Het kwam nadat ik een x me auto 2 dagen had laten staan en de accu helemaal leeg was. Dus er zit ergens sluiting in.
Nu haal ik telkens bij grote stoppen langer dan 1 dag de accupool eraf zodat ik de volgende dag gewoon weer kan starten.
Ok voor de duidelijkheid, hij trekt em dus leeg als het contact uit is.
Nu heb ik een leuke stokoude multimeter van Pa, daar heb ik even het amperage gemeten tussen de +pool van de accu en de aansluiting en hij trekt meer dan 250mA. Denk niet dat een klokje en een radio zoveel trekken.
Ook is de weerstand vrij laag 9kon de waarde niet zo goed aflezen, maar hij gaf geloof ik bij 1 ohm 4/5 aan).
Nu heb ik wel geprobeert met een lampje tussen de accu en de accupool en dan de zekeringen eruit trekken en kijken offie anders brand. Nu brande het lampie wel iets minder fel als ik de zekering van de achteruitverwarming eruit trok? Dat vind ik nogal raar gezien die toch achter het contactslot zit? Helaas trok ie nog steeds meer dan 250mA dus dat is em niet volgens mij.
Goed to-the-point, wie weet wat er allemaal aan de pluspool hangt buiten het contactslot om? (misschien electrisch schema?)
En hoe vind/meet ik dat? (En jah ik zal eens kijken voor een betere mutlimeter)
Electrotechniek ligt me niet zo, terwijl ik het wel allemaal moet weten