[Williams]Group N Specificaties.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Van de williams motor, heeft iemand die?
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Menno of Dennis? Of andere mensen die het weten.
eigenlijk heel simpel:
standaard motor, geblueprint, andere electronica,
vermogen ongeveer 190 pk.
aangezien je geen andere zuigers, kleppen of andere gein MAG veranderen in groep N is er ook niet zoveel anders dan standaard.
standaard motor, geblueprint, andere electronica,
vermogen ongeveer 190 pk.
aangezien je geen andere zuigers, kleppen of andere gein MAG veranderen in groep N is er ook niet zoveel anders dan standaard.
there is no spoon.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Oke bedankt, en het blueprinten is het bekende verhaal.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Heeft iemand misschien ook een adres of telefoonnummer van een bedrijf die motorblokken doet blueprinten. Het adres van Achterberg heb ik al.
Vraag Hans, de williamsman, forummoderator ff. Hij heeft zijn blok, destijds geloof ik, laten doen bij DBM ofzo. Borremans nog kunnen vinden?
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Nou die zie ik nooit meer op het forum.
Achterberg is wel je beste keus, DBM is DBM niet meer, de beste enginers zijn daar weg, De topper daar heette Evert en die is voor zichzelf begonnen. Ik weet niet zo 123 hoe zijn bedrijf heet meer het zit geloof ik in de Bilt.
there is no spoon.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Stond die Evert toevallig niet een poos terrug in het blad Tuning en design, met een mitsibushi evo?
Toen nog bij DBM, maar dat was hem ja, samen met chiel bos.
there is no spoon.
Garage Borremans
Kroonstraat 69
1750 St Kwintens-Lennik
003225324318
Raepers stopt er einde dit jaar mee. Ook zijn belangrijkste mechanicien is voor zichzelf begonnen. Ask gille, die weet daar meer van.
Kroonstraat 69
1750 St Kwintens-Lennik
003225324318
Raepers stopt er einde dit jaar mee. Ook zijn belangrijkste mechanicien is voor zichzelf begonnen. Ask gille, die weet daar meer van.
alsje nog iets wilw eten van williamsn of stukken nodig hebt van alle soorten Renault is Raepers de man ,maar zoals Zeeuw zegt tot einde deze jaar.Zeeuw schreef:Garage Borremans
Kroonstraat 69
1750 St Kwintens-Lennik
003225324318
Raepers stopt er einde dit jaar mee. Ook zijn belangrijkste mechanicien is voor zichzelf begonnen. Ask gille, die weet daar meer van.
en hij heeft nog heel veel en kan nog aan veel geraken
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
En wat voor mogelijkheden zijn er zoal om een williams motor te tunen. En op wat voor vermogens komt dat dan op neer.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
En wat zijn de specificaties van een group A?
Je kunt ook naar http://www.freddycane.com voor deze aanpassingen.
Ben ik ook geweest voor tuning en revisie en is prima bevallen. Hij is erg vakkundig en een rasechte perfectionist.
Ben ik ook geweest voor tuning en revisie en is prima bevallen. Hij is erg vakkundig en een rasechte perfectionist.

-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Algemene tunig.RO 16v schreef:Algemene tuning of ook per klasse/groep??? hier zit veel verschil in.wouter 16v schreef:En wat voor mogelijkheden zijn er zoal om een williams motor te tunen. En op wat voor vermogens komt dat dan op neer.
oké, algemene tuning voor een Willams
1 - compleet uitlaatsysteem met orginele kat, vervangings luchtfilter met slang van de bumper en chip = + 170 pk
2 - 1 + nokkenassen = + 180 pk
3 - 1+2 + blueprinten(compleet dus ook kop bewerken) tussen de 190 en 200 pk
4 - 1+2+3 + gesmeede zuigers, zwaardere brandstof pomp, grotere injectors en aangepaste chip(rollenbank)max. 220 pk
( de vermogens zijn ongeveer geschat op het gene wat ik gezien heb)
En de stapppen hierna zijn niet te betalen omdat je dan alles moet gaan aanpassen zoals; drijfstangen, krukas, kleppen, inlaatspruitstuk, kop enz......
Met de nokkenassen kan je nog kiezen tussen race of rally, het verschil zit in waneer je het vermogen wilt hebben.
Vanaf stap 1 kan je ook de kleppen van de megane laten monteren dit geeft haast geen extra pk's maar wel meer koppel.
Bleuprinten alleen kan ook dan komt er ongeveer tussen de 10 en 15 pk bij.
En je kan natuurlijk een andere bak monteren b.v. die van een megane waardoor hij sneller optrekt en een lagere topsnelheid krijgt, de tandwiel verhoudingen zijn ook aan te passen zodat je zelf kan bepalen wat hij doet of snel optrekken of hoge topsnelheid.
Monteer geen openluchtfilter of kat vervanger dit is niet goed voor het blok en je wint er haast niks mee behalve het geluid, mensen die hier anders over denken hoor ik nog wel een keer als het blok hierdoor kapot is gegaan, ik heb het nu al 5 keer meegemaakt en gezien vooral bij vrienden die het beter weten.
1 - compleet uitlaatsysteem met orginele kat, vervangings luchtfilter met slang van de bumper en chip = + 170 pk
2 - 1 + nokkenassen = + 180 pk
3 - 1+2 + blueprinten(compleet dus ook kop bewerken) tussen de 190 en 200 pk
4 - 1+2+3 + gesmeede zuigers, zwaardere brandstof pomp, grotere injectors en aangepaste chip(rollenbank)max. 220 pk
( de vermogens zijn ongeveer geschat op het gene wat ik gezien heb)
En de stapppen hierna zijn niet te betalen omdat je dan alles moet gaan aanpassen zoals; drijfstangen, krukas, kleppen, inlaatspruitstuk, kop enz......
Met de nokkenassen kan je nog kiezen tussen race of rally, het verschil zit in waneer je het vermogen wilt hebben.
Vanaf stap 1 kan je ook de kleppen van de megane laten monteren dit geeft haast geen extra pk's maar wel meer koppel.
Bleuprinten alleen kan ook dan komt er ongeveer tussen de 10 en 15 pk bij.
En je kan natuurlijk een andere bak monteren b.v. die van een megane waardoor hij sneller optrekt en een lagere topsnelheid krijgt, de tandwiel verhoudingen zijn ook aan te passen zodat je zelf kan bepalen wat hij doet of snel optrekken of hoge topsnelheid.
Monteer geen openluchtfilter of kat vervanger dit is niet goed voor het blok en je wint er haast niks mee behalve het geluid, mensen die hier anders over denken hoor ik nog wel een keer als het blok hierdoor kapot is gegaan, ik heb het nu al 5 keer meegemaakt en gezien vooral bij vrienden die het beter weten.