Dilemma?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik zit met een probleem in mijn hoofd, svp help :)

ik heb een beetje een andere auto in gedachten......waarom?? weet ikzelf eigenlijk ook niet maar het kriebelt een beetje

Ik zit nu met een dilemma waarmee jullie miss. kunnen helpen, ik ben 3 auto's tegen gekomen die in principe in het budget vallen en waarin ik eigenlijk best interesse heb als ik een goed bedrag voor de coupe krijg.

Het gaat overigens om een Alfa Romeo 156:

1e auto is 2 jaar jonger dan mijn coupe en heeft evenveel gelopen, org. staat maar wel sportpakket, leer en c.c. Kleur etc. is zoals ik eigenlijk wel wil (azzuro).......2.0 16v t-spark

2e auto is 2,5 jaar jonger en heeft 30K meer gelopen maar wel leer en cc en houteninleg etc. deze is zwart en ook standaard.......2.0 16v t-spark. Deze is het minst dure vd 3

3e auto is perfect qua kleur en interieur ook (blauw leer) ook cc etc. en compleet org. maar 20K meer gelopen, wel weer 2 jaar jonger.......1.8 16v T-spark

Bij alle auto's zal ik zeker 1.000 a 1.500 bij moeten doen denk ik en dan zijn ze nog standaard, dus leuke wielen, verlagen, wat delen meespuiten in kleur en een uitlaatje praten we ook weer over zo 2 a 3000 euro.........

Mijn coupe is nu net 6 jaar geworden en heeft 82500 nu gelopen en bevalt me eigenlijk nog best goed en vind het ook leuk met de club en zo, daarnaast is het wel weer jammer van al dat geld dat ik erin heb gestoken en nu is ie eigenlijk net een beetje af zoals ik in mijn hoofd had.....maar het kriebelt wel dus geef me een advies svp :D

alvast bedankt voor de hulp :wink:

[img]http://www.meganecoupe.nl/club/leden/mi ... cijs02.jpg[/img]
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

hmm ten eerste als je hem weg doet waarom een alfa???
ten tweede doe AUB niet weg ik heb nog geen geld om die van jou te kopen :wink:
waarom zou je hem weg doen als je tevrede bent
Nick (germanstyle)

Italiaanse automerken staan meer bij de garage dan bij je voor de deur. Vooral een Alfa.

Wij hebben 2 fiat's gehad. De 1 stond om de 2 maand bij de garage en de ander is zo'n beetje alles aan vervangen wat er maar aan vervangen kan worden.
Het gaat dan allebei om auto's jonger dan 5 jaar.(op dit moment)

Kijk dan verder voor een ander merk.

Dat het kriebelt had ik ook met de twingo, was ook 5 jaar en dan toch maar een andere auto gekozen, ondanks dat hij net zo was hoe ik hem wou hebben. Maar ja, zo houd je je hobby wel levend, want dan heb je weer een nieuw projectje.
Laatst gewijzigd door Nick (germanstyle) op wo 20 nov 2002 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator

Ik zou hem houden. Nu weet je wat je hebt en dat moet je met zo'n alfa maar afwachten.

En hij is nu erg mooi geworden. :) 8)
5 GT Turbo '88 GT5
Roy
Moderator

Nick (germanstyle) schreef:
Wij hebben 2 fiat's gehad.
Michel Meganefreak schreef:
Het gaat overigens om een Alfa Romeo 156:
Beetje raar om een fiat met een alfa te gaan vergelijken Nick. Dat is appels met koeien vergelijken.
5 GT Turbo '88 GT5
Hans R.

Alfa Romeo is tegenwoordig net zo betrouwbaar als ieder ander merk.

Slechte auto's worden er niet meer gemaakt.
uhh behalve VW dan he :p :wink:
Anonymous

de eerste.

Lekkere 2.0 16v motor, leer en dat kleurtje :p (ik vind die ook helemaal top)

een 156 is toch heel wat meer auto dan een Megane coupe (met alle respect), meer maatje laguna zeg maar.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

mmm.. alfa niet echt mijn merk.
Vos

Als ik moest kiezen dan zou ik voor de eerste gaan! Maar als ik jou was zou ik niet kiezen en zou ik lekker in mijn leipe megane gaan rijden! :D
Clio 16v.....
Riël
Über-Spammer

De eerste. Is wat jij graag wil, lekkerste motor, minste km, sport... dan vielen voor mij die andere 2 al af. En een alfa is zekers een mooie bak! Succes ermee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Snap niet waar je aan begint...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Chris schreef:Snap niet waar je aan begint...
dito
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Hans R. schreef:Alfa Romeo is tegenwoordig net zo betrouwbaar als ieder ander merk.

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Alfa's zien er leuk uit, maar je moet er wel geluk hebben (uiteraard kun je bij andere merken ook erg pech hebben).

Mijn vorige manager had een 146 op LPG (leasehok). 2x nieuwe kop er op en 1x nieuwe motor er in, constructiefoutje...

Veder moet je er leuk voor betalen om ze te kopen en raak je ze aan de straatstenen niet kwijt als je wat anders wilt.

Ik deed zo'n coupe niet weg, maar dat is makkelijk lullen uiteraard. Je moet doen wat je zelf wilt, wat groter en luxer is ook tof natuurlijk.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Rudo

Ik snap het ook niet helemaal. Laten we eerlijk zijn: zoŽn 156 is eigenlijk maar een "ordinaire" leasebak. Daar rijdt half vertegenwoordigend Holland in rond.

Begrijp me niet verkeerd. Het is een leuke wagen om te zien en je kunt Žm vast nog wel een stuk leuker maken, maar dan vind ik dat een Megane coupé veel meer karakter heeft, zeker zoals de jouwe nu is!! :D 8)
Jeroen
Contacteer:

Op dit moment noemt 86.67% op het RMCC forum: Michel: JE BENT NIET WIJS. :lol:
Rudo

Jeroen schreef:Op dit moment noemt 86.67% op het RMCC forum: Michel: JE BENT NIET WIJS. :lol:
Tja, die cijfers zullen op het Alfa 156 forum héél anders liggen :wink: (bestaat die eigenlijk wel? :D )
Riël
Über-Spammer

Geef je auto een ander kleurtje... Azurro? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hans R.

Bas schreef:
Hans R. schreef:Alfa Romeo is tegenwoordig net zo betrouwbaar als ieder ander merk.

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Alfa's zien er leuk uit, maar je moet er wel geluk hebben (uiteraard kun je bij andere merken ook erg pech hebben).

Mijn vorige manager had een 146 op LPG (leasehok). 2x nieuwe kop er op en 1x nieuwe motor er in, constructiefoutje...
Zo blijf het....
Als iemand een ander iemand kent die een auto heeft die regelmatig terug moet, dan is het een slecht merk.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

RENAULT RULES

als je italiaans wild ga je lekker met je coupetje naar de pizzeria
als je aardig gegeten hebt terwijl je in je achterhoofd nog steeds het gevoel hebt dat je bent opgelicht door een italiaan,
weet je in iedergeval dat je weer thuiskomt zonder een pak geld meer kwijt te zijn aan afsleep kosten

argument 1 :
ik ben monteur het is echt nog spagetti
argument 2 :
al eerder gehoordt staat stevig in de saaie bakken top tien (lease auto top tien)
argument 3 :
zie zoveel mensen die hem zo graag kwijt willen en weer een echt merk zoeken (renault)

heb je passie
geld
gedult
kan je een tegenslag verwerken
en nog een keer
en nog een keer
kies dan lekker een alfa

en roy het komt uit hetzelfde nest dus goed vergelijk blijft bagger

succes met je keus en als je voor alfa ga veel plezier met de auto
maar hoop dat je renault blijf rijden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
catrinus

Ik wil niet veel zeggen maar renault is ook niet altijd alles. Heb wel meerdere personen gehoord die met een renault regelmatig bij de garage stonden omdat er weer wat kapot was. En dat was met een vrij nieuwe renault.
There will be plenty of time to rest when your dead
Tom
Moderator
Car: MB

als ik jou megane zie dan denk ik dat je best een goede smaak hebt. Met diezelfde smaak kun je van een 156 een heeele mooie auto maken. Klinkt een beetje lullig maar uiteindelijk zul je zelf moeten kiezen. Veel succes met de goede keuze !!! en laat de mooiste winnen

Oja, wij zijn natuurlijk niet helemaal neutraal he :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gille
Contacteer:

heb vroeger bij een alfa dealer gewerkt,maar das 10 jaar geleden.
waren me dat knoeiers bakken,zelfs nieuwetoen was dat de 155.
wat ik daar heb mee meegemaakt houd je nie voor mogelijk,ik kreeg eentje mee naar huis.maar ik ging nog liever met de fiets.
kreeg 2x een 33 mee en 2x stond ik in d panne,versnellingsbakken waren presies ne lepel in ne grote pot.
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik begin nog nergens aan, maar ik denk dat het probleem is dat de megane af begint te raken en ik voor de alfa een hele andere stijl in gedachten heb.

maar zoals ik er nu overdenk blijft de megane zeker nog een jaar (of 2 of miss. wel langer), als ik dan als vertegenwoordiger werk miss. wordt de alfa dan wat :D

ik weet wel als de coupe ooit opnieuw opgebouwd zou worden dan wordt het dat kleurtje........hmmmm
gille
Contacteer:

Michel Meganefreak schreef:
ik begin nog nergens aan, maar ik denk dat het probleem is dat de megane af begint te raken en ik voor de alfa een hele andere stijl in gedachten heb.

maar zoals ik er nu overdenk blijft de megane zeker nog een jaar (of 2 of miss. wel langer), als ik dan als vertegenwoordiger werk miss. wordt de alfa dan wat :D

ik weet wel als de coupe ooit opnieuw opgebouwd zou worden dan wordt het dat kleurtje........hmmmm
e de nieuwe megane dan???????????????
of vind jij die ook zo lelijk??
Mrtn
Car: R5GTT

Kvind de 156 een schitterende auto, vooral als ie is aangekleed met grappige onzinnigheden.

Laatst was er een test onder alle automerken geweest en Alfa kwam naar voren als eerste europeaan.

De andere merken volgden pas later, maar uitschieters waren toch wel Renault en VW. In negatieve zin dan.

Je wilt niet weten wat er allemaal mankeert aan de nw. Laguna en Vel Satis, zijn geen zaken om vrolijk van te worden.

Doe wat je wilt dus, ieder heeft zo weer z'n eigen verhaal en ervaring :wink:
Mrtn = Maarten
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik vind best veel merken en types mooi,maar alfa absolut niet.
Ik kan er niks aan doen maar in een alfa voel ik me niet veilig,ik geef toe dat die dingen echt hard kunnen scheuren,zeker met de 156,maar voor de rest hou ik het bij renault
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tom
Moderator

ik wil niet heel lullig doen, maar ik denk toch dat een 156 veiliger is als een 5 :D
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

nou neem je wel een heel groot verschil ik classe :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
gille
Contacteer:

Tom schreef:ik wil niet heel lullig doen, maar ik denk toch dat een 156 veiliger is als een 5 :D
veiliger wel,maar ook zo pannegevoelig.
en ik heb het ni meer met die GTT maar die 156 mag je ook houden hoor.
hier in BELGIE vinden ze er geen dealers bijna voor
Tom
Moderator

een goed onderhouden (standaard) GTT is in de meeste gevallen zeer betrouwbaar vind ik. Over de alfa kan ik echter geen oordeel doen
Patrick

Michel Meganefreak schreef:ik zit met een probleem in mijn hoofd, svp help :)

[img]http://www.meganecoupe.nl/club/leden/mi ... cijs02.jpg[/img]

hoe kan je in godsnaam met een probleem in je hoofd zitten als je deze auto bezit??
dit is een mooie en zeer zekers een beste car,koop geen problemen van een ander en hou deze lekker man :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Mrtn
Car: R5GTT

Auto's die veel in de leasewereld zitten (de bekende modellen) staan statistisch gezien vaker in de garage dan een particuliere, het is soms ook niet te geloven hoe die gasten ermee om gaan, geen wonder dus dat het stukgaat en Alfa van nu is niet meer de Alfa van 5-10 jaar terug. Dat merk maakt de concurrentie zweterig met hun comeback......
Mrtn = Maarten
da-goof
Contacteer:

Laat ik het zo zeggen. Over het algemeen is het met elk italiaans product zo dat het er erg leuk uit ziet, maar dat de kwaliteit verre van constant is. heb zelf ook al de gekste verhalen gehoord over fiat en alfa, niet vergetende dat het 1 groep is. Het is niet voor niks dat fiat op het moment zo moeilijk zit en hoogst waarschijnlijk in de handen van GM gaat vallen.
Als je gaat voor een mooie, maar ook betrouwbare auto, pak dan geen alfa. Echte alfinisten nemen het voor lief dat er nogal eens wat mis is met de wagen.
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

NIET DOEN MICHEL, krijg je spijt van...

Als je het toch wil doen, neem dan de eerste.. :wink:
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Jeroen schreef:Op dit moment noemt 86.67% op het RMCC forum: Michel: JE BENT NIET WIJS. :lol:

Inmiddels al 89,47%

Dus Michel ?? DOE HET NIET !!!
Plaats reactie