ik ben van plan om op mijn at tje
waar ik injectie op bouw trottle boddy's te plaatsen
voor betere flow en betere prestaties
wil nu weten hoe jullie ideen cq bevindingen zijn
Voordelen trottle boddy's <-> enkele gasklep.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
menno
robert
speedline
bruno enz hoor graag van jullie
robert
speedline
bruno enz hoor graag van jullie
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
het is wel makkelijker monteren dan jou systeem denk ik
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hoe bedoel je dat menno
kijk ik ben absoluut geen theorie man meer kijken wat ik in de praktijk zie
en wat mij intereseert qua techniek
kijk ik ben absoluut geen theorie man meer kijken wat ik in de praktijk zie
en wat mij intereseert qua techniek
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Hmm wat is nou exact een TB Het zit voor je inlaatspruitstuk er zitten ene soort kleppen in (beetje carb achtig) Maar de hele wekring van zo'n ding begrijp ik niet echt.
Kan iemand dat misschien even toelichten?
Kan iemand dat misschien even toelichten?

sfen doe anders even je topic naam in gewone letters, dit staat zo enorm schreeuwerig 
edit: thnx mod

edit: thnx mod

Immer wieder die verdammte Holländer
Voorbeeldje:
[img]http://www.sbdev.co.uk/Images/Race_Spec_Motor.gif[/img]
[img]http://www.sbdev.co.uk/Taper%20Throttle ... age028.gif[/img]
En dat uit 1998cc
[img]http://www.sbdev.co.uk/Images/Race_Spec_Motor.gif[/img]
[img]http://www.sbdev.co.uk/Taper%20Throttle ... age028.gif[/img]
En dat uit 1998cc

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Explain please.
Wat is een TB? hoe werkt het en wat heb je er aan??
Gr. Frits
Wat is een TB? hoe werkt het en wat heb je er aan??
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
een TB is gasklephuis (Trottle Body)
De bedoeling hierzo is iedere cilinder zn eigen gasklep.
Bij vet getunede niet-turbo motoren wil je dat de inlaatbuizen een bepaalde lengte hebben, en dat die in de open lucht uitkomen. Dan heeft de inlaatbuislengte-tuning het meeste effect.
Dus als je ze bij een meercilindermotor in een verzamelbak voert waar een grote smoorklep op zit is dat niet zo effectief als open lucht.
Ook heeft het een gunstig effect voor de rijdbaarheid bij lage toeren bij motoren met veel klepoverlap.
Negatief neveneffect is dat je voor een 4-cilinder dus 4 smoorkleppen moet monteren, en dat de synchroon afstelling hiervan probemen geeft.
Ook is je MAP signaal geheel verkloot, dus ecu's die op MAP als basis draaien hebben hiervan veel last.
De bedoeling hierzo is iedere cilinder zn eigen gasklep.
Bij vet getunede niet-turbo motoren wil je dat de inlaatbuizen een bepaalde lengte hebben, en dat die in de open lucht uitkomen. Dan heeft de inlaatbuislengte-tuning het meeste effect.
Dus als je ze bij een meercilindermotor in een verzamelbak voert waar een grote smoorklep op zit is dat niet zo effectief als open lucht.
Ook heeft het een gunstig effect voor de rijdbaarheid bij lage toeren bij motoren met veel klepoverlap.
Negatief neveneffect is dat je voor een 4-cilinder dus 4 smoorkleppen moet monteren, en dat de synchroon afstelling hiervan probemen geeft.
Ook is je MAP signaal geheel verkloot, dus ecu's die op MAP als basis draaien hebben hiervan veel last.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
is het klepoverlap van een at dan klein?
bij het bedrijfje waar ik om deze spullen kwam stond een ford motertje 2-16v
met een enorme turbo erop en idd ook de trottle boddy's het schijnt in de race een veel gebruikt iets te zijn
het wordt volgens hun vaker gebruikt bij motoren die een hoog vermogen draaien
kijk bijvoorbeeld eens naar een bmw m3 van het e 36 model
die hebben trottle body's
dus vandaar ook mijn idee
hoog vermogen betere flow optimalisering van het mengsel en nauwkeuriger te regelen (als het goed is afgesteld)
graag jullie reactie hier op
en speedline ik had van jou ook wel wat verwacht
bij het bedrijfje waar ik om deze spullen kwam stond een ford motertje 2-16v
met een enorme turbo erop en idd ook de trottle boddy's het schijnt in de race een veel gebruikt iets te zijn
het wordt volgens hun vaker gebruikt bij motoren die een hoog vermogen draaien
kijk bijvoorbeeld eens naar een bmw m3 van het e 36 model
die hebben trottle body's
dus vandaar ook mijn idee
hoog vermogen betere flow optimalisering van het mengsel en nauwkeuriger te regelen (als het goed is afgesteld)
graag jullie reactie hier op
en speedline ik had van jou ook wel wat verwacht
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ok als ik het goed begrijp moet je hier dus ook multipoint injectie voor hebben.
Het is zeg maar hetzelfde idee als op een gecarbureerde motor 4 carbu's te monteren ipv 1. (ook lastig met synchroon stellen)
Het is zeg maar hetzelfde idee als op een gecarbureerde motor 4 carbu's te monteren ipv 1. (ook lastig met synchroon stellen)
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja het komt er op neer dat dit de injectie uitvoering is van 2 45 er dubbele webers
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Vriend van mij krijgt 2 dubbele 48mm throttlebody's op zijn kever turbo, met DTA. Deze zijn op basis van Dellorto's (2 dubbele 40-ers had hij er nu op zitten), wat dus qua vorm gelijk is aan Webers.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
waar laat hij de injetoren dan plaatsen?
en waarom heeft hij de stap gemaakt om trottle boddy's te nemen?
en waarom heeft hij de stap gemaakt om trottle boddy's te nemen?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik wil juist van de carbs. af
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ik zeg ook niet dat het niet kan, het heeft m.i. kwa tuning nog geen zin.
Als je gelijke keuze hebt: TB of gewoon spruitstuk maken zou ik een gewoon spruitstuk maken.
Maar als je die TB dingen al in je hand hebt, en dan gelijk helemaal klaar bent wat betreft plaatsing van de injectoren en inlaat spruitstuk, dan moet je het zeker doen.
Check wel even of die DTA de injectie baseerd op rpm en tps, en een goeie vuldruk correctie heeft. Anders wordt het volgens mij wel erg moeilijk.
Als je gelijke keuze hebt: TB of gewoon spruitstuk maken zou ik een gewoon spruitstuk maken.
Maar als je die TB dingen al in je hand hebt, en dan gelijk helemaal klaar bent wat betreft plaatsing van de injectoren en inlaat spruitstuk, dan moet je het zeker doen.
Check wel even of die DTA de injectie baseerd op rpm en tps, en een goeie vuldruk correctie heeft. Anders wordt het volgens mij wel erg moeilijk.
Die injectoren zitten er al in. Waarom TB's weet ik niet.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:waar laat hij de injetoren dan plaatsen?
en waarom heeft hij de stap gemaakt om trottle boddy's te nemen?
De kever is nog voorzien van het originele luchtgekoelde keverblok (geen Porscheblok ofzo, maar wel zwaar gemodificeerd). Zoals gezegd is het blok nu voorzien van twee 40mm Dellorto carburateurs. Wegens meer power-hunger wil hij nu overstappen op injectie. Amerikaanse Kevertuner CB Performance levert naast injectie inlaatspruitstukken en cylinderkoppen ook 48mm throttlebody's die passen de gebruikte inlaatspruitstukken (Ultra Competition Fuel Injection). Deze hebben dus de vorm van een Dell carbu, maar zijn op een gasklep na helemaal leeg. Aan de zijkant zitten 2 injectoren en een injectorrail. Dit geheel wordt dan aangesloten op een DTA programmeerbaar injectiesysteem.
[img]http://www.cbperformance.com/catalogimages/7054.jpg[/img]
Bij hem ziet het er nu zo uit (met die Dellorto carbs die dus TB's gaan worden):
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/GroetenUitBudel.jpg[/img]
Als je meer details wilt weten moet je me maar even PMen, dan geef ik je zijn email adres.
Meer info CB Performance Injectietoepassingen:
http://www.cbperformance.com/category.asp?CategoryID=5
Laatst gewijzigd door Matijs op do 14 nov 2002 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij de kever is het duidelijk dat als je 1 smoorklep gebruikt je vast zit aan lange inlaatbuizen.
Als je die perce niet wilt vanwege de atmosferische tuning (kortere inlaatbuizen pieken bij hogere toeren) dan zit je dus vast aan 4 smoorkleppen.
Bij die bovenstaande turbo wordt 1 carb wel heeel moeilijk, een carb voor turbo gaat niet met een intercooler. Carb na de turbo gaat niet of heel lastig met de vorm van het spruitstuk.
Dus vandaar hier de 4 carbs of tb oplossing.
Deze kever is geen goed vergelijk met een 4 cil lijnmotor.
Als je die perce niet wilt vanwege de atmosferische tuning (kortere inlaatbuizen pieken bij hogere toeren) dan zit je dus vast aan 4 smoorkleppen.
Bij die bovenstaande turbo wordt 1 carb wel heeel moeilijk, een carb voor turbo gaat niet met een intercooler. Carb na de turbo gaat niet of heel lastig met de vorm van het spruitstuk.
Dus vandaar hier de 4 carbs of tb oplossing.
Deze kever is geen goed vergelijk met een 4 cil lijnmotor.
Juist. En wederom dank voor de opheldering 
