Bi-turbo, welk voordeel???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

En sommige typeŽs daihatsu charade, suzuki (s)alto

En er zullen er nog wel meer zijn.

Motoren gekenmerkt door een hele kleine inhoud en nog minder vermogen :) .

Gr. Frits
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja, die dingen schreeeuwen om een turbo :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:



--------------------------------------------------------------------------------
Daihatsu Charade TX Turbo


MOTOR
aantal cilinders 3
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 993cm3
boring x slag 76,0x73,0 mm
compressieverh. 8,0:1
max. vermogen 50 kW (68 pk)/5500tpm
max. koppel 106 Nm/3200tpm
brandstofsysteem carburateur
turbo nee
katalysator nee

MATEN & GEWICHTEN
lengte 3,60 m
breedte 1,55 m
hoogte 1,40 m
wielbasis 2,32 m
draaicirkel 8.8 m
bandenmaat 165/70SR13
massa leeg 717 kg
laadvermogen 383 kg
aanhangermassa geremd 700 kg
aanhangermassa ongeremd 358 kg
inh. bagageruimte 128 - 280 l
inh. brandstoftank 35 l

PRESTATIES
topsnelheid 165 km/h
acceleratie 0-100 km/u 11,9 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 6,5 l/100km
CO2 uitstoot - g/km
--------------------------------------------------------------------------------
Met of zonder turbo het blijft geen vermogen! :)

Gr. Frits
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nu wordt er hier veel gesproken over kogelgelagerde (hybride) turbo's

Zijn die dingen hier al in Nederland te verkrijgen en wat moet zoiets kosten? Bijvoorbeeld een hybride van een T2 en T25 met kogellagers staat mij wel aan :)
En ik neem ook aan dat die kogellagers een ander huis nodig hebben gezien dat veel meer ruimte inneemt als een gewoon glijlager. Dus moet je zo'n ding nieuw kopen lijkt mij.

Turboworld deed volgens mij nog weinig met dit soort stuff, turbo hoet zeker ooknie??
mario
Berichten: 610
Lid geworden op: za 5 mei 2001 0:00
Locatie: utrecht

Ik denk als je echt iets speciaal's zoekt ! :p
Dat je toch naar engeland zal moeten .
Bij gttuning of bb performans,bij performans
staat er niet zo veel op de site .
Maar bij GTtuning wel

kijk hier maar keus genoeg >-)


GTtuning.com
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Frits schreef:


--------------------------------------------------------------------------------
Daihatsu Charade TX Turbo


MOTOR
[...]
turbo nee
[...]
????
Een turbo uitvoering zonder turbo? :lol:
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Nu wordt er hier veel gesproken over kogelgelagerde (hybride) turbo's

Zijn die dingen hier al in Nederland te verkrijgen en wat moet zoiets kosten? Bijvoorbeeld een hybride van een T2 en T25 met kogellagers staat mij wel aan :)
En ik neem ook aan dat die kogellagers een ander huis nodig hebben gezien dat veel meer ruimte inneemt als een gewoon glijlager. Dus moet je zo'n ding nieuw kopen lijkt mij.

Turboworld deed volgens mij nog weinig met dit soort stuff, turbo hoet zeker ooknie??
Kijk hier maar eens>klik

Daar staat een hoop info, en waar ze ze verkopen in Nederland.

S :D nder
Anonymous

Frits schreef:


--------------------------------------------------------------------------------
Daihatsu Charade TX Turbo


MOTOR
aantal cilinders 3
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 993cm3
boring x slag 76,0x73,0 mm
compressieverh. 8,0:1
max. vermogen 50 kW (68 pk)/5500tpm
max. koppel 106 Nm/3200tpm
brandstofsysteem carburateur
turbo nee
katalysator nee

MATEN & GEWICHTEN
lengte 3,60 m
breedte 1,55 m
hoogte 1,40 m
wielbasis 2,32 m
draaicirkel 8.8 m
bandenmaat 165/70SR13
massa leeg 717 kg
laadvermogen 383 kg
aanhangermassa geremd 700 kg
aanhangermassa ongeremd 358 kg
inh. bagageruimte 128 - 280 l
inh. brandstoftank 35 l

PRESTATIES
topsnelheid 165 km/h
acceleratie 0-100 km/u 11,9 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 6,5 l/100km
CO2 uitstoot - g/km
--------------------------------------------------------------------------------
Met of zonder turbo het blijft geen vermogen! :)

Gr. Frits
Deze lijst klopt van geen kant. Die daihapsjoe zin in 8.5 tellen op de 100. Iig in de 8 sec.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

deze is de juiste cijfers van de charade GTti
de andere was een tx turbo
Daihatsu Charade GTti
ALGEMEEN
nieuwprijs € 13.838 (ƒ 30.495)
afleveringskosten n.v.t.
wegenbelasting (3mnd) € 38 - € 44
1993 € 2.900
1992 € 2.400
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
aandrijving voor
algemene garantie 3 jaar, 100000 km
carrosserie garantie 6 jaar
introductie april 1987
einde september 1993

MOTOR
aantal cilinders 3
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 993cm3
boring x slag 76,0x73,0 mm
compressieverh. 7,8:1
max. vermogen 74 kW (101 pk)/6500tpm
max. koppel 130 Nm/5000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo ja
katalysator geregeld

MATEN & GEWICHTEN
lengte 3,61 m
breedte 1,62 m
hoogte 1,38 m
wielbasis 2,34 m
draaicirkel 9.0 m
bandenmaat 175/60HR14
massa leeg 844 kg
laadvermogen 346 kg
aanhangermassa geremd 700 kg
aanhangermassa ongeremd 400 kg
inh. bagageruimte 152 - 384 l
inh. brandstoftank 37 l

PRESTATIES
topsnelheid 185 km/h
acceleratie 0-100 km/u 8,2 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 6,8 l/100km
16klepper
Berichten: 98
Lid geworden op: di 11 jun 2002 20:22
Locatie: bij Zwolle

Owkee.......

Waarom zou ik nou dus geen 2 turbo's gaan maken op een 1800 16V, en waarom zou ik dat wel gaan doen?

Kan iemand me nou duidelijk de nadelen op een rijtje zetten, en ook de voordelen?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

16klepper schreef:Owkee.......

Waarom zou ik nou dus geen 2 turbo's gaan maken op een 1800 16V, en waarom zou ik dat wel gaan doen?

Kan iemand me nou duidelijk de nadelen op een rijtje zetten, en ook de voordelen?
omdat da op een 1800 16 V bijna een onmogelijke job is,en er is al geen plaats onder de kap en dan nog 2 turbo's ineens bij veel suc6.
zeker met 4 cilinders is dat gewoon onmogelijk of je moet een toptuner zijn.
dus koop je een turbo kit voor je clio en houd het daarbij.zal je al meer dan genoeg power hebben men dunkt
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

16klepper schreef:Owkee.......

Waarom zou ik nou dus geen 2 turbo's gaan maken op een 1800 16V, en waarom zou ik dat wel gaan doen?

Kan iemand me nou duidelijk de nadelen op een rijtje zetten, en ook de voordelen?
tsja nogal moeilijk als je niet kan lezen.

ok, laatste poging: je moet 2 superkleine turbo's vinden, die zijn er zowat niet.
De kleinste die je op normale wijze kan vinden is de standaard t2 van de gtt.

Maar 2 t2's werken ook wel, alleen verwacht geen vuldruk onder de 3500 rpm.
Voor leken ziet het er ook nog es stoer uit.

Als ik een gokje mag wagen zou voor 1800 cc gewoon een t3 nemen, met '60' trim. Vuldruk vanaf 2500 rpm, en flow bereik tot aan de horizon.
Vraag gewoon aan die cliov16 gasten waar ro16V het over had.
16klepper
Berichten: 98
Lid geworden op: di 11 jun 2002 20:22
Locatie: bij Zwolle

Owkee....

Dus een T3 da's eentje van een Alpine Turbo, maar die heeft standaard geen trim 60 toch?

Welke auto heeft wel een T3 met 60 trim, of moet je die dan laten maken?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Nog ff wat olie op het vuur...

Als ik een fijn stukje software loslaat op een F7P motor: 1800cm3, 7200rpm, 700Mbar, turbo+intercooler. Komt daaruit een T3 met een compressor trim van 40 en een A/R ratio van 0.49.

Dit is goed voor een theoretische 155kW/210pk. Één bar is goed voor 260pk theoretisch. Puur en alleen gerelateerd aan de luchtmassalevering van de turbo.

Als je met een lager maximum toerental genoegen neemt en een lagere maximum vuldruk kun je met een T25 volstaan. Een T25 haalt alleen maar 600Mbar bij 7200rpm. Tenminste met een optimale trim !

Dit zijn turbo configuraties die optimaal bruikbaar zijn op de openbare weg. Dus met een optimale drive-ability... 8)
Laatst gewijzigd door speedline op zo 10 nov 2002 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
16klepper
Berichten: 98
Lid geworden op: di 11 jun 2002 20:22
Locatie: bij Zwolle

Dus zou een Turbo van een Alpine Turbo een goeie turbo zijn om te gebruiken?

Wat zou er dan veranderd moeten worden om er een turbo op te maken?
De ECU, de injectoren, dikke koppakking,
Ook nog de zuigers voor een lagere compressie?
Ik weet niet wat de comp. verhouding is, en tot hoeveel druk je zou kunnen gaan zonder andere zuigers, misschien dat iemand dat weet, of kan berekenen??

ik ben benieuwd!
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

een oud colleaga deed veel in turbo motorfietsen.
daar zitten volgens mij ook hele kleine turbo's op.
omdat hij een nw turbo voor zijn kawasaki 3 cil turbo motorfiets nodig had.
ging hij op zoek en omdat de turbo niet meer gereviseerd kon worden (er worden geen keeringen voor gemaakt)
kwam hij uit bij de turbo van de motor van een sneeuw scooter.
echt een super klein turbotje.
voor op een 500 cc motortje.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

16klepper schreef:Dus zou een Turbo van een Alpine Turbo een goeie turbo zijn om te gebruiken?

Wat zou er dan veranderd moeten worden om er een turbo op te maken?
De ECU, de injectoren, dikke koppakking,
Ook nog de zuigers voor een lagere compressie?
Ik weet niet wat de comp. verhouding is, en tot hoeveel druk je zou kunnen gaan zonder andere zuigers, misschien dat iemand dat weet, of kan berekenen??

ik ben benieuwd!
Het kan zijn dat een T3 turbo aan je basiseisen voldoet.

Alleen heb je het over een basislagerhuis T3 met de slakkenhuizen. Hierbij heb je de keus uit verschillende A/R verhoudingen (heb ik uitgelegd in ander topic) voor de slakkenhuizen.
Hieraan moeten nog de rotors (inducer/ exducer ookwel compressorwiel en turbinewiel genoemd) aan vast in hun verschillende ! trims.

Verder kun je nog kiezen voor een interne of externe waste gate en de montageplaats. En verder kun je ook de lagering nog variëren. Makkelijke keuze zou ik zeggen :D

Dus het valt allemaal wel mee hoor:
lage druk applicatie
* lage turbodruk en dus mogelijk om standaard zuigers te gebruiken, oppassen met drijfstangen
* relatief kleine turbo die vroeg op druk spoelt

hoge druk applicatie
* andere zuigers en drijfstangen, en soms zelfs krukas, in veel gevallen noodzakelijk
* relatief grote turbo die laat op druk spoelt

* stuurdemper ivm stuurreacties door vergroot koppel kan noodzakelijk zijn
* versnellingsbak is zwak punt, let op temperatuur en oliekwaliteit, ook eventueel differentieel !
* aandrijfas en homokineetontwerp kunnen beperkende factor zijn
* wielgeometrie aangedreven as(sen) moet eventueel aangepast worden op beschikbaar koppel
* koppeling dient meestal gemodificeerd te worden
* toegenomen prestaties maken meestal slingerschot/ luchtafscheider noodzakelijk
* wijziging oliepomp opbrengst en/ of druk soms noodzakelijk!
* zuigerbodemkoeling voor betrouwbaarheid
* oliekoeler met thermostaat
* andere radiateur
* meer koelvloeistof
* andere thermostaat met lagere schakeltemperatuur
* andere koppakking
* aansluiten olietoevoer turbo op hoofdsmeerleiding motor
* aansluiting olieafvoer turbo op carter (boven olieniveau!)
* thermische isolatie turbo
* speciaal uitlaatspruitstuk
* afdichten inlaatsysteem en gasklephuis
* plaatsing luchtfilter
* intercooler
* slangenwerk
* andere injectors met hogere capaciteit
* andere brandstofdrukregelaar ivm regelbereik
* aangepaste eprom
* andere map sensor ivm regelbereik
* eventueel elektronische turbodrukbeïnvloeding

Dit is onafhankelijk van eventuele individuele eisen :lol: En dit zijn dingen om naar te kijken als je een betrouwbare auto wilt rijden.

Dus doe lekker makkelijk en koop een kant en klaar kit...

En nou ff geen gezever van; de kerstman heeft ook een turbo op zŽn arreslee en die heeft geen andere zuigers en drijfstangen. I donŽt give a sh*t. Ik geef een algemeen idee. :wink:
Laatst gewijzigd door speedline op zo 17 nov 2002 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

speedline schreef:Nog ff wat olie op het vuur...

Als ik een fijn stukje software loslaat op een F7P motor: 1800cm3, 7200rpm, 700Mbar, turbo+intercooler. Komt daaruit een T3 met een compressor trim van 40 en een A/R ratio van 0.49.

Dit is goed voor een theoretische 155kW/210pk. Één bar is goed voor 260pk theoretisch. Puur en alleen gerelateerd aan de luchtmassalevering van de turbo.
volgens de flowchart van de 40 trim t3 kan hij maximaal 19 LBS/min bij 0.7 bar verpompen.
http://www.turbofast.com.au/FlowT3.html
Om uit dit luchtverbruik 210 pk te halen, heb je niet een wat te optimistisch motorrendement genomen?

Ik heb er eerder wel eens wat aan gerekend, en toen vond ik dat je voor > 175 pk eigenlijk al een grotere trim nodig had. (zat in mn hoofd, ga het nu niet narekenen..)

toegegeven, het rendement van een f7p motor is ongetwijfeld een stuk beter als mijn at (modernere verbrandingskamer)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

jacco 16v schreef:een oud colleaga deed veel in turbo motorfietsen.
daar zitten volgens mij ook hele kleine turbo's op.
omdat hij een nw turbo voor zijn kawasaki 3 cil turbo motorfiets nodig had.
ging hij op zoek en omdat de turbo niet meer gereviseerd kon worden (er worden geen keeringen voor gemaakt)
kwam hij uit bij de turbo van de motor van een sneeuw scooter.
echt een super klein turbotje.
voor op een 500 cc motortje.
indeed, ze bestaan wel, maar kom er maar eens aan.

3cil kawa?? de laatse 3-cil kawa was een 2-takt hoor.
Overigens geen succes dat ding.
je bedoelt de 750cc 4-cil??. Die hebben een kleine IHI turbo. Dezelfde als op de maseratie bi-turbo. (again: 2 kleine turbo's en veel cc's motor.)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nieuws van de site van IHI ( http://www.ihi-turbo.com/news.htm )

World's Smallest Turbocompressor
IHI and ITA announce the introduction of two new turbocompressor models. The Tx-75, the world's smallest turbocompressor, covers the output range from 75kW to 110kW and the Tx-250 has an output range from 250kW to 355kW. These models provide expanded market coverage above and below the Tx-150 (150kW) which was introduced previously. The IHI Tx-75 is expected to replace rotary screw compressors with output less than 100kW in many applications due to its superior performance and maintenance characteristics.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

speedline schreef:
16klepper schreef:Dus zou een Turbo van een Alpine Turbo een goeie turbo zijn om te gebruiken?

Wat zou er dan veranderd moeten worden om er een turbo op te maken?
De ECU, de injectoren, dikke koppakking,
Ook nog de zuigers voor een lagere compressie?
Ik weet niet wat de comp. verhouding is, en tot hoeveel druk je zou kunnen gaan zonder andere zuigers, misschien dat iemand dat weet, of kan berekenen??

ik ben benieuwd!
Het kan zijn dat een T3 turbo aan je basiseisen voldoet.

Alleen heb je het over een basislagerhuis T3 met de slakkenhuizen. Hierbij heb je de keus uit verschillende A/R verhoudingen (heb ik uitgelegd in ander topic) voor de slakkenhuizen.
Hieraan moeten nog de rotors (inducer/ exducer ookwel compressorwiel en turbinewiel genoemd) aan vast in hun verschillende ! trims.

Verder kun je nog kiezen voor een interne of externe waste gate en de montageplaats. En verder kun je ook de lagering nog variëren. Makkelijke keuze zou ik zeggen :D

Dus het valt allemaal wel mee hoor:
lage druk applicatie
* lage turbodruk en dus mogelijk om standaard zuigers te gebruiken, oppassen met drijfstangen
* relatief kleine turbo die vroeg op druk spoelt

hoge druk applicatie
* andere zuigers en drijfstangen, en soms zelfs krukas, in veel gevallen noodzakelijk
* relatief grote turbo die laat op druk spoelt

* stuurdemper ivm stuurreacties door vergroot koppel kan noodzakelijk zijn
* versnellingsbak is zwak punt, let op temperatuur en oliekwaliteit, ook eventueel differentieel !
* aandrijfas en homokineetontwerp kunnen beperkende factor zijn
* wielgeometrie aangedreven as(sen) moet eventueel aangepast worden op beschikbaar koppel
* koppeling dient meestal gemodificeerd te worden
* toegenomen prestaties maken meestal slingerschot/ luchtafscheider noodzakelijk
* zuigerbodemkoeling voor betrouwbaarheid
* oliekoeler met thermostaat
* andere radiateur
* meer koelvloeistof
* andere thermostaat met lagere schakeltemperatuur
* andere koppakking
* aansluiten olietoevoer turbo op hoofdsmeerleiding motor
* aansluiting olieafvoer turbo op carter (boven olieniveau!)
* thermische isolatie turbo
* speciaal uitlaatspruitstuk
* afdichten inlaatsysteem en gasklephuis
* plaatsing luchtfilter
* intercooler
* slangenwerk
* andere injectors met hogere capaciteit
* andere brandstofdrukregelaar ivm regelbereik
* aangepaste eprom
* andere map sensor ivm regelbereik
* eventueel elektronische turbodrukbeïnvloeding

Dit is onafhankelijk van eventuele individuele eisen :lol: En dit zijn dingen om naar te kijken als je een betrouwbare auto wilt rijden.

Dus doe lekker makkelijk en koop een kant en klaar kit...

En nou ff geen gezever van; de kerstman heeft ook een turbo op zŽn arreslee en die heeft geen andere zuigers en drijfstangen. I donŽt give a sh*t. Ik geef een algemeen idee. :wink:
Deze aanpassingen geeft Prima sport ook op alleen heb je dan ook een zwaardere olie pomp nodig, dus je bent goed bezig Speedline :)

Maar ik heb dezelfde vraag als 16 klepper hoe zit het met de compresie verhouding?????
Als ik een turbo blok laat bouwen door Prima sport mag ik zelf de cv bepalen en die zit tussen de 1:7,5 en 1: 8,5 dus wat kan je het beste toepassen, Robert gaf al aan dat ik het beste kan spieken van een andere motor die al standaart met een turbo wordt aangedreven, is het uitterekenen of niet????
16klepper
Berichten: 98
Lid geworden op: di 11 jun 2002 20:22
Locatie: bij Zwolle

He jongens, wat doet die MAP-sensor precies eigenlijk? Waar zit dat beessie ergens onder je kap?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Die meet de inlaatdruk tussen smoorklep en de motor.
De Manifold Absolute Pressure aka MAP.
Dat heeft je ecu nodig om te berekenen hoeveel massa lucht er de motor ingaat, en dus hoeveel brandstof hij erbij zal kieperen.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

speedline schreef: En wat zijn dan die kleine 1400cc twin turbo produktieautoŽs ?
Ik met mijn grote bek... :(

[img]http://www.novitec.com/com/Bilder/seibiturbo/seibi4.jpg[/img]
Floris
Berichten: 1184
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

**kwijl** :p
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Wat voor blok is dat eigenlijk?
VW??
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Ja heel leuk.
Voor het mooie moet je uitlaat na de turbo's niet zo direct aan elkaar lassen. Dit is veels te stijf. Dus de 2 buizen hadden nog een stukje door moeten lopen voordat ze bij elkaar komen. Dan kunnen ze er milimetertje buigen tov elkaar. Grote kans dat dit erg snel gaat scheuren.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

in ieder geval een mooi, creatief stukje laswerk :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik herken die distributie kappen ergens van, maar weet niet waarvan...........

Opel :-* ???


Zeg t eens!
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nee, gezien de motorsteun zet ik toch 100 euro op een VW product :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Nee, FIAT... :-*

Een 140kW/ 190pk sterke Fiat Seicento biturbo van novitec. Is eigen ontwikkeling. Zeggen zelf dat motor zo niet verkocht kan worden. Radiateur ligt in de achterbumper wegens plaatsgebrek !. Leuk licht apparaat maar ik heb zo mijn twijfels over de rijdbaarheid... :wink:
Laatst gewijzigd door speedline op do 14 nov 2002 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Neeneenee, toch maar niet..... Ik weet het niet meer.............. :evil:

vertel vertel..... :)
16klepper
Berichten: 98
Lid geworden op: di 11 jun 2002 20:22
Locatie: bij Zwolle

Dit wekt inderdaad interesse ja!

Speedline, kun je meer over dit blokkie vertellen?
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe zoiets rijd, maar dat zullen er wel meer zijn hier!
16klepper
Berichten: 98
Lid geworden op: di 11 jun 2002 20:22
Locatie: bij Zwolle

Het lijken 2 verschillende turbo's, of niet?
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

de uitlaatgassen van cil 2 & 3 moeten trouwns een langere weg afleggen dan cil 1 & 4 . Is volgens mij ook niet optimaal ...
Plaats reactie