
chris-mc
Contacteer:

jaja..... :wink: :D
die zie je wel zitten,op vriendelijkheids gebied dan.
jeroen.k

Ff een vraagje tussendoor. Als de auto een tijdje stil heeft gestaan en ik start hem dan loopt hij behoorlijk hoog stationair. (heb geen toerenteller, maar gok zo rond de 2000 rpm). Is dit normaal? Als ik dan wegrij hoef ik geen gas te geven gewoon kopp op laten komen en rijden. Na een paar seconden rijden (2-3) loopt hij dan weer gewoon stationair. Als de auto bijvoorbeeld pas een uurtje stilstaat heb ik nergens last van.

Is dit du normaal? (nu met de kou miss wel, maar toen het nog niet zo heel koud was deed hij het ook al).
chris-mc
Contacteer:

Dat heb ik ook,als ik hem start s'ochtends dan draait die even 2500 toeren en valt daarna terug langzaam naar 1500 als ik ga rijden en sta voor het eerste stoplicht hier (500m) dan staat die op 1000 toeren en als die warm is dan +/- 800 toeren
Dat heeft denk ik te maken dast die dan koud is,
Dus vrij normaal denk ik,maar ik ben geen expert.
Tom
Moderator
Car: MB

lijkt me ook geen bezwaar en klinkt logisch
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
chris-mc
Contacteer:

inderdaad,de safrane van mn ouders heeft het zelfde euvel.
Plaats reactie