[Clio 16V] Past een RS blok in een Clio 1??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb eens een goeie vraag verzonnen, ik ben een beetje aan het kijken naar een ander blok voor m'n Clio.
Nu heb ik gehoord dat een RS blok er ook in zou moeten passen, maar wat moet er dan allemaal aan aangepast worden?

Wat voor aandrijfassen moet ik hebben, wat voor versnellingsbak, passen de motorsteunen, etc.???
En eventueel andere dingen die aangepast moeten worden, het gaspedaal weet ik al, dat moet elektronisch gemaakt worden.
*Stephan_RSI*

Ik had het ook een keer gevraagd op de forum voor mijn RSI maar het schijnt dat er heeeeeel veeeel aanpassingen aan moeten gebeuren, zoals motorsteunen e.d.
*Stephan_RSI*

Misschien is het beter om een megane blok erin te lepelen. Je hebt wel ff wat minder PeeKaas maarja volgens mij gaat dat beter.
Menno

volgens mij heeft de RS pas vanaf phase II een elektrische gasklep, als je een phase 1 blok gebruikt, kun je gewoon je gaskabel aansluiten.

Er past in gewoon een JB3 bak van een 16v aan, je kunt eventueel ook kiezen voor de sterkere JC5 bak.

2 van de 3 motorsteunen zitten aan de bak, en zijn dus zowiezo geen probleem. Ik verwacht dat de 3e ook wel pas te maken is.

Of 't allemaal onder de kap past is spannend. Je zou eens moeten meten of de kop met daarbovenop het inlaatspruitstuk niet te hoog zijn voor onder de 16v kap.

Je zal verders nog een hoop aan moeten passen (uitlaat, brandstofsysteem, etc etc.) maar 't lastigste zal de startonderbreking zijn!!!!!
rev it like a rental
*Stephan_RSI*

clio_rally
Contacteer:

In de phase 1 heeft hij idd nog geen elektronisch gaspedaal. Weten jullie verder zeker dat de oudere bakken er ook op passen? Nou ja, ik weet verder niet hoe de clio 1 er onder de kap precies uitziet, de RS ken ik inmiddels wel...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

robclio16V schreef:Ik heb eens een goeie vraag verzonnen.
:lol: :lol: :lol:
jacco 16v

het grootste probleem is volgens mij het elctrische gedeelte.
je moet het contact slot en de motor en de computer en de bsi van een auto hebben ivb met de start vergelendeling.

ook met er volgens mij een ander instrumenten paneel in omdat het instrumenten paneel van een clio 1 meganish/electronisch is en dat van een clio 2 digitaal.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Maarten Henderieckx
Contacteer:

ik ben ermee bezig en het kan en het komt goed
kleine problemen maar het kan
groeten maarten
RO 16v

Het onderblok past alleen de kop past niet of je moet zonder motorkap rondrijden. :p

Aan het blok heb je alleen wat als je de kabelboom, computer en sleutel erbij hebt anders kan je het schudden maar dat hab je al begrepen.

Het onderblok kan je ook gebruiken met een kop van een 1.8 16v of willams of megane.

Rob aanpassingen aan het inlaatspruitstuk en cillinderkop van de megane kost +/- 1000 euro, de ontstekking moet omgezet worden.

Ik weet het nog niet zeker maar misschien dat ik mijn blok verkoop (voor vrienden prijsje). 8)
Menno

Zo'n F4R is een mooi modern blokje, schoon, soepel, zuinig, redelijk wat koppel, nix mis mee. Zijn allemaal wel redenen om 'm in je clio te willen.
Maar alleen voor dat getalletje 172 zou ik 't niet doen. Dat krijg je met minder moeite/kosten ook wel uit een F7P/F7R
rev it like a rental
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

maar onze rob wil toch een 2 liter want die 1.8 is te 'traag'. he rob :lol: :lol:
RO 16v

Johan de clio man schreef:maar onze rob wil toch een 2 liter want die 1.8 is te 'traag'. he rob :lol: :lol:
Maar ik denk dat Rob mijn blokje wel wilt hebben, is sneller dan een RS. :p
Robke
Car: Lexus IS250

Ook als de RS pssst doet?? :wink: :lol: :p

En inderdaad, ik wil een 2 liter, heb ik een wat betere basis.
RO 16v

robclio16V schreef:Ook als de RS pssst doet?? :wink: :lol: :p
.
Hoezo lopen de banden leeg??? :p :lol:

p.s. begin niet over een pssst geluid dat uit een RS komt heb er nog een trauma van, maar ik kan tegen me verlies. :)
Maarten Henderieckx
Contacteer:

over 3 weken klaar een f7r met 220nm meter koppel en dat is lekker snel
groeten maarten
*Stephan_RSI*

Maarten Henderieckx schreef:over 3 weken klaar een f7r met 220nm meter koppel en dat is lekker snel
groeten maarten
En dat past in een Clio Rsi?? Of zeg ik nu iets heeeel fouts?
Anonymous

Maarten Henderieckx schreef:over 3 weken klaar een f7r met 220nm meter koppel en dat is lekker snel
groeten maarten
Als ik me neit vergis is een F7R toch ofwel williams ofwel megane? F4R is volgens mij Clio RS blokje.
wouter 16v

*Stephan_RSI* schreef:
groeten maarten
Ja dat past zeker, maar het blok komt al in een clio 16v :p .
Haas
Car: Megane RS

robclio16V schreef:Ik heb eens een goeie vraag verzonnen, ik ben een beetje aan het kijken naar een ander blok voor m'n Clio.
Nu heb ik gehoord dat een RS blok er ook in zou moeten passen, maar wat moet er dan allemaal aan aangepast worden?

Wat voor aandrijfassen moet ik hebben, wat voor versnellingsbak, passen de motorsteunen, etc.???
En eventueel andere dingen die aangepast moeten worden, het gaspedaal weet ik al, dat moet elektronisch gemaakt worden.
robje, robje, robje.....wat ben je NU weer van plan????? ;) :lol:
*Stephan_RSI*

wouter 16v schreef:
*Stephan_RSI* schreef:
groeten maarten
Ja dat past zeker, maar het blok komt al in een clio 16v :p .
Hoeveel kost zoiets dan??
wouter 16v

Moet je vragen aan |Maarten Henderiekcx.
Plaats reactie