[R5GTT]Deur scharnieren.
-
- Contacteer:
Kan iemand me mischien aan de Renault bestel nummers helpen voor een linker deur scharnier (bestuurders kant). Ik zoek de deur kant en de kant voor op het frame.
Drive it like you stole it
Ga je ze eraf flexen? Volstaan nieuwe pennen niet?
-
Die pennen heb ik vorige week gekocht, dus daar kan ik het nummer wel van geven (kosten 4 pleuro per setje van 2)
Zo'n scharnier wilden ze me eerst aansmeren maar was zo'n 30 pleuro duurder of zo (weet daar 't bestelnummer dus helaas ook nie van, maar als je in principe alleen de pennen zoekt kan ik je wel helpen aan die nummers)
Zo'n scharnier wilden ze me eerst aansmeren maar was zo'n 30 pleuro duurder of zo (weet daar 't bestelnummer dus helaas ook nie van, maar als je in principe alleen de pennen zoekt kan ik je wel helpen aan die nummers)
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-
- Contacteer:
Ja het nummer is ook handig van die pennen.
Maar ik heb ook beslist scharnieren nodig.
Volgens mij zijn de nieuwe scharnieren voor vervangingsdeuren gewoon geschroefde scharnieren en niet gelaste (zoals fabriek af).
Ik heb de deur kant en het frame kant nodig voor de linker deur.
Maar ik heb ook beslist scharnieren nodig.
Volgens mij zijn de nieuwe scharnieren voor vervangingsdeuren gewoon geschroefde scharnieren en niet gelaste (zoals fabriek af).
Ik heb de deur kant en het frame kant nodig voor de linker deur.
-
- Contacteer:
Wat is handiger om je deur eruit te halen, de pennen eruit slaan of die schanieren van de deur afhalen?
en wat is de makkelijkste manier om de pennen er uit te halen, is er speciaal gereedschap voor?
Ik ben vorige week nl aan mijn auto bezig geweest en 1 van de torxschroeven aan mijn deur is al stukgedraaid en de pen kreeg ik er zo snel niet uit....
en wat is de makkelijkste manier om de pennen er uit te halen, is er speciaal gereedschap voor?
Ik ben vorige week nl aan mijn auto bezig geweest en 1 van de torxschroeven aan mijn deur is al stukgedraaid en de pen kreeg ik er zo snel niet uit....
-
Volgens mij (althans bij mijn auto) kun je de scharnieren niet van de deur halen (alleen met een slijptolMartijnberk schreef:Wat is handiger om je deur eruit te halen, de pennen eruit slaan of die schanieren van de deur afhalen?

nope,
Je kan het beste (volgens mij dan
) een goede maat slagpin kopen, deze in een stuk bezemsteel van zo'n 35 cm zetten, even 2 slangeklemmetjes om de bezemsteel heen (aan het uiteinde waar de slagpin gedeeltelijk in zit) en dan heb je een mooi mep gereedschap.
Op deze manier hebben we Job-Turbo z'n deur-pinnen er in no time uitgemept.
grtz!
Je kan het beste (volgens mij dan

Op deze manier hebben we Job-Turbo z'n deur-pinnen er in no time uitgemept.
grtz!
-
- Contacteer:
Hele punt is juist dat de scharnieren vervangen worden.
Ik heb een nieuwe deur. Waar twee gaten al inzitten. Dit doet me geloven dat vervangings deuren met schroefscharnieren werden uitgerust.
Het scharnier aan frame kant moet er af en een nieuwe er voor in de plaats.
Dus inderdaad las werk.
Ik heb een nieuwe deur. Waar twee gaten al inzitten. Dit doet me geloven dat vervangings deuren met schroefscharnieren werden uitgerust.
Het scharnier aan frame kant moet er af en een nieuwe er voor in de plaats.
Dus inderdaad las werk.
Kun je niet gewoon kijken of je de scharnieren kan opboren naar 8mm? Uit mijn hoofd zijn de deurpennen van een GT 7 mm (die van een 5AT zijn 8mm, dus die kun je mooi nemen).
Kun je het ovale gat opboren naar rond en je hebt gelijk dikkere pennen die beter bestand zijn tegen het 'uitzakken'
Lijkt me een stuk makkelijker gezien die deurscharnieren vijr precies moeten zitten. Tuurlijk kan je in de deur zelf wel een beetje stellen, maar das niet megaveel.
Ik zou gewoon eerst even kijken of het zaakje niet op te boren valt, heel precies hoeft niet gezien de deurpen 3 tiende mm groter is om em strak erin te rammen.
Kun je het ovale gat opboren naar rond en je hebt gelijk dikkere pennen die beter bestand zijn tegen het 'uitzakken'
Lijkt me een stuk makkelijker gezien die deurscharnieren vijr precies moeten zitten. Tuurlijk kan je in de deur zelf wel een beetje stellen, maar das niet megaveel.
Ik zou gewoon eerst even kijken of het zaakje niet op te boren valt, heel precies hoeft niet gezien de deurpen 3 tiende mm groter is om em strak erin te rammen.
-
- Contacteer:
Mmm daar heb je mischien wel gelijk in. Zal het zeker onderzoeken.Steven (Fiets) schreef:Kun je niet gewoon kijken of je de scharnieren kan opboren naar 8mm? Uit mijn hoofd zijn de deurpennen van een GT 7 mm (die van een 5AT zijn 8mm, dus die kun je mooi nemen).
Wel moet ik zowiezo een nieuw scharnier aan deur kant kopen. Want de huidige deur is totallos.
Thanks!