rijdende snelheidscontrole, kan dat?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
dennisdk

Ik reed gisteren avond over de snelweg naar huis
met dik 180 km/u(toegestaande snelheid 100).
Toen ik een donkere golf voorbij reed zag ik een grote flits,maar hij reed ook gewoon over de snelweg.
Kunnen ze mij dan flitsen? :(
Anonymous

misschien gaf die je een seintje met z'n groot licht.
Anonymous

Nee dat is niet mogenlijk,want op die manier(rijdend)is jouw snelheid nooit te bepalen .Dit kan alleen als zij de zelfde snelheid aan houden als jij maar dan kunnen ze nog niet flitse.
Je hoeft je geen zorgen te maken :wink:
RO 16v

Misschien was hij aan het spelen met zijn flitser op zijn camera, doe ik ook wel eens als we in een groep rijden en dan de persoon opbellen en zeggen "je ben geflitst" :lol:
dennisdk

fabio schreef:Nee dat is niet mogenlijk,want op die manier(rijdend)is jouw snelheid nooit te bepalen .Dit kan alleen als zij de zelfde snelheid aan houden als jij maar dan kunnen ze nog niet flitse.
Je hoeft je geen zorgen te maken :wink:
gelukkig maar,anders was het daag laguna :)
bruno @af
Contacteer:

Het is ook gewoon mogelijk dat ze langs de middenberm bvb stonden te flitsen ... :p
dennisdk

bruno @af schreef:Het is ook gewoon mogelijk dat ze langs de middenberm bvb stonden te flitsen ... :p
was niets te zien tijd was 0.15 u
Anonymous

dennis wrote[quote]gelukkig maar,anders was het daag laguna
[quote]/quote]

dat zou wel heel jammer zijn :lol:
Jasper16v

een camera op standaardje in de berm ?
dennisdk

Jasper clio 16v schreef:een camera op standaardje in de berm ?
nee, een rijdende auto.
Jasper16v

hehe las ff nie goed :D

maar heb het wel eens gehoord dat mensen rijdend geflits werden

zal eens ff zoeken
Jasper16v

paar quotes van mensen uit een forum op internet:

"Ik reed vanavond om 22:30 op de A6. 150KM/h en lekker rustig op de weg.
Toen ik een auto inhaalde dacht ik een kleine flits te hebben gezien. Kunnen ze je flitsen uit een rijdende auto?"

"ja, dit kan, hier zijn speciale mobiele teams voor"

"Volgens mij is dit sinds een paar maanden, geijkte snelheidsmeter v/d auto gekoppeld aan het flitsding "

"jup kan wel stond nog in de autoweek"

"De KLPD heeft in 2000 4 auto's besteld die rijdend kunnen flisten, voorzover ik weet 2x Audi A6 en 2x Ford Mondeo. Deze zouden met name in het zuiden en oosten worden ingezet. Deze auto's meten de snelheid van het slachtoffer t.o.v. de eigen snelheid. Dit schijnt inmiddels goedgekeurd te zijn. In Duitsland rijden inmiddels 28 van deze vrolijke flitsers..."

dit zijn berichten van maart 2002, situatie kan heden dus anders zijn...
Gunther

Yep, hier in België kunnen ze dat ook, en is al gebeurd...de procedure is zeer omslachtig en daarom denk ik niet dat ze dat hier nog doen, maar het kan dus oppassen geblazen. Bij mijn weten moet er hier in Belgie een tachograaf in het voertuig gemonteerd staan...en dan trekken ze hun snelheid van de jouwe af= snelheidsovertreding!! Ps ik denk dat het alleen mogelijk is met Multanova dus !!!Quintezz reageert daar nie zo goed op dacht ik...
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

maar ja je moet dan ook geen 180 rijden :wink:
jef

P@TB@D schreef:maar ja je moet dan ook geen 180 rijden :wink:
dat is een slimme reactie he!!
Riël
Über-Spammer

Wel cool, gewoon zorgen dat die gast je niet inhaalt :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hans R.

Rijdende flitsauto's worden al langere tijd gebruikt.

Zoals al eerder werd gezegt wordt gewoon de snelheid van de flits auto met de wegloop/inhaalsnelheid van de "overtreder" vergleken.

Veel flitsauto's die langs de kant flitsen kunnen dit ook rijdend.

Waarom dit niet vaker wordt gedaan is mij niet duidelijk.

Ik ben er overigens geen voorstander van hoor :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Als je door zo'n auto bekeurd wordt, zou ik dat zeker aanvechten! Bij een staande controle is de uitlijning erg belangrijk voor de nauwkeurigheid. En zie zo'n rijdende auto maar eens uit te lijnen. Dus kan je je afvragen hoe nauwkeurig het is.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Matijs
Contacteer:

Zeker aanvechten ja. Er worden op dit moment wel meer methodes gebruikt waar nog geen wettelijke grond voor is. Bijvoorbeeld de laserguns uit het topic nl.wetgeving - Lasergun is niet rechtsgeldig
Tom
Moderator
Car: MB

ook in de middenberm staan ze wel eens hoor (verschillende keren gezien).

En was het geen neger met en goude tand in die Golf? :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
5-gteetje
Contacteer:

jef schreef:
P@TB@D schreef:maar ja je moet dan ook geen 180 rijden :wink:
dat is een slimme reactie he!!
ik heb er laatst ééntje gehad voor 165 km op een 120 km weg. Kosten 245 Euro, kun je alvast even gaan sparen :D
5-gteetje is vanaf vandaag Gt-neetje. Dus geen gte meer in bezit .
Anonymous

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn, het is vaak zo dat als je 's avonds rijdt en je haalt een auto in dat het licht reflecteerd in je buitenspiegel aan de bijrijderskant, en aangezien wegen nooit helemaal vlak zijn zit hier en daar wel eens een hobbeltje en als je die auto net op dat moment inhaalt lijkt dat net of je geflitst wordt. Tevens is het ook zo dat auto's anders afgeveerd zijn dan vroeger, ik heb het zelfs als iemand 100 m achter me rijdt dat ik denk, he kap nou eens met seinen, maar dit is helemaal niet het geval, nederlandse wegen he :p Nog een punt is dat de verlichting van auto's tegenwoordig heel anders is geworden. Vroeger had men een ronde reflector achter de lamp, tegenwoordig is dat een reflector met allemaal vreemd geplaatste schotjes, een heel goed voorbeeld is een Ford Focus. Maarja iig is het wel zo dat men meer rendement uit een lamp heeft kunnen halen (mede ook door xenon en nieuwe halogeen technologie) maar hierdoor schrik je wel vaak. Het is een veel voorkomend probleem :)

Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken, maar omdat je weet dat je te hard reed ben je een beetje schrikachtig nu, dat heet SCHULDGEVOEL :lol:

Zal wel loslopen joh, succes :)
Ivar

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, want ikheb dat ook al zo vaak gehad en dan was het gewoon de koplampen van de auto achter mij die in de spiegel reflecteerd

PS ik heb net Eur. 216,- betaald omdat ik volgens de lasergun 89 ree waar je 50 mocht is daar nog iets aan te doen?
lisa

ik zou het gewoon proberen :) wie niet waagt.....
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Ivar schreef:Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, want ikheb dat ook al zo vaak gehad en dan was het gewoon de koplampen van de auto achter mij die in de spiegel reflecteerd

PS ik heb net Eur. 216,- betaald omdat ik volgens de lasergun 89 ree waar je 50 mocht is daar nog iets aan te doen?

Ja je kunt er bezwaar tegen aan tekenen.
Het is voor de politie niet toegestaan dat ze ze mogen gebruiken. Dat was laatst op de radio.
Dus mag jij geen boete krijgen.
Je mag de lazer guns alleen niet storen met een stinger of zo, dan krijg je wel een bon.
Suc6 met de afronding.
TURBODJ
Contacteer:

Ho Ho Ho, lasergun mag nog steeds gebruikt worden door de politie. Wat in de krant stond was van een bepaalde rechtbank. Bij overige rechtbanken in Ned is het gebruik van de lasergun wel degelijk toegestaan. In de juridische wereld staan ze vreemd te kijken dat deze rechtbank deze uitspraak heeft gedaan. Volgens algemene opvattingen blijft er niets van over in hoger beroep. Dus lasergun mag nog steeds gebruikt worden.
RO 16v

TURBODJ schreef:Ho Ho Ho, lasergun mag nog steeds gebruikt worden door de politie. Wat in de krant stond was van een bepaalde rechtbank. Bij overige rechtbanken in Ned is het gebruik van de lasergun wel degelijk toegestaan. In de juridische wereld staan ze vreemd te kijken dat deze rechtbank deze uitspraak heeft gedaan. Volgens algemene opvattingen blijft er niets van over in hoger beroep. Dus lasergun mag nog steeds gebruikt worden.
Maar als de uitspraak op hetzelfde neerkomt in hoger beroep geld dit voor heel Nederland want je kan geen onderscheid maken van provincies, anders zal Leeuwarden wel heel dicht bevolkt raken. :)

Ik vind de gasten van justitie gewoon zielig want ze hebben fouten gemaakt en willen er niet voor uitkommen en dat moet de wet naleven, ze verzinnen soms dingen ter plaatse, gewoon zielig :-*
jeroen.k

Edwin5gtt (Punttang) schreef: Ja je kunt er bezwaar tegen aan tekenen.
Het is voor de politie niet toegestaan dat ze ze mogen gebruiken. Dat was laatst op de radio.
Dus mag jij geen boete krijgen.
Je mag de lazer guns alleen niet storen met een stinger of zo, dan krijg je wel een bon.
Suc6 met de afronding.
Volgens mij was dit precies andersom...
Dus de politie mag de gun nog wel gebruiken en je mag ze in principe ook nog storen (want de lasergun is geen officieel erkend aparaat), maar de boetes gelden wel gewoon.

Want de rechtszaak was toch ook tegen mensen die het aparaat hadden gestoord?
dennisdk

Heb contact gehad met de KLPD en zij zeggen dat je niet geflits kan worden op deze manier.
Ze zeiden er wel bij dat het misschien de belastingsdienst kan zijn. :)
Plaats reactie