1991 5GTT met af fabriek injectie motor...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Topic om dit voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen...

Het gaat er dus over ofdat Renault in 1991 voor alleen de Franse markt een injectie versie geleverd heeft.

Heeft iemand hier informatie over ? (Geruchten, roddels, franse contacten, websites, noem maar op, alles is welkom!)

Ik ben in discussie verwikkeld met de administrator van een Renault site over dit onderwerp :D Ik heb zo mijn twijfels maar hij dus niet... Ik denk dan ook dat hij de GTE verwisselt met de GT. Want die was er ook als Blue Sport of een vergelijkbare uitvoering.

Barst maar los :wink:

Alleen posts die wat toevoegen aub ! Geen stom gel*l :(
Laatst gewijzigd door speedline op wo 30 okt 2002 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Nog nooit gezien of van gehoord?!, in nederland althans.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bas RSi (geloof ik) had het erover dat er in Frankrijk zelfs GT's rondrijden die tot '94 gebouwd waren en injectie hadden?

Het zou best kunnen dat ze er zijn, gezien de clio rond dezelfde tijd 91-92 overging naar injectie. (de eerst hadden ook een carb).

Helaas kan ik je geen concrete/zekere info geven.

Kun je dit niet opvragen bij de (betere) renault dealer?
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Ik heb idd ergens op internet gelezen dat Renault een supercinq GTTurbo heeft uigebracht met af fabriek injectie.
Deze versie is alleen in Frankrijk te koop geweest. :evil:
Dus als het goed is klopt het wel.
Ik zal als ik tijd heb nog wel een zoeken waar dit prcies stond.
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

(offtopic mode)
Net te laat!
Die gast is ook altijd net iets eerder :evil:
Zal wel doordat ie op de mooiste dag van het jaar jarig is (1-1-83 :p )
(oftopic mode)
Laatst gewijzigd door Rob op do 31 okt 2002 9:16, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

R5B schreef:Ik heb idd ergens op internet gelezen dat Renault een supercinq GTTurbo heeft uigebracht met af fabriek injectie.
Deze versie is alleen in Frankrijk te koop geweest. :evil:
Dus als het goed is klopt het wel.
Ik zal als ik tijd heb nog wel een zoeken waar dit prcies stond.
Sites zat die hier melding van maken. Waaronder http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html. Maar ik zoek wat tastbaarder bewijs. Ik denk namelijk nog steeds dat "hij" de GTE verward met de GT. Ik kan ook een roddel starten dat Renault een Clio Williams Tour de Corse 190/ 220pk >-) straatversie heeft verkocht ! Slaat nergens op! Of toch wel?! :wink:
Laatst gewijzigd door speedline op wo 30 okt 2002 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

R5B schreef:Net te laat!
Die gast is ook altijd net iets eerder :evil:
Zal wel doordat ie op de mooiste dag van het jaar jarig is (1-1-83 :p )
Huh... ?!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Het Renault onderdelen systeem kent slechts 3 5jes met injectie; een C motor met monopoint, een F motor met monopoint, en een F motor met multipoint (GTE), alledrie zonder turbo.

Ik hou 't er nog ff op dat 't een fraai gerucht is.
Tis zo ontzettend makkelijk om een gerucht de wereld in te helpen!!
rev it like a rental
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Menno schreef:Het Renault onderdelen systeem kent slechts 3 5jes met injectie; een C motor met monopoint, een F motor met monopoint, en een F motor met multipoint (GTE), alledrie zonder turbo.

Ik hou 't er nog ff op dat 't een fraai gerucht is.
Tis zo ontzettend makkelijk om een gerucht de wereld in te helpen!!
Ik denk ook dat "hij" de GTE verward met de GTT... :D Het is ook niet erg logisch om als Renault een hoop geld te pompen in een injectiesysteem voor een GT voor één productiejaar.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik neem aan dat 'hij' de geruchtverspreider moet voorstellen?

Ik weet iig ook wel het verschil tussen een GTE en een GTT en het lijkt me ook erg onlogisch, maar paste wel mooi in je topic :)

En R5B is Rob, die op dezelfde dag als ik is geboren, maar dit geheel offtopic ;)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

speedline schreef:
Menno schreef:Het Renault onderdelen systeem kent slechts 3 5jes met injectie; een C motor met monopoint, een F motor met monopoint, en een F motor met multipoint (GTE), alledrie zonder turbo.

Ik hou 't er nog ff op dat 't een fraai gerucht is.
Tis zo ontzettend makkelijk om een gerucht de wereld in te helpen!!
Ik denk ook dat "hij" de GTE verward met de GTT... :D Het is ook niet erg logisch om als Renault een hoop geld te pompen in een injectiesysteem voor een GT voor één productiejaar.
Helemaal mee eens.

tis natuurlijk ook in 5 minuten gefixed.
- frans x komt aankachellen met z'n nieuwe 5je.
- frans y ziet 'm: hee, een gtturbo.
- frans x: kijk, m'n nieuwe 5je.
- frans y: kewl
- frans x: ennuh, met injectie.
- frans y: origineel af fabriek?
- frans x: ja.
- frans y denkt vervolgens met z'n domme franse kop: hee de gtturbo is er nu ook met injectie. Dat verhaal ga ik eens fijn de wereld in hangen. Daar lopen ze zich over 10 jaar nog over te verbazen. :wink:
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

:lol: Misschien waren het wel Belgen ;)

(geintje voor de echte Belgen hé!)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef::lol: Misschien waren het wel Belgen ;)

(geintje voor de echte Belgen hé!)
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: hier een belg die een fiets komt stelen ergens in holland 8) 8) 8) 8)
5-gteetje
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Assen the Netherlands
Contacteer:

gille (mountainbike) schreef:
Steven (Fiets) schreef::lol: Misschien waren het wel Belgen ;)

(geintje voor de echte Belgen hé!)
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: hier een belg die een fiets komt stelen ergens in holland 8) 8) 8) 8)
je hebt die (gestolen)fiets zeker nodig om in de Meern te komen zondag? :lol: :lol: :lol: :p
5-gteetje is vanaf vandaag Gt-neetje. Dus geen gte meer in bezit .
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Gille is toch een "belgische vriend". Kein deutscher!! Waarom zou die dan een fiets moeten stelen?
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Misschien heeft die man het over het injectie systeem van fastchip??
R5GTE
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 21:51
Locatie: Nistelrode, Noord Brabant

gille (mountainbike) schreef:
Steven (Fiets) schreef::lol: Misschien waren het wel Belgen ;)

(geintje voor de echte Belgen hé!)
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: hier een belg die een fiets komt stelen ergens in holland 8) 8) 8) 8)
die fietsen stelen dat is de taak van de Duitsers.
Toch ?? 8)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Frits schreef:Gille is toch een "belgische vriend". Kein deutscher!! Waarom zou die dan een fiets moeten stelen?
opeltten he
ne mof mijn vriend noway hoor,want als die komen is dat altijd met een hele hoop zie 1940-1945 8) 8) 8)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

De "superproductione" was op basis van de super 5, alleen in frankrijk en met injectie .... :D

Een 1400 GTT-i lijkt mij een onlogisch verhaal, daar ze zelfs de clio 1400 in eerste instantie met een carborateur leverden in 91 / 92....
De ontwikkelling van de benodigde electronica voor de injectie op een blok wat in zulke beperkte mate geleverd werd lijkt me daarnaast dermate kostbaar dat dit alles bij elkaar niet helemaal realistisch overkomt.

--edit >

oeps, punt was kennelijk al gemaakt :D
there is no spoon.
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

Het zal wel net zo'n roddel zijn als dat de viertjes na 92 nog in Marokko door geproduceerd zijn. Of weet iemand anders daar meer van?? :D
Tis allemaal "the king is alive" kletskoek.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Laatst zag ik (weet niet welke site meer) dat er een 5 te koop werd aangeboden uit nov. 1993, origineel Nederlands. Laat op kenteken gezet of..........?
Mrtn = Maarten
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Tijn schreef:De "superproductione" was op basis van de super 5, alleen in frankrijk en met injectie .... :D

Een 1400 GTT-i lijkt mij een onlogisch verhaal, daar ze zelfs de clio 1400 in eerste instantie met een carborateur leverden in 91 / 92....
De ontwikkelling van de benodigde electronica voor de injectie op een blok wat in zulke beperkte mate geleverd werd lijkt me daarnaast dermate kostbaar dat dit alles bij elkaar niet helemaal realistisch overkomt.

--edit >

oeps, punt was kennelijk al gemaakt :D
Die superproductione ?! Was dat een dikke Turbo op basis van de Super 5 ? En heb je daar wat fotoŽs en gegevens van ? :p

vr/gr
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

there is no spoon.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die 5 bestaat niet anders hadden wij renault-fans dat na 10 jaar echt al wel geweten en was er echt al wel iemand geweest die zo'n bak ingevoerd heeft. Denken jullie niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mrtn schreef:Laatst zag ik (weet niet welke site meer) dat er een 5 te koop werd aangeboden uit nov. 1993, origineel Nederlands. Laat op kenteken gezet of..........?
De 5 is ook tot 93 leverbaar geweest in Nederland. Maar dan alleen de campus dacht ik (en de baccara?)

Dat injectieverhaal was toen ook een topic over met als conclusie dat het bull is. Weet niet of dit topic nog bestaat? Maar daar stond ook geen bewijs in. Denk ook niet dat je bewijs zult vinden dat een GTT-i niet bestaat. Alleen als iets wel bestaat kun je het bewijzen. Je zult dus jammer genoeg nooit concreet bewijs krijgen dattie niet bestaat (tenzij je een brief krijgt van Mr Reno zelf). Net als Riel zegt, indien er een GTT-i geweest zou zijn dan hadden we hier al lang conversion setjes gehad van Renault en hadden diverse leden al een ingevoerd exemplaar gehad.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ik ben geen AT-expert, maar dit lijkt mij toch een 5AT carrosserie waar een Super 5 GTT grille en voorbumper op zijn gezet. Of is het echt een Super 5 carrosserie ? Ik vindt het een beetje Golf 4 cabrio idee (onderhuids gewoon een Mk.III). Ik neem aan dat de motor van deze "mean machine" de 1.6 Maxi motor is ?! Dat experimentele 4-cilinder Formule-1 blokje ?! Met meer als 350pk >-) ?! Tell me !!!

Maar al met al is dit denk ik toch de meest legendarische Renault die ooit gemaakt zal worden. Het icoon (911) van de Franse auto industrie. Het is natuurlijk ongehoord om van een boodschappenbak een race auto met middenmotor te maken :D
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Riël schreef:Die 5 bestaat niet anders hadden wij renault-fans dat na 10 jaar echt al wel geweten en was er echt al wel iemand geweest die zo'n bak ingevoerd heeft. Denken jullie niet?
Zit wat in :D
Clio 16v.....
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

speedline schreef:
Ik ben geen AT-expert, maar dit lijkt mij toch een 5AT carrosserie waar een Super 5 GTT grille en voorbumper op zijn gezet. Of is het echt een Super 5 carrosserie ? Ik vindt het een beetje Golf 4 cabrio idee (onderhuids gewoon een Mk.III). Ik neem aan dat de motor van deze "mean machine" de 1.6 Maxi motor is ?! Dat experimentele 4-cilinder Formule-1 blokje ?! Met meer als 350pk >-) ?! Tell me !!!

Maar al met al is dit denk ik toch de meest legendarische Renault die ooit gemaakt zal worden. Het icoon (911) van de Franse auto industrie. Het is natuurlijk ongehoord om van een boodschappenbak een race auto met middenmotor te maken :D
Volgens mij is het gewoon een 5 turbo2 met een of andere kit erop
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

da-goof schreef:
speedline schreef:
Ik ben geen AT-expert, maar dit lijkt mij toch een 5AT carrosserie waar een Super 5 GTT grille en voorbumper op zijn gezet. Of is het echt een Super 5 carrosserie ? Ik vindt het een beetje Golf 4 cabrio idee (onderhuids gewoon een Mk.III). Ik neem aan dat de motor van deze "mean machine" de 1.6 Maxi motor is ?! Dat experimentele 4-cilinder Formule-1 blokje ?! Met meer als 350pk >-) ?! Tell me !!!

Maar al met al is dit denk ik toch de meest legendarische Renault die ooit gemaakt zal worden. Het icoon (911) van de Franse auto industrie. Het is natuurlijk ongehoord om van een boodschappenbak een race auto met middenmotor te maken :D
Volgens mij is het gewoon een 5 turbo2 met een of andere kit erop
De maxi-kit dan ja. Zo ziet de maxi er namelijk uit!

[img]http://www.carclassic.com/images1/AY35/AY35-1.jpg[/img]

deze is overigens te koop voor 150.000 euro (400pk!) >-)
jetab
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Contacteer:

Ik sprak een keer een kerel die een frietent bezit (bij ons in de buurt) Hij vertelde dat hij ooit ook een gt-turbo had gehad. Een witte 1991-er met injectie, ik geloofde dat niet omdat ik altijd dacht dat de laatste alleen in blue-sport kleur waren geleverd en injectie niet op een gt-turbo zit...

maar na dit hier gelezen te hebben begin ik toch een beetje te twijfelen.... keer vragen of die kerel geen foto's van zijn auto heeft.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

speedline schreef:
Ik ben geen AT-expert, maar dit lijkt mij toch een 5AT carrosserie waar een Super 5 GTT grille en voorbumper op zijn gezet. Of is het echt een Super 5 carrosserie ? Ik vindt het een beetje Golf 4 cabrio idee (onderhuids gewoon een Mk.III). Ik neem aan dat de motor van deze "mean machine" de 1.6 Maxi motor is ?! Dat experimentele 4-cilinder Formule-1 blokje ?! Met meer als 350pk >-) ?! Tell me !!!

Maar al met al is dit denk ik toch de meest legendarische Renault die ooit gemaakt zal worden.
Het icoon (911) van de Franse auto industrie. Het is natuurlijk ongehoord om van een boodschappenbak een race auto met middenmotor te maken :D
kijk eens naar de deur heren onze vriend speedline heeft gelijk dit is een laatse maxi versie
met was leuk afgeronde bumpers
maar we kunnen aan de druk knop in de deur zien dat dit om een renault 5 mk1 gaat
de super 5 heeft geen knop in deur maar in de "sponning"
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

jetab schreef:Ik sprak een keer een kerel die een frietent bezit (bij ons in de buurt) Hij vertelde dat hij ooit ook een gt-turbo had gehad. Een witte 1991-er met injectie, ik geloofde dat niet omdat ik altijd dacht dat de laatste alleen in blue-sport kleur waren geleverd en injectie niet op een gt-turbo zit...

maar na dit hier gelezen te hebben begin ik toch een beetje te twijfelen.... keer vragen of die kerel geen foto's van zijn auto heeft.
Ach er staat nu ook een GT-Turbo op marktplaats te koop met als omschrijving 1.7 GT-Turbo! Dus of het is een GTE of het is een 1.4. Sommige mensen kun je alles wijsmaken, lees verhaaltje van Menno stukje terug over de Fransen. X koopt een GTE en Y zegt dat het een GTT is en X gelooft dat omdat hij er de ballen verstand van heeft.
Plaats reactie