Ik heb eens een goeie vraag verzonnen, ik ben een beetje aan het kijken naar een ander blok voor m'n Clio.
Nu heb ik gehoord dat een RS blok er ook in zou moeten passen, maar wat moet er dan allemaal aan aangepast worden?
Wat voor aandrijfassen moet ik hebben, wat voor versnellingsbak, passen de motorsteunen, etc.???
En eventueel andere dingen die aangepast moeten worden, het gaspedaal weet ik al, dat moet elektronisch gemaakt worden.
[Clio 16V] Past een RS blok in een Clio 1??
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Ik had het ook een keer gevraagd op de forum voor mijn RSI maar het schijnt dat er heeeeeel veeeel aanpassingen aan moeten gebeuren, zoals motorsteunen e.d.
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Misschien is het beter om een megane blok erin te lepelen. Je hebt wel ff wat minder PeeKaas maarja volgens mij gaat dat beter.
volgens mij heeft de RS pas vanaf phase II een elektrische gasklep, als je een phase 1 blok gebruikt, kun je gewoon je gaskabel aansluiten.
Er past in gewoon een JB3 bak van een 16v aan, je kunt eventueel ook kiezen voor de sterkere JC5 bak.
2 van de 3 motorsteunen zitten aan de bak, en zijn dus zowiezo geen probleem. Ik verwacht dat de 3e ook wel pas te maken is.
Of 't allemaal onder de kap past is spannend. Je zou eens moeten meten of de kop met daarbovenop het inlaatspruitstuk niet te hoog zijn voor onder de 16v kap.
Je zal verders nog een hoop aan moeten passen (uitlaat, brandstofsysteem, etc etc.) maar 't lastigste zal de startonderbreking zijn!!!!!
Er past in gewoon een JB3 bak van een 16v aan, je kunt eventueel ook kiezen voor de sterkere JC5 bak.
2 van de 3 motorsteunen zitten aan de bak, en zijn dus zowiezo geen probleem. Ik verwacht dat de 3e ook wel pas te maken is.
Of 't allemaal onder de kap past is spannend. Je zou eens moeten meten of de kop met daarbovenop het inlaatspruitstuk niet te hoog zijn voor onder de 16v kap.
Je zal verders nog een hoop aan moeten passen (uitlaat, brandstofsysteem, etc etc.) maar 't lastigste zal de startonderbreking zijn!!!!!
rev it like a rental
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Kijk hier maar ff http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... highlight=.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
In de phase 1 heeft hij idd nog geen elektronisch gaspedaal. Weten jullie verder zeker dat de oudere bakken er ook op passen? Nou ja, ik weet verder niet hoe de clio 1 er onder de kap precies uitziet, de RS ken ik inmiddels wel...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
het grootste probleem is volgens mij het elctrische gedeelte.
je moet het contact slot en de motor en de computer en de bsi van een auto hebben ivb met de start vergelendeling.
ook met er volgens mij een ander instrumenten paneel in omdat het instrumenten paneel van een clio 1 meganish/electronisch is en dat van een clio 2 digitaal.
je moet het contact slot en de motor en de computer en de bsi van een auto hebben ivb met de start vergelendeling.
ook met er volgens mij een ander instrumenten paneel in omdat het instrumenten paneel van een clio 1 meganish/electronisch is en dat van een clio 2 digitaal.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: di 30 jul 2002 19:56
- Locatie: Zeeland
- Contacteer:
ik ben ermee bezig en het kan en het komt goed
kleine problemen maar het kan
groeten maarten
kleine problemen maar het kan
groeten maarten
Het onderblok past alleen de kop past niet of je moet zonder motorkap rondrijden.
Aan het blok heb je alleen wat als je de kabelboom, computer en sleutel erbij hebt anders kan je het schudden maar dat hab je al begrepen.
Het onderblok kan je ook gebruiken met een kop van een 1.8 16v of willams of megane.
Rob aanpassingen aan het inlaatspruitstuk en cillinderkop van de megane kost +/- 1000 euro, de ontstekking moet omgezet worden.
Ik weet het nog niet zeker maar misschien dat ik mijn blok verkoop (voor vrienden prijsje).

Aan het blok heb je alleen wat als je de kabelboom, computer en sleutel erbij hebt anders kan je het schudden maar dat hab je al begrepen.
Het onderblok kan je ook gebruiken met een kop van een 1.8 16v of willams of megane.
Rob aanpassingen aan het inlaatspruitstuk en cillinderkop van de megane kost +/- 1000 euro, de ontstekking moet omgezet worden.
Ik weet het nog niet zeker maar misschien dat ik mijn blok verkoop (voor vrienden prijsje).

Zo'n F4R is een mooi modern blokje, schoon, soepel, zuinig, redelijk wat koppel, nix mis mee. Zijn allemaal wel redenen om 'm in je clio te willen.
Maar alleen voor dat getalletje 172 zou ik 't niet doen. Dat krijg je met minder moeite/kosten ook wel uit een F7P/F7R
Maar alleen voor dat getalletje 172 zou ik 't niet doen. Dat krijg je met minder moeite/kosten ook wel uit een F7P/F7R
rev it like a rental
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: di 30 jul 2002 19:56
- Locatie: Zeeland
- Contacteer:
over 3 weken klaar een f7r met 220nm meter koppel en dat is lekker snel
groeten maarten
groeten maarten
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
En dat past in een Clio Rsi?? Of zeg ik nu iets heeeel fouts?Maarten Henderieckx schreef:over 3 weken klaar een f7r met 220nm meter koppel en dat is lekker snel
groeten maarten
Als ik me neit vergis is een F7R toch ofwel williams ofwel megane? F4R is volgens mij Clio RS blokje.Maarten Henderieckx schreef:over 3 weken klaar een f7r met 220nm meter koppel en dat is lekker snel
groeten maarten
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Ja dat past zeker, maar het blok komt al in een clio 16v*Stephan_RSI* schreef:En dat past in een Clio Rsi?? Of zeg ik nu iets heeeel fouts?Maarten Henderieckx schreef:over 3 weken klaar een f7r met 220nm meter koppel en dat is lekker snel
groeten maarten

robje, robje, robje.....wat ben je NU weer van plan?????robclio16V schreef:Ik heb eens een goeie vraag verzonnen, ik ben een beetje aan het kijken naar een ander blok voor m'n Clio.
Nu heb ik gehoord dat een RS blok er ook in zou moeten passen, maar wat moet er dan allemaal aan aangepast worden?
Wat voor aandrijfassen moet ik hebben, wat voor versnellingsbak, passen de motorsteunen, etc.???
En eventueel andere dingen die aangepast moeten worden, het gaspedaal weet ik al, dat moet elektronisch gemaakt worden.


-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Hoeveel kost zoiets dan??wouter 16v schreef:Ja dat past zeker, maar het blok komt al in een clio 16v*Stephan_RSI* schreef:En dat past in een Clio Rsi?? Of zeg ik nu iets heeeel fouts?Maarten Henderieckx schreef:over 3 weken klaar een f7r met 220nm meter koppel en dat is lekker snel
groeten maarten.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Moet je vragen aan |Maarten Henderiekcx.