[Williams]Group N Specificaties.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Van de williams motor, heeft iemand die?
Anonymous

Ask menno, hij heeft een en ander liggen, geloof ik.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Menno of Dennis? Of andere mensen die het weten.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

eigenlijk heel simpel:

standaard motor, geblueprint, andere electronica,
vermogen ongeveer 190 pk.

aangezien je geen andere zuigers, kleppen of andere gein MAG veranderen in groep N is er ook niet zoveel anders dan standaard.
there is no spoon.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Oke bedankt, en het blueprinten is het bekende verhaal.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Heeft iemand misschien ook een adres of telefoonnummer van een bedrijf die motorblokken doet blueprinten. Het adres van Achterberg heb ik al.
Anonymous

Vraag Hans, de williamsman, forummoderator ff. Hij heeft zijn blok, destijds geloof ik, laten doen bij DBM ofzo. Borremans nog kunnen vinden?
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Nou die zie ik nooit meer op het forum.
Anonymous

Klopt, ik ook niet. Tijn misschien een suggestie??
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

-DBM engenering
-Kroon motorsport
-Cronenburg motorsport

Belgie
-Reapers

Engeland
-Prima sport
-Hill power

aderessen weet ik niet zo maar zijn te vinden.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Achterberg is wel je beste keus, DBM is DBM niet meer, de beste enginers zijn daar weg, De topper daar heette Evert en die is voor zichzelf begonnen. Ik weet niet zo 123 hoe zijn bedrijf heet meer het zit geloof ik in de Bilt.
there is no spoon.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Stond die Evert toevallig niet een poos terrug in het blad Tuning en design, met een mitsibushi evo?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Toen nog bij DBM, maar dat was hem ja, samen met chiel bos.
there is no spoon.
Anonymous

Garage Borremans
Kroonstraat 69
1750 St Kwintens-Lennik
003225324318

Raepers stopt er einde dit jaar mee. Ook zijn belangrijkste mechanicien is voor zichzelf begonnen. Ask gille, die weet daar meer van.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Zeeuw schreef:Garage Borremans
Kroonstraat 69
1750 St Kwintens-Lennik
003225324318

Raepers stopt er einde dit jaar mee. Ook zijn belangrijkste mechanicien is voor zichzelf begonnen. Ask gille, die weet daar meer van.
alsje nog iets wilw eten van williamsn of stukken nodig hebt van alle soorten Renault is Raepers de man ,maar zoals Zeeuw zegt tot einde deze jaar.
en hij heeft nog heel veel en kan nog aan veel geraken
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

En wat voor mogelijkheden zijn er zoal om een williams motor te tunen. En op wat voor vermogens komt dat dan op neer.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

En wat zijn de specificaties van een group A?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

wouter 16v schreef:En wat voor mogelijkheden zijn er zoal om een williams motor te tunen. En op wat voor vermogens komt dat dan op neer.
Algemene tuning of ook per klasse/groep??? hier zit veel verschil in.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Je kunt ook naar http://www.freddycane.com voor deze aanpassingen.

Ben ik ook geweest voor tuning en revisie en is prima bevallen. Hij is erg vakkundig en een rasechte perfectionist. :D
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

RO 16v schreef:
wouter 16v schreef:En wat voor mogelijkheden zijn er zoal om een williams motor te tunen. En op wat voor vermogens komt dat dan op neer.
Algemene tuning of ook per klasse/groep??? hier zit veel verschil in.
Algemene tunig.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

oké, algemene tuning voor een Willams

1 - compleet uitlaatsysteem met orginele kat, vervangings luchtfilter met slang van de bumper en chip = + 170 pk
2 - 1 + nokkenassen = + 180 pk
3 - 1+2 + blueprinten(compleet dus ook kop bewerken) tussen de 190 en 200 pk
4 - 1+2+3 + gesmeede zuigers, zwaardere brandstof pomp, grotere injectors en aangepaste chip(rollenbank)max. 220 pk
( de vermogens zijn ongeveer geschat op het gene wat ik gezien heb)

En de stapppen hierna zijn niet te betalen omdat je dan alles moet gaan aanpassen zoals; drijfstangen, krukas, kleppen, inlaatspruitstuk, kop enz......

Met de nokkenassen kan je nog kiezen tussen race of rally, het verschil zit in waneer je het vermogen wilt hebben.

Vanaf stap 1 kan je ook de kleppen van de megane laten monteren dit geeft haast geen extra pk's maar wel meer koppel.

Bleuprinten alleen kan ook dan komt er ongeveer tussen de 10 en 15 pk bij.

En je kan natuurlijk een andere bak monteren b.v. die van een megane waardoor hij sneller optrekt en een lagere topsnelheid krijgt, de tandwiel verhoudingen zijn ook aan te passen zodat je zelf kan bepalen wat hij doet of snel optrekken of hoge topsnelheid.

Monteer geen openluchtfilter of kat vervanger dit is niet goed voor het blok en je wint er haast niks mee behalve het geluid, mensen die hier anders over denken hoor ik nog wel een keer als het blok hierdoor kapot is gegaan, ik heb het nu al 5 keer meegemaakt en gezien vooral bij vrienden die het beter weten.
Plaats reactie