Lasergun is niet rechtsgeldig

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Patrick

mathijs schreef::-* :-* :-*
en maar blijven volhouden dat het voor de veiligheid is en niet om de kas te spekken, kreeg een paar dagen geleden een bon binnen van 187 pleuro's de honden :(
als het om veiligheid ging dan stonden ze wel op andere plaatsen lijkt mij,ik bedoel ik reedt gisteren nacht bv naar utrecht toe en op een gegeven moment dat je amsterdam moet aanhouden van uit het zuiden staat er in de bocht!!!dat je daar 120 mag gaan rijden,lekker goed bedacht dacht ik zo.
ook lekker is het als je op een 4 baans weg rijdt en je maar 100 mag als je helemaal alleen in je uppie rijdt.
ik wordt er gewoon niet goed van,maar ja ik moet op het moment ff denken aan de centen dus ik heb me er maar aan gehouden,want die fl..kers zijn in staat om voor jouw daar te gaan staan midden in de nacht.
ik wordt in mijn ogen zelf onveiliger als ik constant moet kijken naar mijn snelheidsmeter om maar niet te hard te rijden,ik vindt dat juist onweilig,dat leidt behoorlijk af vindt ik zelf en ik verveel me te pleuris als ik 100 rijdt,zeg nou zelf dat is geen snelheid 100 km/pu.
maar wat betreft die lasergun,tja ik weet het niet,het is een meetapparaat he wat nouwkeurig meet,zou het echt zijn dat het niet rechtsgeldig wordt verklaart?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer

Waarschijnlijk wel. Een kilometerteller is ook nauwkeurig maar een politieauto die je met zijn auto klokt op 200 is niet rechtsgeldig ... of wel?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Peter @ Malta
Contacteer:

Riël schreef:Waarschijnlijk wel. Een kilometerteller is ook nauwkeurig maar een politieauto die je met zijn auto klokt op 200 is niet rechtsgeldig ... of wel?
Ik ben niet geheel en al op de hoogte met de Nederlandse wetgeving, maar als je als oom agent met 200 km/u achter iemand aanzit, mag er van uitgaan dat je kilometerteller niet zo'n forse afwijking heeft dat je niet kunt vaststellen of die vent nou te hard reed.

Maar waar het om gaat is of een rechter het accepteert als wettig bewijsmateriaal. Dan moet je naar jurespundentie gaan kijken.

In deze zaak van de lasergun is het interessant dat er al jurespundentie was, namelijk dat het wel toegestaan zou zijn. Dus we zullen moeten wachten tot iemand dit voor de Hoge Raad brengt, of de regering voor die tijd de zaken op orde stelt.

Je kunt de uitspraak van de rechter ook interpreteren als een hint aan de regering om het gebruik van de lasergun nu eens duidelijk bij wet te regelen (wat kennelijk nog niet het geval is).

- Peter
Plaats reactie