Diesel of benzine/gas gerelateerde problemen etc.
Ze zijn echt bezopen duur (bijv. 1987, 150.000 vraagprijs 1250 euro was één van de goedkoopste die ik kan vinden

1000 km is toch niet zoveel?Tom schreef:bij mijn eerste stage bedrijg hadden ze alleen reno's en ook een express. Ik heb denk ik wel 1000 km gereden met dat ding (diesel) en ik was er best tevreden over. Hij had toen ook nog niet veel gelopen (mx. 50000) en ik heb nooit vreemde dingen meegemaakt. Alleen het linker voorwiel wilde wel eens aanlopen in het plastic bij een scherpe bocht.
nee, dat klopt (en als ik nog eens goed nadenkt zijn het er ook een stuk meer. Heb er namelijk een half jaar lang iedere dag wel in gereden, dus denk eerder een nulletje extra). Maar ik wilde eigenlijk alleen zeggen dat ik er geruime rijervaring in heb en dat ik er nooit slechte ervaringen mee gehad hebjeroen.k schreef:1000 km is toch niet zoveel?Tom schreef:bij mijn eerste stage bedrijg hadden ze alleen reno's en ook een express. Ik heb denk ik wel 1000 km gereden met dat ding (diesel) en ik was er best tevreden over. Hij had toen ook nog niet veel gelopen (mx. 50000) en ik heb nooit vreemde dingen meegemaakt. Alleen het linker voorwiel wilde wel eens aanlopen in het plastic bij een scherpe bocht.
Het is dus een 1.6D, start goed, loopt goed, geen blauwe rook, nauwelijks roet. Tot 160.000 bij Renault onderhouden, elke beurt afgestempeld, daarna weet ik niet precies, zo ver gaat het boekje geloof ik niet...lijkt me wel oke.speedline schreef: Een 1.6D is in de werkplaatspraktijk probleemlozer, maar dit kan ook subjectief zijn. Let verdomd goed op de distributieriem en spanrollen. Het liefst meteen vervangen die zooi. Als je af en toe ziet hoe deze autoŽs op de weg gehouden worden, gewoon schandalig :-*
Verder wordt er meestal gerommeld met het verversen van de olie. Dit dient om de 7500km te gebeuren. En mensen denken vanwege de langere intervallen bij nieuwe autoŽs dat dit bij deze auto ook wel gerekt kan worden tot bijvoorbeeld 10 of 15k :-*
Als je dan over indikken door roet van de motorolie(en roeten dat doen ze) begint wordt je aangekeken met van die glazige hufterogen. %##%&#%***
Kortom een verdomd fijn autotje... Maar leg flink poen opzij voor eventuele problemen. Zijn die opgelost kan het goedkope genieten beginnen.
Maar het blijft een Renault (Super 5). Met alle problemen van dien![]()
Benzinefilter op een diesel?Stefijn schreef:Het is dus een 1.6D, start goed, loopt goed, geen blauwe rook, nauwelijks roet. Tot 160.000 bij Renault onderhouden, elke beurt afgestempeld, daarna weet ik niet precies, zo ver gaat het boekje geloof ik niet...lijkt me wel oke.speedline schreef: Een 1.6D is in de werkplaatspraktijk probleemlozer, maar dit kan ook subjectief zijn. Let verdomd goed op de distributieriem en spanrollen. Het liefst meteen vervangen die zooi. Als je af en toe ziet hoe deze autoŽs op de weg gehouden worden, gewoon schandalig :-*
Verder wordt er meestal gerommeld met het verversen van de olie. Dit dient om de 7500km te gebeuren. En mensen denken vanwege de langere intervallen bij nieuwe autoŽs dat dit bij deze auto ook wel gerekt kan worden tot bijvoorbeeld 10 of 15k :-*
Als je dan over indikken door roet van de motorolie(en roeten dat doen ze) begint wordt je aangekeken met van die glazige hufterogen. %##%&#%***
Kortom een verdomd fijn autotje... Maar leg flink poen opzij voor eventuele problemen. Zijn die opgelost kan het goedkope genieten beginnen.
En flink poen opzij houden? HAHA. nee hoor, dat ding krijgt wat ie nodig heeft en verder niks. Heb m niet voor de leuk, tis alleen maar vervoer en voorlopig houdt ie zich denk ik goed.
Ik zit alleen met die distr.riem, ik weet niet of die vervangen is...is het aan de riem zelf te zien of die er goed uit ziet? Iemand had het erover dat als de letters op de riem "gebroken" zijn dat de riem dan op zijn eind loopt.
Is dit een dure vervanging op de 1.6D?
Wellicht ook verstandig om het benzinefilter maar te vervangen?
Ja die gooit de bezine er uit mocht je een keer verkeerd getankt hebben.jeroen.k schreef:Benzinefilter op een diesel?Stefijn schreef:Het is dus een 1.6D, start goed, loopt goed, geen blauwe rook, nauwelijks roet. Tot 160.000 bij Renault onderhouden, elke beurt afgestempeld, daarna weet ik niet precies, zo ver gaat het boekje geloof ik niet...lijkt me wel oke.speedline schreef: Een 1.6D is in de werkplaatspraktijk probleemlozer, maar dit kan ook subjectief zijn. Let verdomd goed op de distributieriem en spanrollen. Het liefst meteen vervangen die zooi. Als je af en toe ziet hoe deze autoŽs op de weg gehouden worden, gewoon schandalig :-*
En flink poen opzij houden? HAHA. nee hoor, dat ding krijgt wat ie nodig heeft en verder niks. Heb m niet voor de leuk, tis alleen maar vervoer en voorlopig houdt ie zich denk ik goed.
Ik zit alleen met die distr.riem, ik weet niet of die vervangen is...is het aan de riem zelf te zien of die er goed uit ziet? Iemand had het erover dat als de letters op de riem "gebroken" zijn dat de riem dan op zijn eind loopt.
Is dit een dure vervanging op de 1.6D?
Wellicht ook verstandig om het benzinefilter maar te vervangen?![]()
ow? Garage zei (telefonisch) dat wellicht de kop eraf moest, maar dat hoeft dan niet? Ik zag wel dat de riem gewoon in een kunststof kast op de zijkant van de motor zit, dus vrij goed bereikbaarspeedline schreef:Distributieriem en spanrollen zullen je de kop niet kosten. (origineel 60-75,- ?!) Gewoon vervangen. Het is dat je er een beetje handigheid in moet hebben, want dan is het zo gepiept !
Succes...
Niet meteen gaan schelden "wandelende vraagbaak" maar volgens mij heet zo'n ding dan toch gewoon een brandstof-filter!!??!!?speedline schreef:Oppassen, bijdehandjes ! Als je er geen verstand van hebt niet postenjeroen.k schreef: Benzinefilter op een diesel?![]()
jeroen.k schreef:Niet meteen gaan schelden "wandelende vraagbaak" maar volgens mij heet zo'n ding dan toch gewoon een brandstof-filter!!??!!?speedline schreef:Oppassen, bijdehandjes ! Als je er geen verstand van hebt niet postenjeroen.k schreef: Benzinefilter op een diesel?![]()
speedline schreef:De 1.9d F8Q van 47kW/64pk met olie-koelvloeistof warmtewisselaar is voor het rijden de beste keus. Alleen dient hier wel eens wat aan te gebeuren. Meestal is er niet goed onderhouden en zijn de waterslangen en bijvoorbeeld de retourslangetjes van de verstuivers gaar. Verder is de brandstofpomp nog wel eens aan een revisie toe omdat ze het brandstoffilter gewoon hebben laten zitten onder het motto "het gaat toch wel goed". Alleen kan een inspuitpomp niet zo goed tegen waterTsjakka 500,- of meer met dank aan de vorige eigenaar annex hufter
![]()